Knutis 763 Skrevet 7 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 August, 2011 (endret) Da er helgens jobb ferdig og levert. Dette er bil nr 2 i sommer med malingsflekker, og denne hadde også flytmasse på høyre skjerm og dør i tillegg. Produktliste: -smartwax smartcarwash såpe, i bøtte og kanon -surfex hd -scholl rim7 felgrens og ez-mini børste -espuma mikrofiber mitt -espuma tørkehåndkle -3m sliperondell og 3m 9my slipepapir -blå 3m maskeringstape 3434 -gul scholl med s3gold -orange scholl med s17+ -hvit lake country ccs med s30+ -Ovatrol polytrol på utvendig plast -sv pneu matt på dekksider -sv autobahn på felger -bare bones på innerskjermer -meguiars all metal polish på krom i grill og bakfanger -nanolotus glassforsegling -chemical guys Green Clean i diverse blandinger innvendig -våtsuger fra Nilfisk -mothers interiørbørste -espuma glassrens -collinite 845 Jeg har bare noen få bilder fra før vask. Dette er da en pickup og eier hadde for en stund siden kjøpt et gummitrekk som skal ligge over planet. Ulempen er såklart at dette tar livet av lakken rundt kantene, og jeg begynte å få bange anelser når jeg så dette. Eier jobber som snekker og jeg begynte med å vaske planet. Her var det ymse sagmugg og flis. Tricolor is? *nammenamm* Like etter at disse bildene ble tatt begynte det å regne, så jeg hastet meg gjennom resten av vasken. Inspeksjonsbilder etter at jeg har fått bilen under tak igjen: Jeg kjente under vaskingen at det var endel inngrodd møkk på de laveste panelene, så de ble clayet. Dette er etter en side og begge var like, og enda værre på bakluken og krommen bak: Ble nesten litt satt ut av alle disse defektene, men tok meg en runde med lakkmåleren for å se hvor mye jeg hadde å slipe på, og det var ikke mye! Begynte så med sliping av både maling og fyllmasse. Bredderne er av plast, og de har ikke klarlakk. Ser også godt strukturen av plasten i lakken, så her prøvde jeg å være så forsiktig som overhode mulig. Så begynte jeg med korrigeringen på taket, gul scholl og s3gold (av gammel vane). Det tok alt, men lakken føltes utrolig klebrig og mistet utrolig mye av glansen etter dette. Tok likevel hele taket, uten at det gikk opp noe lys for meg. Begynte så på panseret, og etter omtrent halve panseret med samme driten; plenty kjørespor og seig lakk, fant jeg frem s17+, s30+ og noen pads jeg hadde liggende. Prøvde meg så frem og endte opp med s17+ på orange scholl. Panseret etter s3gold og gul scholl: Panseret etter s17+ og orange scholl: MYE bedre. Så jeg fortsatte, og fant da ut at skjermbredderne ikke hadde klarlakk: Før: 50/50: Etter: Jeg syns fortsatt lakken var i overkant sticky og at det fortsatt ble for mye kjørespor. Så jeg prøvde en enda finere pute: hvit light polishing pad fra Lake Country (hakket finere enn orange scholl igjen) og s30+ Hadde egentlig ingen trua på dette, men prøvde likevel: Lettere sjokkert! Min venn i Ås hadde sendt meg en smakebit av CG Ez-creme som jeg også ville teste. Denne kjørte jeg på blå finishing pad fra LC (begynte å gå tom for pads) og fikk dette resultatet: Fra der jeg satt så dette like bra ut som der jeg kjørte s30+, men overflaten føltes mye glattere ut. Jeg fortsatte ufortrødent med s30+ på resten av bilen, med orange og s17+ som spotpad på de absolutt værste områdene: Taket etter s30+: Når jeg i tillegg satt der og skiftet bakplater, fant jeg endelig ut hvorfor limet ikke holder når jeg bruker das6-pro over lengre tid og kjører den hardt: varmen fra maskinen går ned via skruen og ned i bakplaten. Denne biten var faktisk så varm at jeg ikke kunne ta på den, og det gjør selvfølgelig både bakplate og pad varm også. Designfeil? Etter at hele bilen var tatt med s30+, gikk jeg over krommen med Meguiars all metal polish, autobahn på felger, collinite 845 på lakken, Nanolotus glassforsegling på rutene, Pneu matt på dekksider, interiøret med Greenclean, vinduene innvendig med Torky og glassrens, CG Bare Bones i hjulbuer, autobahn på stigtrinn osv. Ferdigbildene (tatt ute for en gangs skyld): Takk for titten. Endret 7 August, 2011 av Knutis 30 Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersB 167 Skrevet 7 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 August, 2011 Finfin makeover! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 7 August, 2011 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 7 August, 2011 Nydelig forvandling! Gjorde det ikke litt vondt i detailersjelen din å legge på plantrekket igjen etterpå når du vet det lager så jævlige merker? La du noe imellom sånn at trekket ikke rubber direkte på lakken? Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kobsar 42 Skrevet 7 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 August, 2011 Stående applaus!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 7 August, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 August, 2011 Gjorde det ikke litt vondt i detailersjelen din å legge på plantrekket igjen etterpå når du vet det lager så jævlige merker? La du noe imellom sånn at trekket ikke rubber direkte på lakken? Jo, veldig. Det ligger en plastfilm der, men trekket går litt utover den. Trekket er jo skrudd fast i fremkant, og siden bilen skal selges til uka, er det like greit at det er på, slik som i annonsen. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats 16 Skrevet 7 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 August, 2011 Kjempebra jobb! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 7 August, 2011 Admins Rapporter Share Skrevet 7 August, 2011 Gullegod jobb dette gitt... Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 7 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 August, 2011 Super forvandling!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar 2 446 Skrevet 7 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 7 August, 2011 Real makeover på en sliten arbeidsbil dette Hvordan er det å korrigere der bilen har klistermerker som på siden bak? Kjører en bare veldig forsiktig her? Cred er selvsagt gitt Siter Daglig leder Automotive Detailing AS Håndverksvegen 15 3917 Porsgrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 7 August, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 August, 2011 Hvordan er det å korrigere der bilen har klistermerker som på siden bak? Kjører en bare veldig forsiktig her? Har tatt mange biler med både dekor og klistremerker. Gammel dekor som har tørket og blitt blass får faktisk frem fargen igjen pga oljene i polishen. Faren her er varme, men sålenge man tar det med ro, går det stort sett veldig bra. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- 31 Skrevet 8 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 8 August, 2011 Dette ble jo en helt annen bil jo! Bra jobbet her Knutis. Sykt at så fin polish og pads kan ta så mye. Cred gitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkart 398 Skrevet 8 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 8 August, 2011 Flott jobb! +cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v .jansen 6 Skrevet 8 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 8 August, 2011 hei har brukt kun s30 og 17av sjål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Inge 201 Skrevet 12 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 12 September, 2012 Godt jobba her, ja. En del god informasjon om lakken og hvordan den er å arbeide med her. Jeg får snart inn en maken bil som trenger en shine, må bare innom shinearama først Siter MVH Roy Inge Helland SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ronnys 8 Skrevet 12 September, 2012 Rapporter Share Skrevet 12 September, 2012 Har vært plaga med at putene mine også går i oppløsning når jeg kjører hardt..Har kjøpt ny bakplate(flexipads) fra bilnerden som jeg skal teste på en volvo xc70..Håper uber putene skal vare litt bedre nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 13 September, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 September, 2012 Løsningen for min del ble å heller kjøpe flere pads og bytte ofte mellom de. Pads er jo strengt tatt ikke det dyreste vi har. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.