Gå til innhold

Polytrol


kobsar

Recommended Posts

Hei,

Noen som har lang erfaring med polytrol?

Prøvd og funnet ut litt om levetid, men dog, ikke lyktes noe særlig.

Hvordan hefter lort og sånt seg til den i ettertid, lett og rengjøre?

Tenkt og ha det på SUV'en som blir duppet litt i gjørme av og til.

Så tenkte og ha researchen i orden for jeg påfører polytol på den.

Imidlertid så er dama sin lille golf blitt ett offer for min polytrol testing og ser meeget bra ut :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The best thing since sliced bread. Seriøst. Er vel en Ford Ka her inne som ble polytrolert for et par år siden - mener det var update etter 12-14 mndr hvor plasten (dvs 60% av bilen) fortsatt var svart.

Jeg skal teste Tyromania nå, og siden plast/gummi beader som fy antar jeg møkk etc også fester seg dårligere. Men min frontbumper på Saab'n ble polytrolert for 11 mndr siden - og ser like bra ut ennå

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fangerne på min Golf Cab MK1 var grå og ble polytrolert i februar i fjor. Like fine enda, ikke like blanke, men like svarte :) Møkk fester ikke lett til de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polytrol er gull! Bare husk å ikke overdrive med produkt, da blir det fort mye klin og unødvendig mye som skal buffes av igjen...

Til dere andre: Hva bruker dere til å påføre polytrol med?? Har benytta Swissvax Detaljkost tidligere, men det finnes kanskje bedre alternativer? Noen som har prøvd en fin pensel? Sorry OT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norway_triumph

jeg har brukt små tynne malepensler fungerer fint, men lett å få lagt på for mye. PS polytrol DEKKER ike over noe så evt. polishrester o.l. på svart plast må fjernes FØR påføring av polytrol.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det polytrol-tid her. Kjørte til Clas Ohlson for noe å påføre med, og endte opp med denne pakka:

4FF373A8-orig.jpg

Må si jeg liker best å pensle polytrol. Den minste i settet passa perfekt oppi polytrol-boksen, også kosta hele pakka 19 spenn da. Funka MEGET bra, så jeg kan hvertfall anbefale disse. De større penslene kan man bruke til å fordele produktet jevnt over på større flater...

9A9EDA4D-orig.jpg

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Vurderer å prøve polytrol på div. plast (skjermer og rundt hjul) på min A6 Allroad. Lurer på om jeg bør ta hensyn til park-sensorer eller om det går greit?

post-6516-0-42618200-1373009990_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig med polytrol på lakkerte deler bare, da det fort blir flekker som kan være litt kjipe å få vekk...

Ellers bare å kjøre på! :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å prøve polytrol på div. plast (skjermer og rundt hjul) på min A6 Allroad. Lurer på om jeg bør ta hensyn til park-sensorer eller om det går greit?

attachicon.gif31_1601403641_xl.jpg

Har en kollega som har samme type bil, og ser ut som samme farge som hans også. Jeg er faktisk ikke så sikker på polytrol på den "plastikken". Den ser jo så feit og blank ut? Er den overflatebehandlet med noe? (VAG-entusiaster søkes!)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

freddyg91

Mener den plasten e lakkert med matt klarlakk. Det var iallefall det vi gjorde med masse allroads når eg jobbet på møller. Edit: skrivefeil

Endret av freddyg91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den plasten, kan poleres og vokses som all annen lakk. Det fungerer på de jeg har tatt ihvertfall. Polytrol tror jeg er en dårlig løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...