Gå til innhold

Holos-problemer


Aashome

Recommended Posts

Har litt småproblemer med holos på en Mitsubishi Carisma. Svart.

Kjørte først scholl S03 gold og oransje pad.

Kjørte deretter scholl S17 med svart pad.

Også prøvde jeg å avslutte med scholl S40 og svart pad. Kjørte 1 pass på laveste, også gikk jeg opp et hakk og kjørte 2 pass. Også avslutta jeg på 1700 rpm med 2 pass. Ikke noe trykk i det hele tatt, bare lot maskinen kjøre av seg selv. Er snakk om en Hitachi SP18

Noen som har noen tips?

Har også en Kestrel DA maskin liggende. Må jeg kanskje ty til den?

Endret av Aashome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Sort japselakk som lager holos med fin kombo... vel jeg hadde gått rett på DA. Teknikken med roterende har mye å si, uten tvil. Men du beskriver en ok fremgangsmåte ved valg av pads, polish og maskinkjøring.

Da blir spørsmålet om man skal kåle med roterende time etter time med stadfig wipedown for holossjekk, eller om man like greit skal kjøre DA, sjekke at det tar holos og gjøre ferdig bilen før den er veteran :)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort japselakk som lager holos med fin kombo... vel jeg hadde gått rett på DA. Teknikken med roterende har mye å si, uten tvil. Men du beskriver en ok fremgangsmåte ved valg av pads, polish og maskinkjøring.

Da blir spørsmålet om man skal kåle med roterende time etter time med stadfig wipedown for holossjekk, eller om man like greit skal kjøre DA, sjekke at det tar holos og gjøre ferdig bilen før den er veteran :)

takk for raskt svar! Anbefaler du å kjøre svart pad på da'n også da? Og hvor mange pass skal jeg kjøre? Ikke kjørt da før så litt usikker på hvor mye jeg skal kjøre på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
ØHN

Jeg bruker ikke Scholl, så om padene tåler DA veldig godt får andre svare på. Hvis ikke sort og S40 fjerner, prøv grovere kombo.

Kjør som du ville gjort med roterende. Noen erter produkt på pad, spre på lavt turtall, kjør opp tempo på middels med noe press som gradvis avtar. Fikser du roterende, er DA-maskin barnemat ;)

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke Scholl, så om padene tåler DA veldig godt får andre svare på. Hvis ikke sort og S40 fjerner, prøv grovere kombo.

Kjør som du ville gjort med roterende. Noen erter produkt på pad, spre på lavt turtall, kjør opp tempo på middels med noe press som gradvis avtar. Fikser du roterende, er DA-maskin barnemat ;)

Har i hvertfall lest meg til at scholl fungerer på DA.

Men S40 skal ikke kjøres ned igjen på fart?

Sort Scholl og S40 er ingen god kombo, bruk heller feks Sort og S30..

Problemet er at jeg ikke har S30 akkurat nå. Har kun S03, S17 og S40 stående. Tenkte å kjøpe meg S30 i løpet av uka når jeg handler meg noe annet, men det hjelper ikke meg nå....

Fikk det i hvertfall ikke til med S40 og sort på DA forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S40 / S30+ på orange scholl. Spre på lavest mulig (min metabo starter på 700), opp til 1100-1200 medium press 1 pass, null press 1-2 pass (kun vekta av maskinen), ned til 700 1-2 pass med så lite press som mulig (dvs du nesten løfter maskinen litt). Dette er da for roterende og varmesensitiv lakk. Vent et par minutter før du buffer av overskytende polish. Hvis IPA så prøv også 30/70 blanding (mer vann) samt en annen MF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...