Gå til innhold

Kjøpe tv- hjelp!!


Petter

Recommended Posts

Petter

Har mannet med opp til å bytte ut 32"kassetv'n nå snart.

Hadde bestemt meg for en Sony siden hjemmekinoen er Sony.

Men nå fant jeg en LG med ok spek.

Så kommer spørsmålet. Sony var led, og LG var plasma. Samt sony'n var ish 4500 dyrere. Begge er 3D klar siden spilleren er det.

Hva er best? Plasma eller led. Brukes til å se på tv og et par filmer i uka.

Linker.

http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/lcd-led-og-plasma-tv/tv-50-52-tom/lg-50pw450/156750.3115/

http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/lcd-led-og-plasma-tv/tv-46---47-tom/sony-kdl-46ex720/150459.3114/

Evt denne:

http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/lcd-led-og-plasma-tv/tv-50-52-tom/samsung-ps51d490/159023.3115/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Mørkt rom = Plasma.

Lyst rom = Lcd.

Ellers er jo sony kjent for å lage meget gode tver ;)

Se litt på www.avforum.no

Mange meninger, anbefalinger og tester på forumet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er plasma som leverer det beste bilde foreløpig. Prøvde en Samsung LED av høy kvalitet, men synes ikke den var god nok. Kjøpte Panasonic VT30 plasma istedet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 52" sony kdl-52-nx800 å kan ikke si annet enn at det er det beste TV jeg har sett på,avatar på blueray er bare sykt bra på den TVèn :thumbup:

Jeg mener at det er plasma som leverer det beste bilde foreløpig. Prøvde en Samsung LED av høy kvalitet, men synes ikke den var god nok. Kjøpte Panasonic VT30 plasma istedet. :P

Samsung leverer midt på treet fjernsyn

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasma vs LCD (LED) er en diskusjon jeg ikke gidder å blande meg i lengre. Smaken er som baken...

Vet ikke helt hva budsjettet ditt er, men dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627703&gclid=CK7DsK765aoCFQhP4QodkGHd6A er en veldig god TV til en ok pris.

Jeg personlig synes plasma ser bedre ut enn LCD.

Den LG tven du linker til ville jeg ha glemt, på 50" bør du spandere på deg en TV som støtter full HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Du får jo rimelige TV'r ett steinkast fra der du bor Petter :)

Jeg kjøpte Phillips LCD nå når LG takket for seg og den er himmelvid forskjell.. Betalte vel ca 6500,- med Blu Ray spiller etter litt pruting og omregning i NOK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SurreSnurre

Kjøpte oss Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685 i vinter.Leverer sylskarpe bilder.

Det blir anbefalt plasma om du skal bruke den til litt spilling osv.

3D ble alle her hjemme fort lei.

Endret av AlienDetailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SurreSnurre

Anbefaler vel ikke plasma til spilling? Stort sett alt som kan krype og gå av gamingskjermer er jo lcd eller led...

Veita faen hvorfor selger`n på Elkjøp sa det jeg vel. Ble vel lurt igjen da. :angry:

Funker knall til spilling iværtfall :fun:

Endret av AlienDetailing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LG 50 tommer plasma: 50PK760N. 7.000,-. Full-HD, 100 hz (med 600 hz subfield scanning), 4stk HDMI, USB x 2 og LAN-kobling. Får min anbefaling, og jeg er relativt kresen. Så ikke forskjell (etter litt kalibrering) på denne og dobbelt så dyre. Liker plasma best pga mer naturtro i mine øyne - LED-LCD blir litt for "glatt i huden"-bilde for meg. 3D kan du bare gi blaffen i - du må opp i prisklassen over 25.000,- før tv'n da ikke går på kompromiss med 2D-kvaliteten.

Edit: etter noenogførti timer hittil med PS3 (L.A Noire og Fifa11) så kan jeg gå god for gaming-kvalitetene også. Null innbrenning. Dessuten er blu-ray i 1080p fra PS3 helt konge. Løp og kjøp.

Edit2: http://www.prisjakt.no/product.php?p=585047

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Her hadde det skjedd litt av hvert ja.

