redline

Hva er det med lakken på tyske biler?!

Så inderlig lett å ripe opp men et sant helvete å få de vekk igjen! Hadde en Audi A4 i dag som jeg aldri trodde vi skulle bli ferdige med. S03 Gold Edition på gul Scholl og 3M på grønn 3M pad klarte det så vidt etter 3-4 runder.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så inderlig lett å ripe opp men et sant helvete å få de vekk igjen! Hadde en Audi A4 i dag som jeg aldri trodde vi skulle bli ferdige med. S03 Gold Edition på gul Scholl og 3M på grønn 3M pad klarte det så vidt etter 3-4 runder.

ja hadde du trodd riper skulle være enklere å fjerne enn å lage?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja hadde du trodd riper skulle være enklere å fjerne enn å lage?

:thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror tyskernes lakkblandinger er tøffere enn japsenes....rett og slett

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja hadde du trodd riper skulle være enklere å fjerne enn å lage?

hehe ikke akkurat men så inni h... gjenstridig å jobbe med spes på Audi synes jeg. Skjelden det trengs mer enn 1-2 runder med 3M for å ta det aller meste på de fleste biler. Avslutter som regel med S17 etterfulgt av S40 og LSP

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel like store forskjeller mellom tyske biler som alt annet vil jeg tro. Man kan oppleve totalt forskjellig lakk fra bil til bil. De tyske bilene jeg selv har vært borti har stort sett vært helt greie å jobbe på :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ikke akkurat men så inni h... gjenstridig å jobbe med spes på Audi synes jeg. Skjelden det trengs mer enn 1-2 runder med 3M for å ta det aller meste på de fleste biler. Avslutter som regel med S17 etterfulgt av S40 og LSP

jeg hadde litt dårlig tid på min A6 fantomsort,ble en 2 stegspolering,gikk over med S30 og CFP til slutt,ble et bra resultat,fjerne mye med S30 på roterende,og CFPDA fjerner hologrammer,2 lag med inisgnis så ble det fiiiint:-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stor forskjell i lakkens hardhet, selv innen samme bilfabrikk. Lakkens hardhet kan variere fra år til år. Og også mellom de forskjellige bilmodellene, til hvert merke. Vi har en egen liste der vi samler data om lakkens hardhet.

Link: http://www.detailersclub.no/forum/topic/2427-hardhet-paa-lakk/page__hl__%2Bhardhet+%2Bp%E5+%2Blakk__fromsearch__1

Hvis du ser på f.eks. Audi så ser du att de har mere enn bare hard lakk.

Jeg har også jobbet med hard Audi lakk, jeg bruker PTG for å måle lakkens tykkelse.

For meg fungerer det veldig bra med våtslip på dype RDS, det går raskere enn å kjøre grov korrigering i mange omganger med roterende maskin. Men du må selvsagt kjøre en grov polish for å fjerne slipe ripene du lager.

Ikke bruk våtslip på andres biler uten å måle lakken. Hverfall ikke uten å fortelle eier att det er en hvis risko for å gå gjennom klarlakken.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive