Gå til innhold

SS: 2000 Audi Allroad


bjorke

Recommended Posts

2000 Audi Allroad 2.5 TDI Quattro.

DSC_0002.jpg

Tid for en ny detail, og denne var den mest krevende for min del mht. til korrigering av lakk. Holdt på i 4 dager, men ikke like mange timer hver dag. Men det gikk vel med ca. 30 timer+ tror jeg. Eieren av denne bilen er ikke synderen når man ser på lakken, da han bare har hatt den i 2 mnd :) Fikk vite at den aldri var maskinpolert og kun vasket i maskin...

Slik så altså bilen ut ved ankomst.

DSC_0006.jpg

DSC_0004.jpg

DSC_0003.jpg

DSC_0009.jpg

DSC_0010.jpg

Startet som vanligvis med felger/dekk/hjulbrønn. Der var prosessen den samme som vanlig. P21s på felger, CG Grime Reaper 1:3 på dekk og i hjulbrønn. Dekk/hjulbrønn børstet med Long Handle Brush, felger med EZ Brush og en Swissvax Wheel Brush.

DSC_0014.jpg

DSC_0020.jpg

DSC_0021.jpg

DSC_0016.jpg

DSC_0016.jpg

DSC_0017.jpg

Da felgene var spylt av ble motoren sprayet inn med CG Grime Reaper og vasket med en Swissvax Detail Brush.

DSC_0022.jpg

DSC_0023.jpg

Og spylt av.

DSC_0024.jpg

Bilen ble så skumlagt med en sterk blanding av CG Citruswash Clear, Greenclean og Grime Reaper.

DSC_0025.jpg

DSC_0026.jpg

DSC_0027.jpg

Felgene fikk en ny runde med P21s pga. at de var et h###### å vaske :)

DSC_0028.jpg

Mens skummet virket ble alt av plast, emblemer og dørhengsler vasket med litt CG Grime Reaper og en Swissvax Detail brush.

DSC_0030.jpg

DSC_0031.jpg

DSC_0032.jpg

DSC_0034.jpg

Skum spylt av, og tid for vask med CG Maxi Suds 2 og en Swissvax Waschpudel.

DSC_0035.jpg

Tykt og deilig(?) skum :)

DSC_0036.jpg

Etter vask, ikke mye beskyttelse igjen(hvis det i hele tatt var noe :) )

DSC_0039.jpg

Så var det tid for clay med Optimum ONR og Sonus grønn. Ikke mye nupper i lakken på denne da det tydeligvis er brukt ganske sterke midler for å vaske den tidligere.

DSC_0040.jpg

Men litt fant jeg da, mye på speil og panser faktisk.

DSC_0041.jpg

Så inn i garasjen for tørk, maskering og inspeksjon.

DSC_0042.jpg

DSC_0043.jpg

DSC_0044.jpg

DSC_0045.jpg

DSC_0046.jpg

DSC_0051.jpg

DSC_0052.jpg

DSC_0053.jpg

DSC_0054.jpg

DSC_0055.jpg

Som dere ser er det ikke akkurat mye glans og dybde i denne lakken. Tidligere erfaring med denne type lakk er at den er knallhard, og kraftige skyts må til. Men denne er min verste jobb hittil. Etter 1 runde Scholl Ull og Scholl S03 med hardt press og ca. 2100RPM var kun mattheten og swirlsene fjernet. Under der lå nemlig plenty RDS(riper) som jeg kjørte S03 og Uber oransje 2 runder for å få fjernet. Ofte måtte jeg på med 2 runder ull og 2 runder cutting pad. Så dette tok sin tid. Grunnen til at jeg tok 2 runder med cutting pad istedenfor ull, er at jeg synes Uber oransje tar veldig mye, om ikke mer enn ull. Men fordelen med ull er at man kan kjøre den lenge uten å varme opp panelet så forferdelig mye og dermed slippe å brenne polishen. Derfor kjørte jeg ull for å fjerne "topplaget" og Uber cutting for ripene. Litt rar konklusjon kanskje, men det funket bra for meg :)

Altså, Scholl ull og S03 først.

DSC_0067.jpg

Så noen korrigeringsbilder:

DSC_0056.jpg

DSC_0059.jpg

DSC_0069.jpg

DSC_0075.jpg

DSC_0076.jpg

DSC_0077.jpg

DSC_0079.jpg

DSC_0083.jpg

DSC_0087.jpg

Merk at dette er kun etter rubbing, så det er endel hologrammer. Under er etter 1 runde ull og S03.