Må bare begynne med å takke bernhard for utfylling av tråden. ;)

Dere her fått meg til å se at de som jeg har funnet bare er HD klar. Bør kjøpe i full HD i det minste. Men lurer veldig på dette med 3D siden spilleren min er 3D klar...

Prisklasse vil jeg tro er opp til 7000. Selvom jeg alltid pleier budsjettet...

Den Espen la ut kan nok være en kandidat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo rimelige TV'r ett steinkast fra der du bor Petter :)

Jeg kjøpte Phillips LCD nå når LG takket for seg og den er himmelvid forskjell.. Betalte vel ca 6500,- med Blu Ray spiller etter litt pruting og omregning i NOK :)

Å kjøpe TV/elektronikk utenfor vårt kjære land vil jeg ikke anbefale. Reklamasjonsrett er gull verdt i Norge.

Får vel slenge på noen tips også.. I og med budsjettet ditt er noe stramt, ville jeg sett litt på plasma. Får mye bra på denne kanten i disse dager..

TXP50G30 er en modell du MÅ sjekke ut. Litt avhengig av hva du skal bruke tven til (spill,pc,fotball,film etc etc - og plassering)..

Test: http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1308127784

Endret av Bjerha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brendelokken

Enig med overnevnte. Har tidligere jobbet i elektronikkbransjen, å skal du ha plasma er det Panasonic som gjelder, hvis du er opptatt av bildekvalitet! Noen mener de har litt kjipt design, men det får være en smakssak.

Hver oppmerksom på at det største problemet med plasma skjermer i dag, er det at skjermen reflekterer endel lys (fra vinduer, stearinlys o.l.). De litt dyrere modellene til Panasonic (G-serien og dyrere) har en tynn film som forhindrer dette til en hvis grad. Så det blir litt som magne nevner ovenfor:

Mørkt rom: Plasma

Stue/lyse rom: LED/LCD

Når det gjelder LED skjermene skal du være klar over det, at i utgangspunktet er det ingen forskjell på LED og LCD annet enn belysningen som står bak skjermen. Noe som medfører at en dyr LCD skjerm kan være bedre enn en billig LED. Du får ta en tur til den lokale elektrosjappa å se. Også er det alltids litt viktig med en skjerm som blir godtatt i heimen (ref: riktig størrelse og farge) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G30 er også en glimrende skjerm - du "trår ikke feil" med noen av disse to

edit: er nok ikke bare panasonic som er gode altså :) Selv om de tok over plasma-divisjonen til Pioneer så fikk de ikke med seg Kuro.... Men at de er gode er det ingen tvil om. Jeg hadde en fujitsu-siemens 42" før, og den (etter litt tweaking, var ikke mye innstillingsmuligheter på den) så var den ikke langt unna Pioneer for 5-6 år siden. Med tanke på at Pioneer da kostet 3.5 ganger mer enn min så var det et varp :)

G30 eller PK760N - happy blir du uansett :)

edit2: plasma er best på alt - basta bom :) Men det er nå smak og behag det også - jeg liker ikke det kunstige bildet på LED/LCD enheter. 0,1 ms responstid, praktisk talt ingen fare for innbrenning og det mest naturlige bildet = plasma

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten rettelse; ingeniørerene fra Pioneer mista jobben da dem la ned avdelingen, deretter ble dem alle ansatt hos Panasonic. Kuro teknologien fikk dem ikke kjøpt til en fornuftig penge... men de samme folka bak Kuro står tross alt bak dagens Viera! Det er ihvertfall det min kilde hos Pioneer Norge har sagt, hehe.

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på LCD/LED og Plasma i butikk. Noen liker det skarpe bildet LCD/LED gir, mens noen foretrekker det noe mer "smooth" bilde en plasmaskjerm gir. Personlig foretrekker jeg plasma. Innbrenning er dessverre fortsatt et lite problem. Enn så lenge du holder deg unna "Dynamisk/Livlig" innstilling og aktiverer "Game/Spillemodus" har du sikret deg godt. Ikke la deg skremme ihvertfall... du må fremprovosere innbrenning i dag, på lik linje at du må kjøre med høyt turtall uten bevegelse for å brenne igjennom lakken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...