Simen

Til dere som bruker borrelås til skiltene deres...

122 innlegg i emnet

Idag tok jeg for første gang de av igjen, og limet var ikke sterkt nok iforhold til borrelåsen - så alt satt igjen på bilen og ingenting på skiltet mitt. :( Har en veldig kraftig borrelås, kjøpt på BilXtra, og hadde festa en bit i hvert hjørne og to i midten på langs... Virker som at limet som er "integrert" på borrelåsene man kjøper aldri er sterkt nok.

6696DF6E-orig.jpg

Burde de vært festa på en annen måte - mer, mindre, annen plassering?

Hvordan borrelås bruker dere mellom skilt og bil??

Edit: Her er et bilde av den type borrelåsen jeg hadde:

58727.jpeg

Den er knallbra - forutenom limet. Om jeg ikke får noen gode svar her

så kommer jeg nok til i lime dem fast med Tec7 (da varer de nok evig)...

Endret av Simen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker 3M sin som ser lik ut på bilen min og da må jeg omtrent brekke av skiltet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ikke helt ideelt ut det nei. Noen som har fått til bedre løsning?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det er helt ok, for både lim og borrelås sitter skikkelig :)

Liten tynn skrutrekker funker lett for å vippe av skiltet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg synes det er helt ok, for både lim og borrelås sitter skikkelig :)

Liten tynn skrutrekker funker lett for å vippe av skiltet :)

Den 3M borrelåsen du nevner der, er den å få kjøpt hos f.eks Tess eller liknende sjapper? Og bruker man borrelås både foran og bak, eller bare foran?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Borrelås foran, skiltplate bak.. Det må du nesten høre med TESS om, jeg kjøpte min hos Billakkspesialisten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg er dum nå, men hva er egentlig vitsen med å feste skiltet forran med borrelås?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt å få av, enkelt å sette på showskilt og man slipper å lage hull i skilt og fanger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Borrelås foran, skiltplate bak.. Det må du nesten høre med TESS om, jeg kjøpte min hos Billakkspesialisten.

Ja, blir nødt til å høre litt rundt. Takk!

Mulig jeg er dum nå, men hva er egentlig vitsen med å feste skiltet forran med borrelås?

Den blir litt 'renere' i fronten kontra med plate.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Renere ja, også kan man ta av når man skal polere e.l. for å få tatt ALT. Idag var jeg nødt til å ta det av for eksempel, da jeg skulle ha på polytrol på lista som skiltet sitter på... Har kun skilt bak også jeg da, festa med borrelås. Stilrent og praktisk der også synes jeg.

nyeskilt1.jpg

Bernhard: Hvor på skiltet har du borrelåsen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bernhard: Hvor på skiltet har du borrelåsen?

På baksiden :)

En stripe på hver side samt i midten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sugekopper er fremtiden! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du serriøs?? :lol:

På baksiden :)

En stripe på hver side samt i midten :)

Aight. Får vel gjøre det samme, men legge på litt Tec7 for å feste den skikkelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker noen små tynne metallgreier, er litt usikker, men luuurer på om de kalles "skruer".

De er helt geniale, bare vri de den ene veien for å feste, og andre veien for å løsne de.

10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt 3M's profesjonelle borrelås på tre biler nå, etter tips fra nettopp Bernhard.

Kjører sommer som vinter med denne løsningen, og det bare holder og holder.

Med 3 striper a 5cm totalt, en på hver side og en på midten holder skiltet godt nok til vanlig kjøring, men det er heller ikke noe problem å ta det av for å vaske godt bak der.

Jeg bruker også borrelås både foran og bak.

For å være sikker på at limen fester seg slik den skal, har jeg brukt en liten fille med silikonfjerner først.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hna har jo allerede borret hull i fangeren samt bruker skiltholdere, hva er vitsen med borrelås da? =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hna har jo allerede borret hull i fangeren samt bruker skiltholdere, hva er vitsen med borrelås da? =)

Ifølge bildene så ser ihvertfall ikke jeg noen skiltholdere..

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker noen små tynne metallgreier, er litt usikker, men luuurer på om de kalles "skruer".

De er helt geniale, bare vri de den ene veien for å feste, og andre veien for å løsne de.

Morsom du. ;) Men du har vel ikke de nye type skiltene i plast? Ser for meg at de blir MEGET stygge om jeg borrer gjennom dem. Jeg er hvertfall nøye på detaljene her, så det blir ikke aktuellt. :)

Har brukt 3M's profesjonelle borrelås på tre biler nå, etter tips fra nettopp Bernhard.

Kjører sommer som vinter med denne løsningen, og det bare holder og holder.

Med 3 striper a 5cm totalt, en på hver side og en på midten holder skiltet godt nok til vanlig kjøring, men det er heller ikke noe problem å ta det av for å vaske godt bak der.

Jeg bruker også borrelås både foran og bak.

For å være sikker på at limen fester seg slik den skal, har jeg brukt en liten fille med silikonfjerner først.

Mhm. Er samme type som jeg har, bare at det virker som at 3M sin har bedre lim. Får dra frem svart Tec7 jeg, å gjøre litt pirkejobb senere...

Ifølge bildene så ser ihvertfall ikke jeg noen skiltholdere..

Bingo! Og aldri i verden om det er jeg som har borra i fangeren min! :(

Helhet2.jpg

^ Kan skjønne at det kan se sånn ut, men skiltene mine har en sort ramme som kan se litt ut som en skiltholder. Men det er altså bare skiltene rett på bilen, og noe annet enn borrelås eller noe som er avtagbart (uten at man kan se det!) til polering, grundig vask, etc. blir uaktuellt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, før jeg begynner - for her er det ingen vei tilbake. Limes fast med sort Tec7, som nevnt. Blir tre biter på 20x10mm plassert slik:

borrelsplassering.jpg

Vil det funke bra? Noe slikt dere har det, Bernhard og Knutis?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, litt større enn det du har skissert der dog.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive