eirikoo

Meguiars G220v2 starter pack - passende?

Hei!

Lurer litt på å handle inn nevnte maskin/pakke.

http://shinearama.co...MEG-G220V2-KIT1

Jeg har til nå brukt håndkraft på bilene mine, med cleaner fluid regular og Concorso.

Har også Autoglym paint renovator.

Nå har jeg prøvd clay (har både brukt Turtle Wax sin, og Swissvax sin blå.

Det er noen merker igjen som er umulige å få vekk med håndkraft. (nesten)

Vil denne maskina/pakken gi meg det jeg trenger for å korrigere for en amatør?

Kan jeg også bruke cleaner fluid til dette, eller er den for snill?

Legge på og buffe av voks, er det best med håndkraft, eller er maskin bra til dette også?

Har aldri prøvd maskin, og trenger noen tips :)

Takker på forhånd!

Endret av eirikoo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremt vil jeg heller anbefale at du heller kjøper kestrel das-6 da dette er en like god (eller bedre) maskin, til en mye lavere pris. Meguiars polishene som følger med i pakken du linker til begynner å bli gamle og det finnes mye som er bedre. Scholl S3 gold og S30+ er gode produkter til tradisjonell maskinpolering med skumpads.

Ellers har meguiars nyutviklede microfiber system virkelig imponert meg da jeg testet padsene. Dette er det aller nyeste og gjør det mulig å korrigere med en DA maskin som en roterende. Det er 2 steg i systemet. En pad med cutting polish og en pad med tilhørende fin polish og voks i ett.

Du finner det meste i dette søket: http://shinearama.co.uk/search.php?fsearch=DA+microfiber

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er forøvrig ett fint startvalg! Har det samme kittet, men med Kestrel Das 6 Pro.

Eneste jeg vil nevne er at det vibrerer nok. Nå vet jeg ikke hvordan Meguiars maskinen er i forhold til det.

Kestrel sin er vell også en del billigere?

Har dette:

http://www.elitecarc...nt.php?cPath=71

Det gjør en go jobb og får glansen tilbake uten noen problemer. Ikke minst konge og fjerne holos med :)

Men nå så spør jeg meg selv hvorfor jeg ikke kjøpte Flex eller Scholl sine topputgaver av DA med en gang...

Har nok blitt mer enn hekta.

Endret av kobsar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for nyttig input gutta!

Får gå litt i tenkeboksen og se. Billigere og muligens bedre maskin er jo aldri feil.

Må innrømme at jeg er litt forvirret av alle bakplater/pads/cutting etc..

Regner med at for eks Scholl S3 gold som ble anbefalt er det amatører som meg pleide å kalle rubbing? :)

Altså noe slipemidler for å glatte ut lakken?

Blir rekkefølgen da for eks:

- Scholl S3 gold

- Cleaner fluid regular

- Concorso

?

Kan alt legges på og taes av med maskin?

En annen ting jeg har lurt på.. Hvorfor maskerer mange sektorer når de bruker maskin?

Er det for å holde rede på hvor man jobber? Går det ikke an å ta panel for panel?

Mye spørsmål, men som alltid veldig god og vennlig hjelp her inne. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

S3 gold er det man vil kalle en rubbing ja. Etter bruk av en grov polish eller rubbing som S3 til fjerning av riper og oksidasjon så må man over med en finere polish for å fjerne kjørespor og ugang som denne gjør. F.eks scholl S30. Cleaner fluid vil ikke rydde opp etter S3 da denne ikke har noen slipende effekt. Bruk cleaner fluid etter S30 eller gå rett fra S30 til voks. Begge deler fungerer fint.

Man tar ingenting AV med maskin, verken polish eller voks. Dette bruker man mikrofiber kluter til, da går det lett som en lek. Det er ikke noe "buffe armen av seg" som det var før i tida, bare å tørke det rett av :)

Man maskerer forsåvidt ikke sektorer. Man maskerer lister og alt annet som man kan komme borti med paden og ødelegge. Noen ganger maskerer man tvers over et panel for å lage "50/50" eller "før og etter bilder". Da får man et klart skille.

Man jobber panel til panel, men man tar aldri et helt panel på en gang. Man jobber på et ca 40x40cm felt til man er fornøyd og beveger seg så videre til man har tatt hele panelet. Når man har tatt hele bilen går man så videre til neste steg og starter fra begynnelsen igjen, da som regel en finere polish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotters, det klarte opp endel!

Jeg har vokset og 'gnikket' med relativt bra produkter i et års tid nå, og er klar over at det er natt og dag fra før, når jeg slet med litt 'simplere' produkter. (og dårligere teknikk..)

Det gir mening at man ikke tar av med maskin, jeg lurte på hvordan man egentlig fikk det til serru. hehe.

Takker for maskerings-oppklaringen. Synes jeg ser veldig mye maskeringer tvers over paneler, men det er jo som du sier ifbm 50/50 bilder mest.

Det meste er logisk da, nok en gang... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt beste tips (takk till Scandicshine) er Kestrel DAS-6 sammen med svart scholl pad samt scholl A15+. Dette er en kombo som korrigerer litt og er enkel å bruke. Vil du korrigere mer så er det bare å bruke grovere pad. Bruke blå pad sammen med A15, og dette korrigerte bra i forhold til andre midler jeg har prøvd.

Du har også Meguiars Ultimate Compund som er glimrende til DA maskin, men denne støver mye mer enn scholl A15.

Sholl A15+ og Meguiars Ultimate Compound er såkalte 1 stegs polish.

