Gå til innhold

TEST: Pads fra Scandicshine


smurf

Recommended Posts

Hei,

svarte ja på og teste noen nye pads fra Scandicshine for en ukes tid siden. Hadde planlagt og polere en Volvo XC90 Sort Metalic, så da kunne jeg jo bare teste de i samme slengen. Startet dagen med å kjøre til postkontoret og hente pakke med padsene.

Kort om testen:

Jeg testet padsene oppmot Uber sinde skumpads, på Krauss Pro 900w.

hadde tenkt og ta hele bilen med de nye padsene, men siden jeg bare hadde en av hver, og Krauss maskinen er kjent for å skape mye varme, testet jeg de bare på panseret.

IMG_9564.jpg

Her er da alle putene og rangering på de.

Krem hvit - Grovest

Orange - grov

Hvit - polering

Sort - fin polering

Blå - påføring

IMG_9572.jpg

Som dere ser, har padsene en ruglete og porete overflate, og jeg var spent på hvordan dette funket, da jeg bare har kjørt med flate Uber og Sholl pads.

Tapet opp, og la padsene i hver sin rute med Uber på høyre og de andre på venstre.

IMG_9573.jpg

Kombinasjonene ble som følger;

Svart pad og grønn Uberpad med s30+

IMG_9576.jpg

Her fikk de utrettet cirka like mye

Hvit pad og orange Uber med s17+

IMG_9579.jpg

Her tok de cirka like mye, men Uber avsluttet faktisk blankere

Orange pad og gul Uber med FG500

IMG_9584.jpg

Slet litt med og få et skikkelig bilde her, men disse tok ca. like mye.

Gikk over resten av panseret med orange pad og FG500, etterfulgt av grønn uber og s30+.

Tok også noe flekklakking på denne bilen, og våtslipte ned med 2000grit, etterfulgt av Kremhvit pad og FG500. Slipemerkene fikk jeg overraskende kjapt vekk, så kremhvit pad viste seg å være god til dette :)

Fikk desverre ikke testet voksputen, da LSP på denne ble 476S.

Konklusjon:

Padsene virker fint, og cutter bra. Borrelåsen holdt godt, og putene var ikke vansklige og ta av bakplaten. Likte disse godt, og kan godt bruke de igjenn, og om prisen ikke er for galen, kan det godt hende at jeg kjøper flere. Eneste negativt jeg kommer på, var at produktet trakk seg inn i hullene, så til og begynne med kjørtes produktet seg tørt fort. men med litt mer press så fungerte de fint.

Endret av smurf

Min bilpleielogg
Min samling av bilpleieprodukter


- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 
- 1995 Saab 900 2,0 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...