Gry

Lakkbeskyttelse som kan legges i regn?

Jeg har ikke alltid tilgang til et sted å sette bilen når jeg skal stelle med den, og med det været det har vært mye av:

Finnes det et produkt som kan legges/sprayes/gnis på bilen og ikke trenger tørketid? Jeg forventer ikke noe med super beading eller ekstrem holdbarhet, men et eller annet som henger på bilen noen uker (forhåpentligvis) så den slipper å kjøre naken omkring.

I gamle dager vaska jeg bilen med TW sin blåflaske (super wash?), og den inneholdt jo noe beskyttelse av et slag. Jeg er ikke så desperat at jeg kjøper en ny flaske, det må vel finnes noe fra en av de mer ansette produsentene? Jeg innbiller meg å ha sett noe spray-on-wax på mine rundturer på weben...

Forslag mottas med takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dodo juice red mist er en spray sealer/QD som varer i ca 1 mnd. Tror ikke denne trenger tørketid. Veldig enkel i bruk. Spray på og tørk av. Gir et blankt og glatt resultat som beader bra. Kanskje dette er produktet du ser etter?

Eller så kan du jo legge voks selv om den ikke får lang nok tørketid. Vil tro dette bare går utover holdbarheten (dette er synsing fra min side. ikke 100% sikker på dette)

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dodo juice red mist er en spray sealer/QD som varer i ca 1 mnd.

Og muligens mye mye lengre.. brukte denne hele vinteren som var. Rettogslett et kjempe produkt. Og denne har syk beading og sheeting... Men kan bli litt seig hvis den legges på våt bil, men trenger ingen tørketid. 2spray på microfiber så "smører" utover panelet. Tar en tør MF for å tørke over... Ferdig...

Anbefales... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med sonax sin "snabbwax"? Har ikke prøvd akkurat denne, men noen andre sonax produkter som har vært bra. Etter beskrivelsen er det vel noe slikt du er ute etter.

http://www.clasohlso...px?id=164032239

Ellers er dodo sin red mist som nevnt over bra.

Endret av Bjørgvin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers har du Nanolex sin Reactivating Shampoo, 3M sin spray wax... Men synes Dodo Juice Red Mist Tropical er BEST!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm

Prøvde å lage en liten handleliste

Blankbil: DJ Red mist, 5l surfex hd, ez mini, sw alcantara cleaner: 1129 (før rabatt og frakt)

Autobahn: 3M quick wax, 5l surfex hd, ez mini, razeglace alcantara cleaner: 819 (før rabatt og frakt)

Til tross for prisforskjellen heller jeg mot Blankbil... litt mer Swisswax skader aldri ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG jet seal har jo herde tid på 20min

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir du ikke fornøyd med Red Misten kan jeg kjøpe den av deg... hehe... men det skjer vel aldri...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe fornøyd med red mist selv. derfor jeg anbefaler den. :) Selv gikk jeg for tropical versjonen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm

Prøvde å lage en liten handleliste

Blankbil: DJ Red mist, 5l surfex hd, ez mini, sw alcantara cleaner: 1129 (før rabatt og frakt)

Autobahn: 3M quick wax, 5l surfex hd, ez mini, razeglace alcantara cleaner: 819 (før rabatt og frakt)

Til tross for prisforskjellen heller jeg mot Blankbil... litt mer Swisswax skader aldri ^_^

Vann evt. med en dråpe green clean, funker også fint på Alcantara. Da nærmer prisene seg vel litt mellom de to handlelsitene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Green Clean har jeg jo allerede!

Må prøve Red Mist føler jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive