Gå til innhold

Øyvind G sin Logg


Øyvind G

Recommended Posts

Øyvind G

Har sett testen til CFM. Ser ut som at han og jeg sliter med det samme.

Holdt ikke noe lenger etter full korrigering m våtslip rett før vinteren heller. Har vokset 3 ganger etter det (1 etter korrigering og 2 ganger etter det uten forarbeid). (Link til S&S)

Kan ikke merke noen forskjell jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Under forvask/vask i den S&S'en skrev du:

Etter avspyling henger faktisk Natty's Blue forstatt på.

Betyr det at den holdt seg lenge på bilen din da? :) Eller skrev du det bare fordi du hadde brukt sterk avfetting osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Under forvask/vask i den S&S'en skrev du:

Betyr det at den holdt seg lenge på bilen din da? :) Eller skrev du det bare fordi du hadde brukt sterk avfetting osv.?

Både og.

Jeg brukte jo mye sterke stoffer under vasken før korrigering og da ble jeg litt imponert av at den forsatt holdt. Det var også lenge siden jeg hadde vokset denne bilen da, men den hadde heller ikke blitt brukt imellomtiden. Kun stått hjemme og fått en vask en gang iblandt. Kan jo brøve Natty's blue igjen. Den er jo en drøm å jobbe med og gjør seg på svart bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var også lenge siden jeg hadde vokset denne bilen da, men den hadde heller ikke blitt brukt imellomtiden. Kun stått hjemme og fått en vask en gang iblandt.

Dette har jeg tenkt på selv, alltså hvor mye en bil blir brukt. Collinite 915 har ligget på BMW'n her siden slutten av oktober, og ser ut som den ble lagt i går mtp beading sheeting. Bilen har rullet ca 1000km siden da, og har stått ute i hele vinter. Så virker som voksen har fått lite påkjenning. Kanskje en idè att vi begynner og ta med ant kilometer eller i hvertfall hvor ofte bilen blir brukt når vi lager tester?

Har tenkt på dette før, side mange opplever veldig variert holdbarhet på div vokser. Men hvis noen har hatt voksen på 1mnd og kjørt 500km mens en annen har kjørt 4000km på 1mnd så er det kanskje ikke så rart om holdbarheten virker litt forskjellig.

Endret av Bilpleie gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Bilen har gått ca 7200km siden 9 September ifjord. Det er ca 1200km i mnd. Jeg kjører jo endel km, men ikke ekstremt mye (føler jeg).

Det er klart at dette spiller nok en stor rolle mtp holdbarhet. Enig i det.

Men 1200km holdbarhet på Shield og Mirage er vel litt lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Jeg merker heller forskjell på hvor mye bilene blir vaska. Dama kjører bilen sin mye mer enn jeg gjør, og jeg la Collinite 915 og 476s ganske likt på begge bilene i høst. Min bil har jo blitt vaska 1-2 ganger i uka, mens hennes har blitt tatt bare 2-4 ganger i måneden. Hennes bil hadde mye mer beskyttelse.

Men på en annen side er det mye mulig bilen hennes hadde hatt enda bedre vannskrekk om hun hadde brukt bilen sin like lite som jeg. Litt vanskelig å vite kanskje, men det er jo bare å teste litt: Legge voks, kjøre MASSE, se hvor lenge det varer, for så å legge voks på nytt på samme bilen; kjøre LITE, se om det varer kortere da...

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Må rette litt på meg selv her an. km per mnd.

Jeg har regnet riktig, men kmstand jeg brukte i regnestykket er km fra før korrigering som fore gikk litt nå og da iløpet av 1 mnd.

Så etter jeg har tatt vekk 1 mnd fra regnestykket, så blir det ca 1440km per mnd. Utgjør ikke så stor forskjell men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må rette litt på meg selv her an. km per mnd.

Jeg har regnet riktig, men kmstand jeg brukte i regnestykket er km fra før korrigering som fore gikk litt nå og da iløpet av 1 mnd.

Så etter jeg har tatt vekk 1 mnd fra regnestykket, så blir det ca 1440km per mnd. Utgjør ikke så stor forskjell men.

Er nok uansett dårlig holdbarhet ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

For å teste ut litt holbarhet, så har jeg kjørt over panseret med Da maskin, 3M EFC og gul pad. Etter det la jeg DJ Purple Haze pro som LSP.

En ting jeg også har hatt problemer med når det gjelder voks er at når jeg buffer av voksen, så sitter det fortsatt et lite lag igjen som synes i sollys. Får det vekk med QD, men da oppfører det seg litt som svetting da det er litt "klinete" eller oljete å få bort. Blir det fint på et lite område, så har jeg på en måte flyttet svettinga (om jeg kan kalle det det) over på feltet ved siden av. Noen som vet hva dette kommer av?

Edit:

Tok en tur ut nå og ser at mye av det jeg fikk bort istad har kommet tilbake. Når jeg buffer det vekk med en tørr MF nå, så forsvinner det, men etter få sekunder er det tilbake igjen. Det som er igjen nå kan minne om dugg.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:

Tok en tur ut nå og ser at mye av det jeg fikk bort istad har kommet tilbake. Når jeg buffer det vekk med en tørr MF nå, så forsvinner det, men etter få sekunder er det tilbake igjen. Det som er igjen nå kan minne om dugg.

