Gå til innhold

Hvilken HT gir mest for pengene?


Are G

Recommended Posts

Har for tiden veldig lyst på en HT til både bil og hus, og enda mer så etter jeg så husvask med skumkanon (http://www.detailersclub.no/forum/topic/10083-husvask-med-skumkanon/).

Hva gir mest for pengene? Ser Jula har tilbud på Nilfisk C130.2-8 for kr 2495 eller 1995 med julakort.

Jeg ønsker da en billigst mulig maskin, som fortsatt fungerer ok. Burde kanskje drøye til uka og se om det kommer nye tilbud fra Jula, da denne er på salg tom. i går..

Tar gjerne tips fra dere hva jeg bør se etter og ikke minst, hvor jeg bør se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Da jeg kjøpte meg ny spyler i sommer, ville jeg ha en god maskin, billigst mulig.. Hadde lyst på foma925 men synes den ble litt for dyr og stor for mitt bruk, og jeg hadde vel heller spart opp til en varmtvannsspyler, men har det på jobben så behovet er ikke såå stort. Såmeg egentlig ut foma747, pga lang stålarmert slange, og generelt bra kritiker.. Billigste jeg fant var 2499.- på Bauhuas. Da jeg kom dit hadde de også andre merker og valget ble vanskeligere. Jeg endte opp med 747, men var veldig nærme å kjøpe en gul spyler som jeg ikke husker merke på. De hadde en på tilbud til ca 999, satt ned fra 1500ca, den hadde stålarmert slange og masse utstyr. Modellen over til ca 2000 var enda råere med enda mer utstyr. Jeg valgte foma pga at jeg skal bruke spyleren ofte, og foma har "veksteder" i nærheten om det skulle skje noe. Det hjalp jo litt med gode tester osv også, men var veldig nære å kjøpe det andre merket pga pris, og den virket robust. Angrer ikke på kjøpet, men tror jeg kunne fått en knall spyler, til en veldig billig penge:) Tenkte på å ha en i reserve, men litt råflott det..

Cocos

P.S 737 har vel ikke stålarmert slange, og den er vel ogsåkortere? samt vannmengde/trykk så er vel 747 anbefalt av forhandlere uten at 737 er på noen måte noe dårlig spyler, og jeg har vel ikke kunnskap til å kunne utale meg noe særlig om høytrykkspylere:)

Endret av cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Foma 737 mener jeg har 6m (eller 8m?) stålarmert slange, mens 747'en har 10m. I tillegg leverer 747'en litt mer vann pr time og har litt høyere trykk, samt kommer med en eller to ekstra lanser (men du får kjøpt lansene løst til 737'en også dersom behovet skulle være der).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør dere meg, som har holdt på noen år med spyler nå, er det verdt sin vekt i gull å ha en lang, stålarmert slange.

Trykk og vannmengde kunne for min del vært nedprioritert, men akkurat det med å ha en god slange og en god pistol er viktig om du skal bruke den oftere enn en gang pr mnd.

Har gått gradene innen Nilfisk siste tre årene, kjøpte først en liten 120bars til 1500kr. Den fungerte fint et års tid, men så sluttet den brått å virke. Leverte den tilbake på Monter, betalte litt imellom og gikk ut derfra med en større 140bars. Fortsatt med relativt kort fiberarmert slange.

I år derimot kjøpte jeg en 150/160bars i proffserien, og fikk endelig 10/12m med stålslange. Og jøss for en forskjell. Ulempen er at denne krever 16amp sikring, men det er eneste ulempen.

Trommel er ingen fordel med fiberarmert slange, slangen er for stiv til at du orker å tromle den opp gang på gang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foma 737 mener jeg har 6m (eller 8m?) stålarmert slange, mens 747'en har 10m. I tillegg leverer 747'en litt mer vann pr time og har litt høyere trykk, samt kommer med en eller to ekstra lanser (men du får kjøpt lansene løst til 737'en også dersom behovet skulle være der).

737 har ikke stålarmert, kun fiberarmering på den. 747 har stålarmering, jeg vurderer å kjøpe slangen fra denne til min 737.

Endret av Dr_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Men det bilextratilbudet på nilfisk 145bar, er vel mye for pengene...!?

bjovas: tror veiledende pris på 747 hos Tess er 2500. Men vet Bauhaus pleier å ha den på tilbud. var ikke det når jeg var der, men da slo de av 500, så det ble "riktig":) 5 års garanti også på tess..

Endret av cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte selv en Foma 825 her for en månded siden. Leverer 150bar/550L/T. Vurderte 925, men gikk ikke på 10A sikring. 825en går på 10A © sikring. Fikk den for 4000kr med moms her i Stavanger.

Leverer rikelig med vann og trykk og bråker lite. Eneste jeg har å utsette på er at det ikke er svivel med pistol og man er nødt å vri hele pistolen hele tiden. Kunne og vært 3m mer slange, men er en vanesak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med en Foma 747 fra Bauhaus til 2499 (om jeg ikke husker feil). Såg også etter den som gir mest HT for pengene. Fornøyd med både vannmengde, trykk og stålarmert slange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med en Nilfisk P150..

Ikke sikker på om det er mest for pengene men er i alle fall en heftig maskin.

Hadde nok gått for Bilxtra sin E145 på tilbud om det kom dagen etter jeg kjøpte min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

737 har ikke stålarmert, kun fiberarmering på den. 747 har stålarmering, jeg vurderer å kjøpe slangen fra denne til min 737.

x2 på den, slangen til 737 er ett rent H......e å brukt, krøller seg verre enn en grisehale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var god pris for en 747. Synd de ikke har butikker i nærheten av Stavanger. Det er gått lekkasje i min 737 og Elprice er konkurs. Reklamasjon? Dersom ikke, oppgraderer jeg lett til 747 med stålarmert slange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var god pris for en 747. Synd de ikke har butikker i nærheten av Stavanger. Det er gått lekkasje i min 737 og Elprice er konkurs. Reklamasjon? Dersom ikke, oppgraderer jeg lett til 747 med stålarmert slange.

Reklamasjon kan tae direkte med Foma norge, det kunne du faktisk ha valgt å gjøre selv om elprice ikke var konkurs også :) Men i de fleste lekasjesaker så er det nok desverre brukerfeil har jeg erfart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
Alfaduden

Gammel tråd, men dette er vel en god pris?

1500kr for en ny Nilfisk C130

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=49882310&searchclickthrough=true&searchQuery=nilfisk

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfaduden

Hadde nok blitt oppgradert ganske kjapt til en bedre slange ja. Og lenger ikke minst. Fadern har en Nilfisk han ikke bruker lenger, så det blir vel å overta den tenker jeg. :)

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

 

Magnus Skjølsvik Svendsen


1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...