Gå til innhold

Litt vinterpussing


Stein86

Recommended Posts

Endelig fikk jeg og Kjell (aka Slime) satt av en kveld til å shine den nye bilen Kjell's kjære.

Siden det var knapt med tid og kjell ikke finner laderen til kameraet så har vi desverre ingen bilder underveis, men prosessen var som følger:

Avfettet med avfettingen som var i Audi sin vaskehall og brukte steameren som var der.

Annet vaskeutstyr: CG CWG, Bilberry, swissvax puddel og kost og en SS vaskemitt og CG bøtte med gritguard.

Deretter clayet med Riccardo gul med ONR som lube.

Vi polerte med oransje Scholl pad og Scholl A15 med Flex 3403 og vi brukte Duragloss 111 og Dodo Hard Candy som LSP.

Tror kanskje kjell fikk lagt til Black wow også rundt omkring.. :mellow:

Bildene er ganske dårlige siden de ble tatt med mobilen min, men det hindrer meg ikke ifra å legge ut et par bilder.. ;)

Ferdig resultat:

021709194512.jpg

021709194529.jpg

021709194554.jpg

021709194629-sladdet.jpg

021709194649.jpg

021709194705.jpg

021709194724.jpg

021709194736.jpg

021709194751.jpg

021709194813.jpg

021709194906.jpg

021709195348.jpg

021709195405.jpg

Vi fikk fjernet det meste av swirls og var begge ganske overrasket hvor mye swirls som forsvant med Scholl A15 og hvor fint den avsluttet.

Så tror nok ikke jeg vil ha noen problemer med å anbefale denne polishen til en et-stegs polering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut, bra jobba :thumbup:

Ser ut som Scholl A15 må kjøpes inn som en stegs polish ja :)

Takk skal du ha, vi syntes ihvertfall A15 gjorde en god jobb.

Men en ting må nevnes, jeg syntes Scholl flasken var veldig klumsete å bruke.

Altfor stor og "rund", ikke noe for oss med små hender ihvertfall.. :D

Å fylle over i småflasker hadde vært et must dersom jeg skulle brukt den.

Noen hensikt å ha A15 når man har de andre Scholl-produktene?

Vanskelig å si, jeg bruker selv Menzerna så er dårlig på Scholl sin produktrange. (i mangel på et bedre ord) :)

Ingen tvil om at her trenger vi hjelp fra noen erfarne Scholl-brukere... ;)

Endret av Stein86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Knall...

A15 er prima sak det.. ufattelig lett å jobbe med både med Dual Action maskin og roterende...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobb og moro farge...

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja! Der har vi gliset.. Imponerende kamera på mobilen din.. Hehe..

Ang A15 så likte jeg veldig godt å jobb med den. Lett å påføre og skal veldig mye til for å lage kjørespor fant jeg ut.. (måtte jo testes).

Er kjempegodt fornøyd med resultatet på så kort tid. Tusen takk for hjelpen Stein!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A15 er en AIO ja, etterlater en beskyttende hinne. S17 er mer en allround polish som kan brukes med forskjellige pads, mens S30+ er en råere utgave av Menzerna 106FF og S40 er ganske like Menzerna Final Finish, altså masse gloss og lite cut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A15 er en AIO ja, etterlater en beskyttende hinne. S17 er mer en allround polish som kan brukes med forskjellige pads, mens S30+ er en råere utgave av Menzerna 106FF og S40 er ganske like Menzerna Final Finish, altså masse gloss og lite cut.

Det er bra noen som har skills om Scholl kommer og besvarer spørsmålene som kommer underveis i tråden.

Alltid bra med gode forklaringer.. Godt jobbet Bo.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Holdbarheten er oK på A15, på lakk som er uten klarlakk tar den veldig godt og avslutter selvfølgelig som en LSP.. sammen med DA maskin er den noe av det beste som finnes. på biler med hardere klarlakk tar den mye, men ikke alt. en gull kombo her mener jeg er FLEX DA og A15 med tilhørende bakplate og pads, da kan du leke trollmann på mange biler på kort tid..

Fordelen med denne er jo at du tar alle stegene med en gang, korrigering, glans og beskyttelse. Så du sparer mye tid med denne kontra S40 (selv om den også er bra)

Det er def et kanon alternativ om du snuser på maskinpolering, da kan du så og si droppe alt av andre AIO produkter, kun legge på feks jetseal/duragloss 111 eller gå rett på med en voks

Som med alle sealere skal denne også herde litt, vet ikke hvor lenge, men 12 timer gjør nok denne her godt..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Sort pad...

Men er noen spiderpads til denne her, men de har ikke jeg...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...