Tommy

Aston Martin DB4 1962 Detailed by TCS

36 innlegg i emnet

Aston Martin DB4 Series 4

IMG_1413.jpg

Denne bilen har gjennomgått en restaurering i de senere år, å var ganske grei i lakken, men trengte et løft innvendig.

PRODUKTER:

Microavfetting

P21s

OPW

CG c+wg

CG Fabric guard

CG leather sent

MG apc

MG #80

MG #85

MG last touch

SV Paint rubber blå

SV carbath

SV crystal

SV leather cleaner

SV leather milk

SV cfp

SV insignis v2

SV seal feed

SV metal polish

SV pneu

UTSTYR:

Foma HT

Foma combivac

Foam canon

Karcher støvsuger

Festool roterendes

Flex DA

Gritguard bøtter

Div mf

Div børster

MG 1500 grit

MG 3000 grit

Paint gauge

MG gul polishing pad

MG finishing pad

Scholl ullpad

Bilder ved ankomst. Dette er ikke en "daily driver" så den så ikke så skitten ut.

IMG_1293.jpg

IMG_1294.jpg

IMG_1295.jpg

IMG_1296.jpg

IMG_1297.jpg

IMG_1298.jpg

IMG_1299.jpg

IMG_1300.jpg

IMG_1301.jpg

IMG_1302.jpg

IMG_1303.jpg

IMG_1304.jpg

IMG_1305.jpg

IMG_1306.jpg

IMG_1307.jpg

IMG_1308.jpg

IMG_1309.jpg

IMG_1310.jpg

IMG_1312.jpg

Startet med å legge microavfettin på hele bilen, og p21s på felgene

IMG_1313.jpg

Skumla hele bilen med opw og c+wg, lot dette virke i 10min og spylte av

IMG_1314.jpg

IMG_1315.jpg

IMG_1316.jpg

Gikk over trange plasser med apc 1:5 og detailbrush

IMG_1317.jpg

IMG_1318.jpg

IMG_1319.jpg

IMG_1320.jpg

IMG_1321.jpg

Fant frem bøttene, og ladet den ene med SV carbath

IMG_1322.jpg

Å vasket bilen med SV washpudel

IMG_1323.jpg

Felgene fikk en ekstra runde med apc og felgbørste

IMG_1324.jpg

IMG_1325.jpg

Å da fikk jeg tatt resten av møkka

IMG_1326.jpg

Gikk så over hele bilen med SV paint rubber (her er etter panser og frem skjermer)

IMG_1327.jpg

Spylte så av bilen, og vannet lå helt flatt

IMG_1328.jpg

Tørket med miracle dryer

IMG_1329.jpg

Fikk bilen inn i garasjen, og demonterte fremstolene for bedre adkomst

IMG_1330.jpg

Noen interiørbilder uten stolene

IMG_1331.jpg

IMG_1333.jpg

IMG_1334.jpg

IMG_1335.jpg

IMG_1336.jpg

Begynte med å vaske taket med mf og apc 1:5

IMG_1332.jpg

IMG_1339.jpg

Så var det støvsuging

IMG_1337.jpg

Gjorde så klar combivacen med noen dråper CG leather sent

IMG_1338.jpg

Jobbet inn apc med børste, og sugde opp med combivac

IMG_1340.jpg

Venstre side renset

IMG_1341.jpg

Defa varmevifte til tørk

IMG_1342.jpg

Å skyllevannet var greit skittent

IMG_1345.jpg

Så var det rensing av skinn, men SV leather cleaner

IMG_1347.jpg

Et par 50/50

IMG_1348.jpg

IMG_1349.jpg

Så ble skinnet satt inn med SV leather milk

IMG_1352.jpg

Interiøret ble vasket med apc, mf og detail sticks

IMG_1350.jpg

IMG_1353.jpg

Innvendig plast/gummi ble behandlet med SV pneu

IMG_1354.jpg

Teppene ble forseglet med CG fabric guard

IMG_1351.jpg

Rutene vasket med SV crystal

IMG_1357.jpg

Metall i døråpninger ble polert med autosol, og SV metal polish. Et par 50/50

IMG_1355.jpg

IMG_1356.jpg

Jeg tok ikke sjangsen på å brukeHT i motorrommet, så det ble en omgang med apc og mf, og mg#80 på lakkerte flater.

IMG_1358.jpg

IMG_1360.jpg

Lykteglassene foran ble demontert, og rengjort.

IMG_1361.jpg

Litt maskering

IMG_1362.jpg

Så litt måling av lakktykkelse, å her var det litt å ta av.

IMG_1363.jpg

IMG_1364.jpg

IMG_1365.jpg

IMG_1366.jpg

Tilstanden på lakken var overraskende bra, men litt holos, og noen RDS

IMG_1367.jpg

IMG_1368.jpg

IMG_1369.jpg

IMG_1370.jpg

Prøvde først mg#80 på gul pad på en av de mindre RDS, men ingen resultat, så da ladet jeg festoolen med scholl ull og mg#85. Spredde ut på 600rpm, å gikk opp til ca 1500, og kjørte et par pass.......å knapt nok noe synlig resultat. Dette er den desidert hardeste lakken jeg har vert borti. Endte opp med å kjøre samme kombo 8-10 pass på de små RDS, for å få dem bort. Etter dette så var det to ganske dype riper i høyre dør, så her var det frem med våtslipepapiret, kjørte først noen runder med 1500grit, så ned til 3000grit å så ullpad med mg #85

IMG_1371.jpg

Å etter litt over en time, så var den øverste så å si borte, og den nederste dempet ganske mye (turde ikke slipe mere her, etter å ha fjernet ca 90my )

IMG_1372.jpg

Kjørte så over hele bilen med roterendes og mg#80 på gul pad, tok en wipedown, og kjørte en runde med DA og mg sort pad med CFP

IMG_1375.jpg

Fjernet grillen for polering

IMG_1374.jpg

Sjekket for holos, og det ser bra ut

IMG_1376.jpg

Så var det frem med voksen, og valget falt på SV Insignis v2

IMG_1377.jpg

Insignis på bilen

IMG_1378.jpg

Så fikk jeg brukt opp en halv krukke SV metal polish, for det var en del chrom på bilen.

IMG_1379.jpg

Et dårlig 50/50 av grillen

IMG_1373.jpg

Men det ble blankt til slutt

IMG_1380.jpg

SV pneu på dekksider

IMG_1381.jpg

Til slutt så fikk gummilister en runde med SV seal feed

IMG_1382.jpg

Så ferdigbilder

IMG_1383.jpg

IMG_1384.jpg

IMG_1385.jpg

IMG_1386.jpg

IMG_1387.jpg

IMG_1388.jpg

IMG_1389.jpg

IMG_1390.jpg

IMG_1391.jpg

IMG_1392.jpg

IMG_1393.jpg

IMG_1394.jpg

IMG_1395.jpg

IMG_1396.jpg

IMG_1397.jpg

IMG_1398.jpg

IMG_1399.jpg

IMG_1400.jpg

IMG_1401.jpg

IMG_1402.jpg

IMG_1403.jpg

IMG_1404.jpg

IMG_1405.jpg

IMG_1406.jpg

IMG_1407.jpg

IMG_1408.jpg

IMG_1409.jpg

IMG_1410.jpg

IMG_1411.jpg

IMG_1412.jpg

Tidsforbruk var 28-30 timer.

Takk for oppmerksomheten.

**BILDER FRA DENNE SIDEN TILLATES IKKE BRUKT ANDRE STEDER UTEN FORFATTERS SAMTYKKE**

Endret av Tommy
51

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig.....er alt jeg har å si :o

Et fantastisk løft du har gitt dette smykket av en bil! Interiøret er jo som nytt, og utvendig må den være blankere enn den var når den var nybygd.

