Gå til innhold

Høytrykkspyler 2014


Hans Wilhelm

Recommended Posts

Hans Wilhelm

Etter å ha brukt en lekk og generelt sliten spyler hele fjoråret tenker jeg det er på tide å anskaffe en ny for sesongen.

Hva er det som gjelder innenfor relativt "normal" pris (maks 3-4000, gjerne rimeligere) i 2014?

Anbefalinger til spyler med "bendelorm" slange trenger jeg ikke :-).

Hvis noen vet om aktuelle tilbud om dagen er jeg interessert i å høre om det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en slik en i et par år nå. Veldig fornøyd!

Da er valget enkelt. Hvordan fungerer denne integrerte vaskemiddelbeholderen? Den erstatter vel på ingen måte en skumkanon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer slangetrommelen? Den erfaringen, riktignok SVÆRT begrenset, jeg har er at det er vanskelig å få lagt slangen noenlunde ordentlig på trommelen.

Jeg har en slik, og synes det er enkelt å samle opp slangen på trommelen.

Den kan med fordel smøres litt for enklere innsveiving ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer slangetrommelen? Den erfaringen, riktignok SVÆRT begrenset, jeg har er at det er vanskelig å få lagt slangen noenlunde ordentlig på trommelen.

Helt utmerket her i alle fall. Den er kanskje litt tråkk fra fabrikk, men det er bare å smøre den opp så går den helt glatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmann63

Da er valget enkelt. Hvordan fungerer denne integrerte vaskemiddelbeholderen? Den erstatter vel på ingen måte en skumkanon?

Jeg har aldri brukt den interne beholderen, kun skumkanon. Jeg kan ikke tenke meg den erstatter kanon på noen som helst måte men er sikkert fin til hus/terassevask etc

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmann63

Har lyst på en slik en selv, men har bare tilgang til en 10A kurs, så ender nok opp med en 145.2-10

P160.2-15 funker ikke på 10A, det har jeg prøvd.

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trygt anbefale Nilfisk selv, har 140.2 X-tra, byttet slangen med 15M stålarmert slange, og er meget fornøyd.

http://www.tretti.no/hus-og-hage/utendorsprodukter/hoytrykkspylere/nilfisk-alto-e-1452-10-x-tra

Denne selges med 10M stålarmert slange. Jeg ville absolutt anbefalt den hos Tretti som er innen for ditt budsjett, hvis du kommer over 5000kr hadde jeg ikke vært i tvil om at valget hadde havnet på Kränzle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

P150.2 Xtra har en slik intern beholder for såpe med justering av mengde på forsiden. Hvordan fungerer den i forholdt til skumkanon?

Fikk også opplyst at denne skulle kunne fungere med 10A. Noen som har erfaring med et?

Dev

 

2019 Tesla Model 3

2013 F10 525D X-drive [Solgt]
2008 E60 520D M-sport [Solgt]
2001 E39 520i [Solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

P150.2 Xtra har en slik intern beholder for såpe med justering av mengde på forsiden. Hvordan fungerer den i forholdt til skumkanon?

Fikk også opplyst at denne skulle kunne fungere med 10A. Noen som har erfaring med et?

Som det står skrevet litt lengre opp: den interne såpebeholderen kan ikke sammenlignes med skumkanon. Den er fin til husvask, men den lager ikke skum: den bare blander såpe og vann.

Det fungerer tydeligvis på enkelte 10A, men hos meg fungerte det ikke. Du får prøve og se om det funker hos deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det står skrevet litt lengre opp: den interne såpebeholderen kan ikke sammenlignes med skumkanon. Den er fin til husvask, men den lager ikke skum: den bare blander såpe og vann.

Det fungerer tydeligvis på enkelte 10A, men hos meg fungerte det ikke. Du får prøve og se om det funker hos deg. :)

uff da.. så ikke kommentaren over.. takker.! :)

Dev

 

2019 Tesla Model 3

2013 F10 525D X-drive [Solgt]
2008 E60 520D M-sport [Solgt]
2001 E39 520i [Solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en slik en i et par år nå. Veldig fornøyd!

Kan du bekrefte at denne vil passe spyleren? http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_50&products_id=49

I lag med denne http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&products_id=514

Endret av Mz6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

P150.2 Xtra har en slik intern beholder for såpe med justering av mengde på forsiden. Hvordan fungerer den i forholdt til skumkanon?

Fikk også opplyst at denne skulle kunne fungere med 10A. Noen som har erfaring med et?

Effekten til den HT-spyleren er oppgitt til 2900W. I=P/U=2900W/230V=12.6A, men en 10A sikring vil tillate noe høyere strømbruk før den kobler ut (13A i 1 time ser ut til å være rett), dette er da på nyere automatsikringer.

Edit: Å overbelaste en kurs over lengre tid er kanskje ikke det lureste, og hvis kursen er belastet med 92W fra før av så er du akkuratt på 13A grensen.

Endret av Fornavn Etternavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...