vinnalott 2 Skrevet 22 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 22 August, 2011 Etter å ha gitt opp korrigering med DA på min 08 BMW 520 har jeg gått til innkjøp av en Flex PE 14-2-150 og scholl kit'et som inneholder s3+ gold, s17 og s40. Tok panseret og frontfangeren i går med S3+ og avsluttet med S40. Brukte scholl blå pad med S3+ på panser, scholl ullpad med S3+ på fanger (plast) og S40 på orange pad (både panser og fanger). Hadde for dårlig lysforhold i går så jeg var litt spent på å se om det ble mye holo's i sollyset i dag. Så ganske så bra ut på panseret, kunen ikke se noen hologramer der, men på plastfangeren så det litt verre ut. Mener å huske jeg tok meg god tid med S40 der også. Vil steget fra S3+ gold til S40 være for stort? Ettersom jeg er noob bruker jeg temmelig lang tid, og kunne godt tenkt meg å begrenset til 2 steg hvis mulig. Vil det gå greit å avslutte med S17 (isåfall hvilken pad), eller bør jeg kjøpe S30 til å avslutte med? Eller kan jeg bare gå over flere runder med S40? Forresten: Noen som har korrigert en sånn bil før og har noen formening om lakken? Fargen heter "schwartz 2" i følge utstyrslista. Jeg har en mondeo (riktignok sølvgrå/champagnefarge) og den kunne jeg lett korrigere med DA, gul MG pad og MG Ultimate compound, men det var fanken ikke snakk om på bmw'en. Gikk også til innkjøp av microfiber correction-systemet til MG uten at jeg fikk bort noen riper/swirls. Er lakken på BMW'en veldig hard? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cesandberg 78 Skrevet 22 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 22 August, 2011 (endret) Jeg har samme lakk/farge på min 06 E61 530XDAT, den fargen har vel kallenavnet: "lakken fra helvete" på flere utenlandske forum, Shwartz 2 kalles også JET Black. Min er veeeldig myk i lakken, lett å lage merker i lakken med neglen for eks. Jeg korrigerte min med grønn-gul-blå 3M med tilhørende pads kjørt med MEG220V2 samt Flex DA. 3M er vel egentlig for roterende men det funket fint på min. Lå i gjennomsnitt på 110-150 i lakktykkelse. Kan anbefale å legge 2 lag CG blacklight etterfulgt av 2 lag CG Petes 53, ble en dybde og våthet ut av en annen verden med denne komboen. Som vinterLSP så tenkte jeg å teste CG blacklight og DODO Supernatural Hybrid. Endret 22 August, 2011 av cesandberg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Christian 3 Skrevet 22 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 22 August, 2011 S40 er et veldig mildt produkt, og noen ganger klarer den ikke å rydde opp i "ugangen" som S03 har laget ved mye korrigering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SK901 50 Skrevet 22 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 22 August, 2011 Jeg brukte S03G og S40 på forrige jobb, tysk lakk. Jeg måtte ta en strafferunde med S40 + Flex DA for å fjerne alle holos. Mulig du skal prøve nok en gang, med mulig litt mer press. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinnalott 2 Skrevet 22 August, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22 August, 2011 Ok, takk for svar. Så med andre ord skal det gå greit å rydde i holos med s40 hvis man tar et par runder? Hvordan bør man kjøre med s3 forresten? Jeg kjørte først spredning på 600, deretter 3 pass med relativt mye press på 1200, 1 pass på 1200 uten press, så 1 pass på 600 uten press. Høres dette fornuftig ut, eller er jeg på jordet? Bør man generelt sett avslutte på lav hastighet for å unngå holos? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Christian 26 Skrevet 22 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 22 August, 2011 (endret) Har tatt mange av disse bilene selv! Har ofte kjørt s3gold og avsluttet med s40 uten problemer, også med roterende! Men for å være safe så er det greit å kjøre DA maskin på dette. Fordi roterende krever mer erfaring. Supercombo er s3gold og s30nano på disse lakkene har jeg funnet ut, blir meget bra! Da s3gold på blå/gul/lilla/orange og bruk s30nano KUN på orange pad! S3gold starter du med å spre produktet på laveste hastighet, så kjører du opp hastigheten. Jeg kjører ofte på opp mot 2000rpm, da vil du oppnå fin temp slik at den blir best å jobbe med. Du trenger egentlig ikke å jobbe deg noe serlig ned, fordi du skal kjøre enda et steg etterpå, men vil du jo være ekstra sikker så kan du jo kjøre ned hastighet å lette press på maskinen. Dette er rett å slett noe du vil føle deg frem på til slutt. (øvelse gjør mester) mvh Tom Myhr S40 er et veldig mildt produkt, og noen ganger klarer den ikke å rydde opp i "ugangen" som S03 har laget ved mye korrigering. S40 tilsvarer 5000grit, men tror faktisk aldri jeg har opplevd at jeg ikke har greid å fjerne holos etter s3gold med denne. Det handler mye om hvordan du kjører maskinen, og såklart hvordan maskin du bruker. Har han DA maskin så er jo saken veldig enkel. Også meget viktig med hvilken pad du bruker, å såklart at disse er rene å pene! Endret 22 August, 2011 av Tom Christian/Scandicshine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonytic 48 Skrevet 24 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 24 August, 2011 jeg har brukt S40 etter S3G på 3 biler, og fått det holofritt med roterende. men det gikk ikke på min egen bil igjen, så det kommer vel litt an på lakken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.