Gå til innhold

Foam Cannon lekker!


TobiasW

Recommended Posts

Hei :)

Jeg kjøpte meg en Foam Cannon med Nilfiskkobling fra Shinearama juni 2011. Nå har jeg prøvd den mange ganger og strammet til alle ting som skal sitte stramt og brukt gjengeteip over gjengene. Allikevel lekker denne som en foss... Vet noen hva jeg kan gjøre for å få den bedre? Blir gjennomvåt når jeg bruker den, og det er litt kjedelig.

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Lekker det i koblingene?

Mere gjengetape eller bytte til lin og sånn paste som rørleggere ofte bruker..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir både bilen og jeg ren :)

Jeg klarer ikke se om det er direkte fra kobling, eller om det er rundt koblingen. Kan det være en O-ring der som er dårlig, eller skulle vært der?

HT er en Nilfisk 145.2 fra juni 2011 den og, så skal ikke være noe feil der. Lekker ingen ting ved vanlig munnstykker.

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ikke mht gjengene ?

Om det lekker i koblingen mellom HT pistol og Cannon er det noe feil der, har du riktig kobling, samt sitter det en pakning i enden på koblingen til cannon? ikke alle har det tror jeg, dvs O paking...

Under skruen hørtes rart ut, virker defekt i mine øyne

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kobler til Foam Cannon til HT, spruter det ut i alle kanter mellom pistol og selve koblingen. Spruter godt nok til at jeg også får meg en dusj.

Har vel riktig kobling antar jeg, ser lik ut som andre Nilfiskkoblinger jeg har sett bilder av. Og mener at det er en liten O-ring ytterst på koblingen som jeg tenkte over at var litt slapp/tynn. Får evt. prøve med en større en hvis jeg finner, men da er det ikke sikkert at den passer til HT lenger.

Endret av TobiasW

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å skru av tilkoblingen og legg mer gjengetape mellom der..

Will do ;) Skal få enda mere gjengeteip. La merke til at det var litt gjengeteip over alle gjengene da den ble sendt fra England. Er dette vanlig?

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har også lekket fra dag 1, dette er dog kärcher. Har levd med det helt til nå, så vil tro jeg klarer noen år til :D

Endret av Bilpleie gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

har hvert borti at det lakk mellom pistol og kanon på en kärcher kobling (i plast). etter en nermere titt, så fant vi ut av at o-ringen som skal være inni koblingen manglet. lånte o-ring fra en av forlengerene til terassevaskeren og brukte et kulepennrør (det var det vi hadde tilgjengelig der og da) som passet for å holde o-ringen på plass. når vi til slutt fikk rinktig lengde på kulepennrøret, så holdt den tett.

prøv å se i koblingene på din HT og se om du kan forstå hva som gjør at det holder tett der. kanskje det mangler noe på din også?

ang. gjengeteip, så skal dette være godt nok for å holde tett. har brukt gjengeteip på trykkluftanlegg som har trykk opp til 15 bar og fått det tett. husk å ha nok gjengeteip men ikke alt for mye. det holder med noen få runder. dra teipen riktig vei. dvs at teipen ikke "skrur" seg av når du monterer delene sammen igjen.

håper dette er til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...