Endret av kalevipalo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt beste tips (takk till Scandicshine) er Kestrel DAS-6 sammen med svart scholl pad samt scholl A15+. Dette er en kombo som korrigerer litt og er enkel å bruke. Vil du korrigere mer så er det bare å bruke grovere pad. Bruke blå pad sammen med A15, og dette korrigerte bra i forhold til andre midler jeg har prøvd.

Du har også Meguiars Ultimate Compund som er glimrende til DA maskin, men denne støver mye mer enn scholl A15.

Sholl A15+ og Meguiars Ultimate Compound er såkalte 1 stegs polish.

Hey, takker!

Veldig spesifikk anbefaling!

Er denne komboen å anse som noenlunde idiotsikkert, om man ikke legger på masse trykk og filer og filer på et område?

Jeg tenker da på lakkskader. Har forstått at det ikke er så lett å skade lakk med DA kontra roterende maskin..

1 stegs, tilsier det at bilen i utgangspunktet er 'ferdig' behandlet etter en runde med det middelet? Og evt voks etc etterpå er valgfritt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anses som idiot sikker :)

1 stegs vil si at du er ferdig etter den kombinasjonen.

Scholl A15 inneholder voks, så der bruker jeg ikke legge ekstra voks, men går over med Quick Detailer (Hybrid V7)

Kjører jeg med Ultimate Compound så legger jeg voks etterpå

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Lurer litt på å handle inn nevnte maskin/pakke.

http://shinearama.co...MEG-G220V2-KIT1

Jeg har til nå brukt håndkraft på bilene mine, med cleaner fluid regular og Concorso.

Har også Autoglym paint renovator.

Nå har jeg prøvd clay (har både brukt Turtle Wax sin, og Swissvax sin blå.

Det er noen merker igjen som er umulige å få vekk med håndkraft. (nesten)

Vil denne maskina/pakken gi meg det jeg trenger for å korrigere for en amatør?

Kan jeg også bruke cleaner fluid til dette, eller er den for snill?

Legge på og buffe av voks, er det best med håndkraft, eller er maskin bra til dette også?

Har aldri prøvd maskin, og trenger noen tips :)

Takker på forhånd!

Jeg kjøpte tilsvarende den pakken du linker til der, men fra http://www.elitecarcare.co.uk/meguiars-g220v2-meguiars-polishing-kit-soft-medium-paint.php?cPath=71 og er kjempefornøyd med den maskinen så langt. Er vel noe gammeldags den serien fra meguiars men syns den var lett å jobbe med og swirls og riper forsvinner nå greit syns jeg. Bestilte også liten 3" bakplate og pads i samme serien etter jeg hadde tatt første bil med de 7" paddene da det fort ble vanskelig å komme til alle stedene :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger vel omformer for å bruke denne. Har omtrent samme maskin fra Porter Cable. Det holder IKKE med omformer à la den lille typen du setter i stikkontakten, denne vil brenne opp. Kjøpte min på eBay og den holder 750 watt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger vel omformer for å bruke denne. Har omtrent samme maskin fra Porter Cable. Det holder IKKE med omformer à la den lille typen du setter i stikkontakten, denne vil brenne opp. Kjøpte min på eBay og den holder 750 watt.

Den pakken jeg bestilte var 220v utgaven, trengte bare bytte til vanlig standard jordet plugg. Så lenge pakken heter noe med 220 og ikke 110 så trur jeg det er rett utgave..

Endret av vux
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt en Kestrel Das 6 Pro. Takker for alle nyttige innspill. Skal bli spennende å se om den klarer å rydde opp. Er litt av en basille å få dette. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter pris på litt kommentarer ang rekkefølge.

Jeg tenkte:

- Evt clay (Har litt spor etter clay fra før, men tenkte det er en bra ting å gjøre det ferdig før maskinbehandling)

- Scholl S30+

- Cleaner fluid regular

- Concorso voks

Høres dette smart ut? Trenger jeg cleaner fluid mellom S30+ og voks, eller er det bortkastet tid?

En annen ting er om S30+ klarer å ta vekk clayspor og noe vaskeriper?

Endret av eirikoo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å fortsette min egen monolog, så handlet jeg S17+ og S30+ nå.

Da burde jeg være dekket for det meste håper jeg.

Lurer fremdeles på om det er et must å bruke cleaner fluid før voksen da. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer fremdeles på om det er et must å bruke cleaner fluid før voksen da. :)

Nei, de andre polishene vil fjerne alt av død lakk og skitt og etterlate panelet klart til voksing.

Cleaner Fluid skal du bruke som lakkrens om du IKKE har polert bilen først.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Etter endel forsking, og meget bra tips fra dere her inne så endte jeg opp med en DAS 6 pro.

Akkurat ferdig med bilen nå, først grundig vask med citrus wash and gloss, og etter tørking ble det:

Scholl S17+ med maskin

Scholl s30+ med maskin

Concorso for hånd.

Fikk vekk masse masse små skavanker, og bilen ble meget bra!

Maskerte opp vinduer og lykter og alt siden det støvet endel, men neste gang blir det nok å drite i maskering av annet enn lister, og å vaske bilen før voks.

Men tross alt en veldig bra opplevelse, selv om det tok en god del timer! :)

3M grønn pad gikk dessverre nesten i oppløsning.

Brukte en grønn til S17 og en blå til S30. Funket bra.

Men tar gjerne mot tips om bra pader som tåler litt. Både til litt korreksjon og til høyglans.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive