Gå til innhold

Ok førstevoks


Are G

Recommended Posts

Hvilken voks er å anbefale for en første-opplevelse?

Har fått noen til å ta ene bilen mot betaling og tenkte å ta den andre bilen selv, jeg antar en boks med voks holder en stund så vil ikke kjøpe mye rart for å "teste" når det kommer i all hovedsak til å bli brukt kun på mine egne biler.

Er det en god ide å kjøpe en Swiss med en gang eller burde jeg ta noe annet først?

Er greit om det holder over vinteren da jeg har garasje uten strøm og varme, og bilen(e) blir ofte stående ute.

Ønsker selvfølgelig å få mest mulig for pengene, og ikke kjøpe noe dritt som blir stående på hylla fordi det er for dårlig..

Har nok av biltema produkter stående......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Skal heler ikke undervurdere f.eks SV onyx som faktisk er en veldig god voks.

Du ser og hører ikke mye om den her inne, men har brukt den en del ganger og fått samme holdbarhet med den som med Shield f.eks

Eller så er jo collonite gode alternativer 915 og 845

forarbeidet er 97% av slutt resultatet....

Endret av Tyggern

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DoDo Juice Blue Velvet Pro, gir bra beading og sheeting, samt en fin glød og dybde i lakken.. Enkel å påføre og buffe av, og så har jeg erfart at den varer veldig lenge, uten tvil verdt penga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gå god for at Onyx er en bra voks. i allefall mtp glans og beading, (vet ikke hvor lenge den holder ennå) for ikke å snakke om lukt og og selve bruken av den!

Den beskytter dog ikke like godt mot salt etc. som en sealer eller Sw shield.

Om vil du ha syntetisk sealer kan jo du prøve Wolfs Body Wrap. Har hørt mye bra om den og skal selv bruke den når vinteren kommer. Den kostet vel rett over 200kr og selges på RBtuning.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt mye bra om CG BlackLight toppet med CG V7 hybrid, er testa en del på detailingworld, og virker som at den er en slager på vinterstid også på andre siden av bekken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gå god for Dodo Juice Blue Velvet iallefall! Jeg liker denne mye bedre enn collinite 915 og megs #16.

Denne er enkel å legge, beader crazy og har en veldig god holdbarhet, samt at den ikke er sticky og trekker til seg møkk.

Har nå både Dodo Blue Velvet og Scull Candy (hybrid voks tilsvarende Blue Velvet Pro) og kan fortsatt ikke se noen forskjell i beading og holdbarhet. Disse ble lagt for en god del uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, noob her og, så da må jeg spørre: Mange av produktene som anbefales står det jo at er sealere..men han spør etter en anbefaling på voks? Skal ikke voks under sealer? Eller er noen sealere også vokser? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, noob her og, så da må jeg spørre: Mange av produktene som anbefales står det jo at er sealere..men han spør etter en anbefaling på voks? Skal ikke voks under sealer? Eller er noen sealere også vokser? :unsure:

Voks skal aldri under lakkforsegling. Lakkforsegling skal alltid være underst!

Eg bruker anten lakkforsegling eller voks. Ikkje begge deler. (kan selfølgeligt bruke begge deler, men eg synes at det blir smør på flesk)

Etter det eg har forstått er lakkforsegling syntetisk og voks naturligt. Lakkforsegling har lengre herdetid. Sia eg står ute med bilene, blir det til at eg legger på 1 lag med voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar frem dette bildet igjen jeg, dette er ett bilde som viser litt hva DoDo Blue Velvet Pro er god for, dette bildet har Essiek her på forumet tatt av en bil 8-9 måneder etter behandling! Ganske rått egentlig ;)

4633358198_f370e2248b_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Drar frem dette bildet igjen jeg, dette er ett bilde som viser litt hva DoDo Blue Velvet Pro er god for, dette bildet har Essiek her på forumet tatt av en bil 8-9 måneder etter behandling! Ganske rått egentlig ;)

4633358198_f370e2248b_b.jpg

Det er vel ikke akkurat helt sant......

Det er vel nærmere 8-9 ,minutter etter buffing.....

et typisk "bærums" skyll om ikke jeg husker feil...

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Poorboys Natty's paste wax som min første voks, og var egentlig godt fornøyd med den. Men kjøpte nå nylig en boks med dodo juice Purple haze og den var utrolig mye lettere å buffe av, kunne nesten bare blåse den av igjen ;) Er også storfornøyd med glansen på min svarte bil. Meget bra heading også, har dog ikke fått testet holdbarhet enda ettersom den ble lagt på for kun 3 uker siden.

Endret av vinnalott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på å gå for Collinite 915.

Den jeg først tenkte at var en god deal mtp pris/ytelse etter hva jeg har lest på nett.

Hvordan er det eventuelt å vokse felgene med denne kontra Autobahn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe sammenligningsgrunnlag siden jeg kun har forsøkt SV Shield, men kan ihvertfall si at den er himmelen å jobbe med sammenligned med gamlemåten med Turtlewax og tvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på å gå for Collinite 915.

Den jeg først tenkte at var en god deal mtp pris/ytelse etter hva jeg har lest på nett.

Hvordan er det eventuelt å vokse felgene med denne kontra Autobahn?

Denne er også et kjempevalg. Kanskje den beste hybridvoksen som fins ift pris! Vil fungere gull på felger, i samme gate som Autobahn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på å gå for Collinite 915.

Den jeg først tenkte at var en god deal mtp pris/ytelse etter hva jeg har lest på nett.

Synes iallefall du får utrolig bra voks for pengene der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke akkurat helt sant......

Det er vel nærmere 8-9 ,minutter etter buffing.....

et typisk "bærums" skyll om ikke jeg husker feil...

Han begynner jo å dra på åra også, så kan jo være at han buffa bilen, og så glemte at den stod i garasjen.. 8-9 måneder etterpå så "oi, her sto det en bil du gitt! må teste beading her.. Detta var bra!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...