DSC_0080.jpg

DSC_0081.jpg

Flex er helt nydelig å jobbe med på de lavere panelene :)

DSC_0089.jpg

Så en god del bilder av panseret, da det ble en bra forbedring der. Her også kun etter Ull og cutting pad.

DSC_0108.jpg

DSC_0118.jpg

DSC_0123.jpg

DSC_0132.jpg

DSC_0138.jpg

DSC_0145.jpg

DSC_0147.jpg

Så en ganske god ripe på forskjerm førerside som ble våtslipt med 2000 og 3000 papir. Men turte ikke kjøre på mange pass pga. at jeg ikke har PTG enda..

DSC_0182.jpg

DSC_0183.jpg

DSC_0184.jpg

Enda litt mer korrigeringsbilder..

DSC_0190.jpg

DSC_0213.jpg

DSC_0231.jpg

DSC_0233.jpg

DSC_0237.jpg

DSC_0238.jpg

Eieren hadde bedt meg se hva jeg kunne gjøre med railsene da de var kraftig oksidert. Prøvde først med CG Metal Polish for hånd som gjorde lite(forventet). Deretter kjørte jeg 2-3 runder med Scholl S03 og Scholl liten blå pad etterfulgt av en kjapp runde S30 på oransje Scholl og CG Metal Polish som beskyttelse.

DSC_0222.jpg

DSC_0220.jpg

DSC_0224.jpg

DSC_0241.jpg

Etter S03 ble hele bilen kjørt en runde med S30 og Scholl oransje pad for max glans og for å få fjernet kjøresporene. Deretter ble hele bilen sprayet inn med CG Grime Reaper 1:3 og skumlagt etterpå med samme blanding for å fjerne poleringsrester og støv. Så inn i garasjen igjen, og der ble lakken preppet med CG Vertua Bond og forseglet med 2 lag CG M-Seal. Deretter 2 lag med Swissvax Concorso US :)

DSC_0296.jpg

DSC_0290.jpg

Interiøret skulle bare ha en lett shine, dette innebar en kjapp støvsuging, vask med Green Clean, rens og beskyttelse av skinnstolene, og litt Scholl Purple 9000. Gummi etc. fikk Scholl SW20.

Matter 50/50.

DSC_0242.jpg

På skinnet ble det brukt Leahter Master Strong Cleaner og Vital.

DSC_0315.jpg

Skulle egentlig brukt en hvit klut for å se forskjellen, men litt skitt ble da med opp.

DSC_0316.jpg

DSC_0317.jpg

DSC_0320.jpg

Bagasjeromsmatten ble vasket med CG Grime Reaper.

DSC_0326.jpg

DSC_0327.jpg

Frontruten ble behandlet med Carlack glassforsegling.

DSC_0319.jpg

Hjulbrønner fikk CG Bare Bones.

DSC_0322.jpg

DSC_0323.jpg

Dekk SV Pneu og felger SV Autobahn.

DSC_0244.jpg

DSC_0297.jpg

Eksos CG Metal.

DSC_0302.jpg

Så etterbildene, selvfølgelig overskyet denne gangen også :)

DSC_0339.jpg

DSC_0336.jpg

DSC_0341.jpg

DSC_0342.jpg

DSC_0344.jpg

DSC_0333.jpg

DSC_0356.jpg

DSC_0277.jpg

DSC_0307.jpg

DSC_0279.jpg

DSC_0338.jpg

DSC_0354.jpg

DSC_0348.jpg

DSC_0360.jpg

DSC_0361.jpg

DSC_0362.jpg

DSC_0285.jpg

DSC_0349.jpg

Takk for titten :) Dette er forøvrig neste "mini"-prosjekt...

DSC_0216.jpg

DSC_0214.jpg

Endret av bjorke
  • DCN Poeng 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah...... <_<

Jesus så jeg hater teasere, dere må slutte med slikt .....

Sparte denne til slutt og gnidde meg i hendene, fylte opp kaffekoppen, la innpå en skikkelig "gladsnus" for å runde av

kvelden med litt porn.... :huh:

Kjenner jeg skal bruke helgen til å komme i et utrolig kritisk humør til søndag.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Bo får lov å gjøre som han vil han ;) he he

men ja jeg gleder meg jeg også til fortsettelsen her.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...