Gå til innhold

TEST: Minnevoksen "Engel"


Simen

Recommended Posts

Test av Blankbil's minnevoks "Engel" - en hedring til Askil...

Engel.jpg

Skal legge den på min egen bil iløpet av høsten, men siden jeg allerede

har den fikk jeg veldig lyst til å teste den allerede idag. Og siden det ikke

er blitt gjort noen test på denne fra før, så tenkte jeg at jeg kunne dele dette...

Produkter.jpg

Panserfr.jpg

Testa den på panseret til dama (beklager de små malingsflekkene, vet ikke hvordan jeg skal få de bort). Inkludert min første korrigering med DA-maskin og Meguiar's UC, så ble det hvertfall gjort skikkelig forarbeid idag, ble utført slik:

Avfetting med Surfex HD...

Avfetting.jpg

Håndvask med CG CW&G...

Hndvask.jpg

TW Claybar + DP Rinseless Claylube...

Claying.jpg

Claybar.jpg

Maskinpolering med Ultimate Compound...

Maskering.jpg

bilde9.jpg

bilde13.jpg?t=1313445243

...etter jeg hadde tatt andre halvdelen av panseret også, var det endelig klart for påføring av voksen. Brukte da en gul påføringspad fra Meguiar's og Nanolotus MF-klut til å buffe med (se det første bilde om ønskelig :P).

Påføring...

Pfring.jpg

...gikk lett. Trengte ikke mye følte jeg, og jobba det inn i rette linjer frem og tilbake. Selvom boksen

bare er på 50ml så tror jeg denne varer ganske lenge. Venta 5 minutter før jeg buffa det av igjen.

Minnevoks.jpg

Helt fin å buffe av også, og panseret fikk seg et blankt og nydelig resultat. Gikk fra å være en litt matt burgunder farge,

til å få god dybde og et skinnende look. Nå står den til herding. Oppdaterer med beading/sheeting imorra! :)

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Claya panseret grundig jeg, og maskinpolerte rett etterpå, satt like godt. Tror det er forskjell på maling og lakk, disse flekkene tror jeg er lakk som hun har hatt leeeenge. Er over hele bilen hennes, så får se når/om jeg gidder å gå løs på alt. Men, det er ikke dette denne tråden handler om. Se opp for vannvideo iløpet av kvelden! :D

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Kjenner ikke til TW clayen men en sikkelig agressiv clay burde tatt malingsflekker. Ellers kan du jo våtslippe Daewoo'en :)

Ellers:

1. Jeg mener du ikke skal sette flasker osv på lakken uansett.. Panseret var korrigert etterpå men lel

2. MF du buffer voksen av med ligger på rekkverket :(

3. Riv av vaskelappen før du tar MF i bruk :)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja vi får se hva det blir til etterhvert.

1. Nei det er ikke noe jeg ville gjort på min egen bil, men for litt "show" var det vel greit da madammen ikke bryr seg om bilen sin i det hele tatt. Satte de forsiktig ned da, og de rikka seg ikke av flekken før jeg tok de ned igjen (sto der bare 1 minutt kanskje).

2. I know. Ikke bra egentlig. Igjen for å ta et stemningsbilde da, men skal ikke gjenta seg. Håper det hjelper at jeg sjekka rekkverket på forhånd og rista + folda den rundt før buffinga. Er ekstremt nøye med sånt, og tar alltid en ny/nyvaska klut til hver oppgave. :)

3. Will do!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og det ser enda bedre ut i virkeligheten også, en fantastisk voks dette. Nå gjenstår det bare å se om den varer til neste år, og helst til vinteren er over. ;) Så jeg kommer med oppdateringer på denne testen iløpet av høsten/vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun ett lag nå. Men på min egen bil kommer jeg nok til å legge to lag av denne! :)

@Knutis, skal gi deg rett der, testa de plastbarberbladene på en cd, og den fikk noen riper ja...hadde trodd de skulle være liiitt bedre kvalitet...

Hadde du trodd noe annet? Kunne aldri tenkt meg noe annet jeg. Og en CD tilsvarer vel veldig myk lakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Knutis, skal gi deg rett der, testa de plastbarberbladene på en cd, og den fikk noen riper ja...hadde trodd de skulle være liiitt bedre kvalitet...

Skal du skrape noe vekk fra lakken er det ikke til å unngå å lage noen riper, uavhengig av kvaliteten på plasten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe takk. Likte det bilde selv, selvom panseret ser altfor bratt ut. :P Er ingen grunn til å ikke bruke den heller, denne voksen virker som en skikkelig bra voks. Var hvertfall noe HELT annet en step 3 fra Meguiar's DC-serie. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at det kom til å lage fine små riper, men at sjansen er større for dype riper. Se for deg senarioet der du sitter og tar i for å få press på malingsflekken, og så glipper den og du lager en mye dypere ripe i lakken på andre siden av malingsflekken.

Fine riper som du får av fint slipepapir er null stress å fjerne med maskin.

Lettere å forstå nå?

Skjønner ikke helt hva det er du tror jeg ikke forstår.

Ville bare fram til at skal du skrape vekk malingsflekker med en plastskrape, er ikke kvaliteten på plasten nødvendigvis så veldig avgjørende i.fht om du kommer til å lage riper eller ikke.

Du leste kanskje ikke innlegget jeg siterte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så sånn er det med den saken. :) Flere som er fornøyd med denne voksen? Den lover jo også 4-5 mnd. holdbarhet (minst), så dette lover bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...