Gå til innhold

Første gang med kanon :-)


Hans Wilhelm

Recommended Posts

Hans Wilhelm

Fikk rett før helgen en kanon fra bilnerden.no til en hyggelig pris. Fikk endelig prøvd den i dag. Første gang jeg har prøvd dette.

Ihvertfall, før start, min foma 747 og min nye kanon klar til innsats.

post-338-0-16844400-1312834758_thumb.jpg

Første forsøk hvor jeg undret meg over at jeg måtte riste på kanonen hele tiden...

post-338-0-45013700-1312834774_thumb.jpg

inntil jeg fant ut at jeg hadde glemt slangen i kanonen :shocking2:

Ordnet det, og vips ble det bedre :-)

post-338-0-89788800-1312834791_thumb.jpg

Synes det fungerte bra, men skummet hang vel ikke så lenge som jeg hadde håpet på. Ble liksom fort "tynt". Hadde lufteskruen eller hva det heter nesten helt igjen. Hadde ca 2 cm middel i flasken og ca 0,5l varmt vann.

En helt annen ting, hvordan i all verden får jeg lagt inn flere bilder her? Bildene jeg har lagt inn i tidligere innlegg ligger jo å tar opp plassen :thumbdown:

Edit, ser at bildene ikke vil være med i det hele tatt faktisk.

Edit2: Det første kom med, men da var det ikke plass til fler.

Edit3: Da er det ordnet, bilder på plass

Endret av Hans Wilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med kanon! Det gjør bilvask van(n)vittig morro :D Innstillinger skal jeg overlate til andre å svare på, da jeg lurer på dette selv.

Bilder lønner det seg å laste opp på photobucket.com, for så å bruke bildelinks i postene du lager :) En annen ting er jo å bli VIP.. :P

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Det kommer veldig an på hvilken såpe du bruker i kanonen. Enkelte såper skummer mer enn andre, CG CWG og CG Maxi Suds II er kjent for å lage ordentlig skum. Har bilen i tillegg godt beskyttet lakk henger ikke skummet like godt på som en bil som ikke har noe særlig lakkbeskyttelse.

Ang. bilder så lønner det seg å nedskalere de før en legger de ut her, altså ikke bilder rett fra kamera da disse er mange ganger større enn hva de behøver å være. Har du brukt opp plassen du har tilgjengelig er photobucket en god løsning :)

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...