Pettern

S&S 98' Saab 95

Dette er da en sølvfarga Saab 95 2.0t (usikker på årsmodell) som har gått 200 km og bare blitt polert for hånd før nå.

Måtte ta denne etter vanlig arbeidstid og derfor hadde jeg liten tid til å bli ferdig med denne på, skulle gjort mer om jeg hadde hatt tid

Vask:

Karcher K 3.91

Valet pro pH Neutral Snow Foam

Suffex HD (1:10)

Bilberry felgrens (1:5)

CG wash & clear

3m sitrusrens (nødløsning mot asfaltflekker fra helvete)

Meguiars All purpose cleaner

Dodo juice wookie (mitt)

Dodo supernatural clay og Valet pro citrus bling (blanda ut til claylube)

Polering og voks:

Skil 9950 (roterende)

Sholl 6" gul pad

Meguiars #83

Dodo juice Lime prime (brukt for hånd på vanskelige plasser)

Collinite 915

Diverse detailing:

Diger haug med mf og pads

Poorboy's Natural look

detailing børste og div. andre børster

Bilen

IMG_6665.jpg

IMG_6667.jpg

IMG_6668.jpg

Vask:

sputet først godt med sufex HD rundt hele på nedre paneler, så spruta jeg på en litt sterk blanding snowfoam og lot stå i 5-10min(regna mye ute så ingen fare)

IMG_6669.jpg

IMG_6670.jpg

tok med motorrom også, gikk over med megs apc og mf og børste senere, gjorde det samme i dørkarmer + 3m sitrus rens for å løsne fett/olje

IMG_6671.jpg

klar for clay

IMG_6672.jpg

har ingen bilder fra clayinga men var mange asfaltflekker fra helvete så brukte 3m sitrusrens for å bli kvitt de...

Inspeksjon:

IMG_6674.jpg

var omtrent like mye vaskeriper over hele bilen

Polering

Gikk først over rails, ruter og trange plasser for hånd med dodo limeprime og pad

IMG_6678.jpg

IMG_6680.jpg

ca. 50/50

Så var det lakken som sto for tur, brukte roterende, gul pad(cut) og megs 83 over alt med varierende trykk og hastighet

50/50 bilder:

IMG_6687.jpg

panser

IMG_6689.jpg

tak

IMG_6694.jpg

framskjerm

IMG_6696.jpg

over bakskjerm

IMG_6699.jpg

bakluke, denne var ganske jævlig, men ble jo litt bedre...

IMG_6703.jpg

dør

til slutt la jeg på ett lag collinite 915 siden holdbarhet er viktig på denne bilen :) la voks på alle rutene og den svarte plastikken rundt bilen og den fikk faktisk fargen tilbake, lettvindt løsning :) gikk over dekka med poorboy natural look

IMG_6705.jpg

IMG_6706.jpg

IMG_6707.jpg

Da eieren kom for å hente bilen lurte han på om vi kunne fjerne emblemene på bakluka og framskjermene, syns han kunne sagt det litt før :P men da gjorde vi det, også polerte jeg opp igjen bakluka og la på ny voks mens han venta

brukte 17,5t på denna bilen fordelt på 4 dager :)

Endret av Pettern
16

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine 50/50 bilder, vrien farge dette

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk :) ja, har omtrent bare polert sølv/lyse farger, ønsker meg en mørk bil neste gang :P

Endret av Pettern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble en pen bil igjen det! Var greit sliten i lakken.. Snakk om etterpå-klok eier :P

Endret av FocuST170
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice work :)

Sølv Saab virker som en grei jobb, jeg var borti en Cappucinofarget engang og den bilen burde vært fyrt opp med fyrstikker og bensin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk :) Denne var litt mykere og lettere å korigere enn vag-helvete jeg vanligvis driver med :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert resultat, stor forskjell :fun: Er høyre framdør omlakkert? Synes den ser litt mørkere ut en resten av bilen, men kan jo bare være voksen som gjør at jeg blir lurt :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk :) ja, eieren ble ihvertfall storfornøyd

stemmer bra det, han sa det da han kom for å hente bilen men jeg klarte faen meg ikke se det :P men ser det på bildet nå :)

Endret av Pettern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent arbeid og fin korrigering. Bra dokumentert med noen gode 50/50's. +1 cred :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt jobba. Flotte 50/50 til å være sølv! La du voks på plastikken, eller misforsto jeg? hehe. Har ikke sett folk gjøre det før.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker :)

ja, la den rett på plastikklistene som sitter midt på dørene og støtfangerene, plasten fikk fargen tilbake :) var ikke helt meininga men jeg kom bortpå med voks først og så at plasten fikk en naturlig svart matt farge og da prøvde jeg det samme på resten også :) om det er holdbart lenge gjenstår å se

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobba :) Holdt på med sølvfarga bil selv i dag.Kred

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, la den rett på plastikklistene som sitter midt på dørene og støtfangerene, plasten fikk fargen tilbake

Jeg har merket det samme med petroleumsbasert voks tidligere, men må være litt forsiktig, for det er ikke all plast det funker bra på.

På XC70 feks blir det enormt med skjolder, mens på de fleste rails funker det fint.

Godt å høre at lakken er god å jobbe med, har en slik på tapeten selv før høsten. Ble en rimelig bra turnover på denne og, keep it up. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive