nibelo

Foam canon med messing karcher kobling, tight fit?

Fikk foam canon (fra bilnerden.no) med kobling for karcher rett før helga. Såvidt jeg kan se så er koblingen dønn lik koblingene som er på det øvrige utstyret til HT'en, men jeg klarer ikke å få satt den på.

Etter å ha brukt litt makt klarte jeg å presse den et stykke på, men klarer ikke få det så langt inn at jeg kan vri den på plass.

Noen andre som har vært borti samme issue?

Det kan se ut som om det er diameteren på hullet i enden som er akkurat litt for knapt til at den tappen som leder vannet inn får plass, men tenkte ikke jeg skulle bryte mer eller finne frem noen drill i håp om at noen har løst nøtta allerede ...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min også var litt hard her, smørte bare pittelitt såpe på koblinga her så gikk det bra.. Når jeg byttet pistolgrep på Karchern, var det nye bedre mht passform til koblinga, så kan være det er litt forskjeller..

Sjekk også så det ikke sitter en propp i enden der da, normalt gjør det ikke det, men en vet jo aldri ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Foma. Jeg måtte file av messingadapteren for å få den til å passe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som obimann. Måtte fram med fil og sandpapir på min Foma.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei nibelo. Opplevde akkurat det samme som deg med den koblingen - supertrangt!! Menneh, broren til dama klarte faktisk å presse den på plass så vi fikk vridd og satt den fast. ;) Tar den ikke av før jeg MÅ nå ass. Husk at du kan spyle av med den også, bare ta av beholderen og slangen så kan du bruke den som en svak HT-spyler. :P Da slipper man hvertfall å slite med å ta den av og på mellom skumming og spyling...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg har Foma. Jeg måtte file av messingadapteren for å få den til å passe.

Hmm..tror det er litt forskjell på Fomaene da, for i pistolen på min så sliter jeg med å få den i inngrep. Måtte på med et par runder el.teip.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er verdt å merke seg at de forskjellige pistolgrepene til Kärcher har svært forskjellig passform. Jeg har en 4-5 år gammel skumkanon som har vært et helvete å få på mange Kärcher men helt uproblematisk på andre. Mitt inntrykk er at de billigere grepene har mye "løsere" passform enn de dyrere.

Endret av anderslu
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg faktisk klart å få den på. Løsningen ble å skru løs messingkoblingen, sette den frempå pistolen og kakke den ned med hammer for så å skru på foam lancen. Har gjort dette en 20-30 ganger nå, og er faktisk i stand til å trykke på foam lancen med håndmakt om jeg bare legger an pistolen og bruker begge armene. Så om jeg bare bruker en kveld eller to på å ta den av og på så tipper jeg den blir medgjørlig. Alternativt får jeg anskaffe pro-karcher koblingen og karcher sin overgang fra pro til forbruker, alternativt egen pistol kan ha den montert permanent på.

Ser det faktisk er plastdingsen som går inn i center på festet som har litt for stor diameter for messingkoblingen, men ser ut som om messingkoblingen effektivt har høvlet av litt på diameteren nå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive