Gå til innhold

Grovest av menz 203s og scholl S17?


truls

Recommended Posts

Hei.

Jeg har startet og polere bilen med en DAS6-PRO og bruker groveste pad fra Lake county og Menzerna 203S, men det er noen riper (swirls) jeg ikke klarer å få bort. Har innsett at jeg nok må kjøpe grovere polish for å få det helt bort, hva er rådet deres? Har selv tenkt på S17, evt S03+gold eller Meguiars Ultimate compound.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Christian

Kan være vannskelig å få bort det groveste med en slik maskin, bør ha roterende for kjappere jobb.

Det er også en fordel med varmen du får av roterende, lakken blir mykere å enklere å cutte.

Men går du for S3 Gold, og en blå/gul pad så har du meget bra cut!! :thumbup:

Endret av Tom Christian/Scandicshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får samme resultatet med das6-pro om du er tolmodig, roterende er ikke et must.

Om du trives godt med Menzerna er SIP (Super Intensive Polish) fin;

http://www.autogeek....ive-polish.html

Personlig syns jeg SIP ligger et sted mellom s17+ og s3gold i cut, og er velegnet til det aller meste. Brukte denne en hel sesong.

Nå skriver du ikke hvilken bil du har, så jeg aner ikke hvilken hardhet du kan forvente av lakken din.

Og groveste pad fra LC varierer alt etter hvilken type det er, groveste CCS-pad er gul og groveste kompressor-pad er lilla.

Den lilla kompressor-pad'en er jo sykt grov.

Endret av Knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...