Gå til innhold

Spot Sanding Prep Pen & Paint Chip Repair Tool


THolandsli

Recommended Posts

THolandsli

Bestilte ei spot prep pen på ebay idag. Skal visstnok være fin å bruke til å rengjøre steinsprut før touch-up. Noen som har erfaring med disse?

  • More than 20,000 glass fibers remove rust, wax, corrosion, and road film
  • Pencil-shaped tool gets into hard-to-reach areas
  • Use for automotive painting, electronic soldering, cleaning gears and contacts, and hobbies

$(KGrHqR,!hoE4!1bTTwoBOI4FZE1K!~~0_12.JPG

http://cgi.ebay.com/...RK%3AMEWNX%3AIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne så bra ut, må være fin til å fjerne rust o.l. i steinsprang.

Bestilte en jeg også. Takk for tipset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THolandsli

Fikk denne idag. Virka veldig effektiv når jeg prøvde den på en pappbit. Skal se om jeg finner en karroseridel å prøve på så kommer jeg tilbake med en godt dokumentert test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne drives av handkraft.

Fin til å slipe lakk på plasser som er vanskelige å komme til på.

Jeg skal bruke min på lakken mellom frontrute og taket på bilen min.

Den jeg bestilte, kom i posten i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THolandsli

cotte78: Når du bruker den må du være OBS på at det kan falle av fibertråder fra den. Tykkelsen på disse er en brøkdel av et hårstrå så de stikker seg fort inn i huden. Måtte fram med pinsetten et par ganger ikveld grunnet akkurat det. Ikke særlig behagelig og i værste fall så kommer de helt inn i kroppen. :S

Tror det er lurt å bruke støvsuger som avsug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere brukt slike glassfiberpenner endel på jobb for å fjerne korrosjon på kobberkontakter, og jeg kan bare bekrefte at det ikke bare _kan_ falle av tråder, det gjør det garantert! Gjerne slike små deler du ikke egentlig ser, bare kjenner..

Bruk hansker under bruk og støvsug etterpå (evt blås med trykkluft om du allikevel står ute)

Forøvrig havner denne på "må ha" lista mi, hadde helt glemt at disse fantes, langt mindre tenkt meg at jeg kunne bruke dem til steinsprutreparasjoner. Takk for tips!

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cotte78: Når du bruker den må du være OBS på at det kan falle av fibertråder fra den. Tykkelsen på disse er en brøkdel av et hårstrå så de stikker seg fort inn i huden. Måtte fram med pinsetten et par ganger ikveld grunnet akkurat det. Ikke særlig behagelig og i værste fall så kommer de helt inn i kroppen. :S

Tror det er lurt å bruke støvsuger som avsug.

Takk for advarslen. :) Handsker og støvsuger/trykkluft som gjelder skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 'spot sanding pen' minnet meg også på noe som brukes her på jobben, av gutta som reparerer / lodder elektronikk.

En glassfiberpenn med utskiftbare tupper, som også kan justeres etter hvor lange tråder man vil ha stikkende ut = justere sivhet.

Slitte tupper kan klippes av før man kjører ut noen millimeter friske tråder.

Men som det advares om, disse VIL slippe ørsmå stubber, så det er greit å beskytte seg mot det og blåse reint etter bruk. IKKE koselig å få klærne fulle av dette..

Farnell har disse til 78,- pr stk i nettbutikk:

http://no.farnell.co...atch/dp/1421553

Refill - 10 stk, kr 102,-:

http://no.farnell.co...pk10/dp/1421555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så virkelig smart ut, bestilte akkurat et par-tre slike her i gården også. Så får man finne på noe annet lurt å bruke til morgendagens planlagte runde med fjerning av steinsprut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...