Gå til innhold

'96 Opel Corsa


JimL

Recommended Posts

Var litt i tvil om jeg skulle poste denne som min første s&s her på forumet, har vært "a long time lurker" og sett såpass mye flott her at jeg ble litt betenkt. Men vi kjører på. Dette er det fornuftige jeg har gjort i dag :P

Førbilder

Bilen var i det man må kalles for svært vanlig stand (dessverre) for mange eldre røde biler.

imag0008ia.th.jpg imag0009ex.th.jpg imag0010bc.th.jpg

imag0011u.th.jpg

Prosess

Problemet mitt framfor dette var at jeg har blitt frastjålet en koffert med bilpleieutstyr, deriblandt en Meguiars DA-maskin. Vi ble derfor enige om å prøve det vi kunne og fikk lånt en maskin type on/off, her er det lite luksus som skiftbare puter, variabel hastighet, etc.

maskin.th.jpg

Men med godt mot (og lave forventninger) hev vi oss nå rundt, sånn halvveis.

Produkter brukt

Crapoleum poleringsmaskin

Autoglym bodywork shampoo

Meguiars medium clay

Meguiars #M84

Meguiars NXT tech wax 2

Brukte opp litt smårester jeg hadde liggende mao.

Vask

Vasket enkelt med høyttrykk, avfetting / høytrykk såpe, såpevask med vaskevott på toppen og svamp på nedre halvdel av bilen. Tok en kjapp runde med clay over fronten men fant ut vi rett og slett ikke gidda å bruke tiden det kom til å ta på hele bilen. Så fulgte renspyling og tørk.

Under arbeid - bilder

Litt forsøk på 50/50's og andre statussjekkbilder. I god ånd mot det ellers smålabre utstyret har vi her også latt speilrefleksen ligge til fordel mot en tlf (Desire).

imag0012i.th.jpg imag0013ak.th.jpg imag0014v.th.jpg imag0018rp.th.jpg imag0020e.th.jpg

Ferdigbilder

Egentlig svært fornøyd, forholdene tatt i betrakning, gikk inn med lave forventninger og kom ut med en svært fornøyd eier samt "timebestilling" til jeg har skikkelig utstyr på plass. Blir spanande å få denne tilbake til et skikkelig skippertak.

imag0022ew.th.jpg imag0023mw.th.jpg imag0026zl.th.jpg imag0027h.th.jpg imag0028uu.th.jpg imag0029n.th.jpg imag0030ec.th.jpg imag0031ic.th.jpg imag0033x.th.jpg imag0039r.th.jpg imag0042hd.th.jpg imag0043bl.th.jpg

imag0040tn.th.jpg imag0041sw.th.jpg imag0034u.th.jpg imag0035pa.th.jpg imag0038d.th.jpg

Tid brukt: 3 timer med et par pauser og rolig tempo :)

  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble jo rød denne :) Imponerende jobb til tross for maskinen. Jeg trodde ikke det var mulig å få sånn koreksjon med denne :) Creds fortjent!

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cred!

Liker at noen gyver på med det de har, vi trenger å se hva som går å få til selv uten dobbeltgarasjen full med produkter (he-he, litt sånn som jeg driver på selv).

På tanklokket, gnog du deg ned til grunninga her? Den hvite flekken?

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanklokket fikk litt hard medfart ja, skulle vel tatt med i beregningene at en kant som det der kom til å få gjennomgå. Tenkte ærlig talt alt for lite på dette mens vi holdt på, hadde jo en forutinntatt mening om at dette sikkert ikke kom til å funke i det heletatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne type kanter er veldig skumle på single stage lakk ja. Mange som har gått igjennom på kanter rundt dørhåndtak osv. Skal lite til.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...