Gå til innhold

Behandling av nytt skinninteriør


WaxOn

Recommended Posts

Nytt, sort skinninteriør - hva bør jeg behandle dette med? Noe som har testet noen av disse alternativene? Kom gjerne med evt. andre forslag til produkter man har god erfaring med for dette formål. Alt. 3, GT L1, ser spennende ut. Greie testresultat, lav pris!

Alt. 1: Swissvax Leather Glaze - høy pris, ca. 300,- for 150 ml

Nytt skinn forblir nytt skinn. Med påføring av Leather Glaze kan sporene av bruk i interiøret reduseres dramatisk. Sjåfør setet er det stedet i bilen hvor læret viser tydeligst tegn på bruk. Derfor bør bilsetene alltid behandles og beskyttes med Leather Glaze.

Alt. 2: Ultima Interior Guard Plus - ca. 200,- for 120 ml (importpris fra UK)

En påføring beskytter for ca. 3 mnd. Kan brukes, slik jeg forstår det, på alt interiør

- Test: http://www.live2detail.com/showthread.php?t=569

Alt. 3: GTechniq L1 Leather Guard - desidert rimeligste alternativ, ca. 70,- for 100 ml (selges bl.a. hos Bilnerden)

Gir maksimal beskyttelse mot friksjon og farging på skinn. Anbefales til nytt skinn for å beskytte "klarlakken" som allerede er lagt på skinnet.

- Test: http://www.live2detail.com/showthread.php?t=1219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyone?

Jeg bruker SW Leather Care ellers, men synes den SW Glazen var drøy i pris. Kan få 400 ml av sistnevnte alt., GT L1 Leather Guard, til samme pris. Mistenker litt at man betaler en del for Swissvax merket her. Noen som har prøvd dem begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bilnerden.no

Kan også nevne Lexol produktene vi akkurat har fått inn. De er verdenskjente for gode skinnprodukter. Ta gjerne noen søk på google, du vil finne svært mye positivt om Lexol og skinn. Ikke så verst på pris heller.

Generelt vil jeg anbefale Lexol Leather Cleaner og Conditoner eller Lexol Premium 3-in-1 Leather Care på brukt skinn og GTechniq L1 Leather Guard på nytt skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har stort sett bare brukt Leather Cleaner + Leather milk fra Swissvax her, syntes det fungerer veldig bra... Leather Master serien er også en god serie btw..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte Lexol Premium 3-in-1 Leather Care for bruk på en 3+2 seter i stua som er en 5/6år gammel, lite brukt men ikke fått noe omsorg igjennom tiden. Kan sikkert skrive et par ord om resultatene når den dukker opp i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexol har jeg brukt en gang i bilen Det var enkelt å bruke og har holdt seg fint leeeenge. Beste skinn produkt jeg har prøvd så langt men som sagt kun prøvd en gang. :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...