Hadde en lignende opplevelse med Collinite 915 når bilen sto i sollys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Fikk tak i en gammel Volvo R-Sport delekatalog her om dagen. Denne var sykt møkkete, så jeg tenkte at jeg skulle utfordre Surfex litt :)

Her er det noen 50/50 bilder etter SurfexHD 1:5.

IMG_7613_1024x683.jpg

IMG_7614_1024x683.jpg

Måtte også se hva jeg kunne få til med VP Interior. Denne er blandet 1:10. Tror at denne kunne gjort like god jobb som surfex hvis denne også hadde hvert blandet 1:5?

IMG_7615_1024x683.jpg

IMG_7616_1024x683.jpg

IMG_7617_1024x683.jpg

Og til slutt litt diverse bilder av katalogen for de som har interesse for det :)

IMG_7618_1024x683.jpg

IMG_7619_1024x683.jpg

IMG_7620_1024x683.jpg

IMG_7621_1024x683.jpg

IMG_7622_1024x683.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Vasket og vokset bilen igår kveld. Valget falt på SV Shield pga jeg var veldig fornøyd med hvordan denne holdt møkka borte fra lakken på en annen og bedre måte enne de andre voksene jeg har testet på denne bilen. Er veldig fornøyd med den voksen så lenge den holder seg på bilen :)

Hadde ikke med kameraet, så ble ingen bilder fra igår, men jeg tok noen idag.

På morgen idag, var det veldig tåkete ute.

IMG_7650_1024x683.jpg

Tåken hadde lagt seg på taket og dannet små dråper.

IMG_7648_1024x702.jpg

Været ble bedre utover dagen, så jeg benyttet meg av kjangsen på å ta noen bilder av bilen et annet sted enn hjemme.

IMG_7665_1024x619.jpg

IMG_7656_1024x682.jpg

IMG_7658_1024x683.jpg

Ser nå som jeg er i godt sollys at buffe problemet mitt fortsatt er her. I godt lys kan man se hvordan voksen ble lagt. Det er veldig irriterende, men jeg håper at det går bort når jeg vaske bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Vasket bilen nå og SV Shield imponerer nok en gang. Fantastisk beading!

- SG Hjul på felger

- VP SFC og SG Körsbär i skumkanonen

- 3 korker Dodo Juice Sour Power i bøtta

- Nanolotus chenille mitt

- 2X VP Giant Plush til tørk

Denne gangen hadde jeg DJ Sour Power i bøtta (Første gang jeg prøver denne) som lukter utrulig godt (en av grunnene til at jeg kjøpte denne). Skummer bra og er veldig fin å spyle av bilen igjen. Følte at denne var lettere å spyle skylle av bilen enn de andre såpene jeg har testet. Nå er jo bilen nyvokset (noe som har en del å si mtp dette), men jeg merket også dette når jeg skulle skylle bøtta etter vask. Fyllte 1/4 av bøtta med rent vann og hellte det ut og da var alt av såperester/skum ute av bøtta. Veldig fornøyd med denne såpen :)

Nanolotus mitten ble også testet for første gang idag. Denne "rommer" utrulig mye vann. Veldig finå ha med å gjøre. Må kjøpe flere av denne.

Når bilen ble vokset fikk dekksider og 1 stk guvmatte Migliore Bella Lustra tyre glaze (Sponset av Martin.S). Denne holder enda både på innsiden og utsiden. Spennende å se hvordan denne holder videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Vask nr. 2 etter voks.

IMG_7672-2_1024x394.jpg

Vasket igjen med samme frmgangsmåte som over bare med OPW isteden for SFC som prewash og Bilberry på felger. Beading er fortsatt bra, men noen steder er det dårligere enn andre steder allerede nå. Under dørlistene på hele høyere side er det helt dødt. Resten av bilen var relativt bra.

Filmet litt for å vise hva jeg mener med at noen steder er LSP bra og andre steder har det blitt dårligere.

Fremre dør sheeter og bakre dør beader. Det renner jo ganske fort av nå, men sånn som det har hvert tidligere så er dette starten på at LSP forsvinner litt etter litt.

th_FILE0014.jpg

Til slutt en beading film fra panseret.

th_FILE0015.jpg

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TobiasW

Panseret var jo meget bra :thumbup:

Synes synd på deg som aldri får LSP til å holde lenge nok. Virker som at Volvoen din ikke liker å være beskyttet, hehe. Hadde jeg vært deg ville jeg testet en syntetisk forsegling ala Meguiar's #21, den fikk jeg forrige uke og har testet på et panser. Dæven så blankt det ble på sort metallic, og ufattelig lett å legge og buffe, samt holdbarheten skal jo være veldig bra :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Har jo vurdert det, men det er jo litt synd når jeg har så mange vokser. Etter denne er det en av Dodo pro voskene som skal prøves. Hvis ikke de heller holder, så kjøper jeg meg nok en sealer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...