Hva brukte du på felgene og eikene? Kun SV Metal polish, eller hadde du på noe mer? Man skal være ganske tålmodig for å shine alle de eikene der ^_^

Det må være morsomt å være så flink!

Cred er en selvfølge. Får dessverre bare gitt en :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var helt fantastisk! Selv om bilen så bra ut i utgangspunktet er den nå løftet til et helt annet nivå. Må ha vært morsomt å holde på med en slik flott bil. Regner med at eier kommer med alle Morganene sine til deg også nå :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

milde himmel for en nydelig bil. Cred gitt

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig.....er alt jeg har å si :o

Et fantastisk løft du har gitt dette smykket av en bil! Interiøret er jo som nytt, og utvendig må den være blankere enn den var når den var nybygd.

Hva brukte du på felgene og eikene? Kun SV Metal polish, eller hadde du på noe mer? Man skal være ganske tålmodig for å shine alle de eikene der ^_^

Det må være morsomt å være så flink!

Cred er en selvfølge. Får dessverre bare gitt en :thumbup:

Gikk bare lett over med SV metal polish, der jeg kom til. De var i ganske grei stand.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk jobb og bil! Tenker du sov ved siden av den om natta ;)

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette, er garasje-erotikk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin fin jobb Tommy og ikke minst en heftig makeover på interiøret :)

Litt synd at eksosklemmene synes så godt bare :(

Håper forøvrig eier beholder DCN skiltplatene på bilen :)

Cred gitt :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil. Er det flere av disse i området? Husker jeg så en lignende på Amcar treffet på Kvadrat for noen måneder siden. Den var dog rimelig slitt..

Creds! Tipper eier ble overrasket!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en fantasisk jobb på et vanvittig pent stykke bilhistorie! Absolutt en drømmebil det der! :) Cred er som alltid en selvfølge når det kommer no nytt fra deg Tommy! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en gromdetail fra TCS. Cred for særdeles godt utført jobb på interiør og krom. Dette ga løftet en slik bil fortjener. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin fin jobb Tommy og ikke minst en heftig makeover på interiøret :)

Litt synd at eksosklemmene synes så godt bare :(

Håper forøvrig eier beholder DCN skiltplatene på bilen :)

Cred gitt :)

Takker B

Tviler på at skiltplatene hadde fått stå på bilen, de har nok ikke rette retrolooken.

Nydelig bil. Er det flere av disse i området? Husker jeg så en lignende på Amcar treffet på Kvadrat for noen måneder siden. Den var dog rimelig slitt..

Creds! Tipper eier ble overrasket!

Dette er meg bekjent den eneste DB4 series4 i landet (er vel bare 24 stk kjent gjenlevende, av 45 stk produsert) men jeg vet det går en DB5 i stavanger

Fantastisk jobb og bil! Tenker du sov ved siden av den om natta ;)

Jepp, med balltreet i handa :unsure:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk turnaround på en meget kul bil, bra jobba som vanlig :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen jobb på en klassiker dette.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en godjobb fra den kanten.

Bra writeup og fine bilder som det pleier og være. Så vel egentlig ut som om det var mer en "noen" år siden den ble restaurert.

Er jo så godt som en "mini" restaurering det du har gjort også..

"ny" restuarert DB4 ser det ut som på feridg bildene hvertfall :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fantastisk jobb :) og kreds sendt din vei. er ikke tilfeldigvis en hr. Heskje sin?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fantastisk jobb :) og kreds sendt din vei. er ikke tilfeldigvis en hr. Heskje sin?

;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Niiice jobb på flott bil! Du er god med detaljer :) Du har det også med å shine eksklusive biler :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjempe jobb

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en fantastisk jobb på et smykke av en bil! Er meeget misunnelig på deg som får legge labbene på en sånn klassiker :) Cred er selvsagt!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive