Gå til innhold

Lakk til volvo.


garrett_T4

Recommended Posts

garrett_T4

Hadde full shine på bilen min selv her en dag, så nå har den stått ei lita stund uten vask, så i går tenkte jeg å ta et tak å vaske bilen skikkelig før jeg tester dodo juicen jeg fikk i bursdagsgave med dama;)

Joda, 2bucket med gritguard, swisswax vaskehund, optimum carwash og god tid, tenkte å kose meg med arbeidet, var rimelig førnøyd med finishen på bilen fra før av. 0swirls og relativt lite RDS.

Vasket å sto i helt etter boka, fant deretter i optimum qd og drying towel å tørket bilen i skyggen, så kjørte jeg den i sola for å se på lakken, ¨der, jausåfaen, FULLT av swirls!!!

2 hakk unna å sparke vaskehunden til skogs å tenne på drying towel........

Brukbar frustrasjon ute å gikk med andre ord:/

Så da kommer spørsmålet mitt:

Har volvo 800 serien så innmari myk lakk?????

Den kjennes ikke så mykt under polering.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garrett_T4

åi:/

hmm.

Trodde vw hadde hard klarlakk jeg, de reklamerer hverrtfall med det på jobben:P

Må suse på no seriøst hard klarlakk forstår jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at når du har polert ferdig, og resultatet ser strøkent ut..

Så ligger det masse oljer igjen etter polishen igjen på lakken som skjuler defekter.

Jeg har flere ganger blitt skikkelig overraska etter jeg har vaska med alkalisk avfetting, eller wipet med IPA..

Men vaskinga kan være vanskelig å få til uten å lage swirls.. Jeg har ikke fått det til enda.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Såfremt du har høytrykksvasket bilen grundig før du vasker og vannet ditt/waschpudeln ikke var svart etter vask syntes jeg det er merkelig, da kan jeg ikke gjøre annet en å henge meg på Virtual her og si at du enten har blitt "lurt" av oljene som er i den polishen du har benyttet, eller du har avfettet bilen såpass at eventuelle filler i polishen du benyttet er blitt fjernet og swirlsa er kommet tilbake igjen..

Dette skjedde meg med en "strøken" bil jeg hadde for noen år siden som var inne til tectylering, og de hadde avfettet og høytrykksvasket den med varmtvann (ikke rørt bilen med noe svamp etc) og den så ut som en dass da jeg fikk den igjen, masse riper og swirls over hele bilen, spurte da selvfølgelig hva de hadde gjort med den, og det var vel min første A-HA info/forklaring om filler i polish og holdbarheten på XXXXX XXX saker.....

Du sjekker om det er bløt lakk ved å presse neg¨len din på lakken, bare ta det et sted det ikke er så farlig om det blir et lite hakk, klarer du lager merke med moderat press er det bløt lakk....

som med både deg og Pirex, sliter jeg også med bløt lakk, den får nesten merker av litt hard jobbing med en Microfiber klut og det er ikke så jxxxg morro...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Sånn er sååå kjipt. Bilen min er litt sånn den også. Når jeg skal buffe av voks f.eks. så kan jeg se at jeg lager nye swirls. :(

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått en del swirls i det siste. Mistenker at det er swisswax washpuddelen som har laget dem.

Syntes ikke den er så myk lenger nå som den har blitt vasket noen ganger, noen med samme erfaring?

Vaskes alltid med flytende milo på 30 grader.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at touranen din har så myk lakk!? Har kjøpt meg to nye washpoodle (?), kansje jeg ikke tør å bruke de??? Prøve på bilen til mor.. ;) Synes washmitt funker som fjell jeg.. får holde meg til det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må prøve litt mer på touran, kan ikke skjønne at den er så myk. Spørs om jeg må selge, hehe.

Jeg kan ikke skjønne at de leverer ut VW med så myk lakk.. En annen ting - dersom du må selge, hva gjør du da med Divine- voksen din?? Den er da spesialbestilt til bilen, jeg ser ikke noen annen løsning enn at den må selges med bilen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest i en produkt katalog at noen lakker blir hardere med tiden. Det ble omtalt som gammel hardnet lakk og "ripe sikker" muligens dette var i en 3M gaid som jeg fikk på lakk og verktøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...