Gå til innhold

S&S Porsche 911 Turbo


AndreasLie

Recommended Posts

AndreasLie

Fikk for en stund tilbake en henvendelse på en bil som har blitt polert her inne før. Bilen har nå fått ny eier og han ønsket at den skulle få shinet opp utsiden til den flotte finishen den hadde da. Bilen skal i bryllup til helgen, så da passet det bra og få shinet den opp nå. Bilen er en 964 og er virkelig en drømmebil. Bare motorlyden får en til å smile :) Bilen ble mottatt fredag ettermiddag og arbeidet påbegynt

(Beklager dårlige bilder fra vasking, klarte å glemme kamera..)

Slik så den ut ved ankomst. Bilen hadde blitt inspisert på ett tidligere tidspunkt og det så ikke så ille ut. Nå var den lett møkkete etter våte Osloveier

IMAG0330.jpg

IMAG0331.jpg

IMAG0332.jpg

IMAG0333.jpg

Vask:

Surfex HD 1:10

Mac Prickbort

Citrus Prewash

Rim7

Maxisuds i bøtte

Swissvax blå clay

Dodo juice born slippery claylube

CG Miracle dryer

Startet med å dynke bilen godt i prickbort og spylte av. La så ett lag med surfex og citrus prewash

IMAG0334.jpg

Felgene fikk først rim7 og skum. Dekksidene ble også skrubbet med surfex

IMAG0335.jpg

Avspylt

IMAG0336.jpg

Så vasket for hånd før den ble skylt

IMAG0337.jpg

Clayen fikk lite å bite i

IMAG0338.jpg

Dag 2 og speilrefleksen er på plass. Bilen hadde vært en tur hos ett bilpleiefirma i Oslo før ny eier og nå så vi hva de hadde utført av jobb. Det som før så ut som en ok overflate med litt lette vaskeriper hadde i virkeligheten flere dype rds og mye vaskemerker. Her hadde det blitt brukt polish med mye fyller. Jaja, ikke noe annet å gjøre med det enn å gå hardere til verks en tenkt og sette av en del flere timer til jobben.

Innspeksjon:

IMG_1519.JPG

IMG_1520.JPG

IMG_1521.JPG

IMG_1525.JPG

Tydelige skjolder ytters på hjulbuen

IMG_1526.JPG

Så gikk vi over bilen med ptg for å få ett overblikk over hvor mye vi hadde og jobbe med.

Høyre forskjerm

IMG_1530.JPG

Panseret hadde godt med lakk

IMG_1531.JPG

Høyre dør

IMG_1536.JPG

Bakluke

IMG_1543.JPG

Høyre bakskjerm

IMG_1545.JPG

Og stedet med mest lakk var dekslet rundt vindusviskerne

IMG_1551.JPG

Korrigering:

3M grønn, gul polish

3M grønn, gul og blå puter

Scholl S03 gold, S17 og S40

Scholl gul, lilla, oransj og svart pute

Megs MG80

Flex og Makita roterende

3M og Scholl bakplater

Rosa Scholl og Eurow kluter

3M kontrollspray

Carpro Eraser

Teipet opp forskjermen for å teste komboer

IMG_1554.JPG

S17 på gul pute tok en del, men ikke alt

IMG_1555.JPG

Helt foran på skjermen var det ett par dypere riper som ikke bille la seg korrigere av polish, så da gikk jeg på med kontrollspray og 3m slipekloss

IMG_1556.JPG

Slipt

IMG_1557.JPG

Og polert med grønn 3m

IMG_1558.JPG

Så var det over på panseret. Her var det ikke orginal porshce lakk, men en myk og sticky sak som selv den minste ting laget merker i. Prøvde flere komboer men grønn 3m etterfulgt av gul 3m funket ok hvis man ventet til panelet ble kaldt før man tørket av polishen

IMG_1560.JPG

50/50 på bakskjermen. Best resultat ble det etter en runde grønn 3m, en s03 på lilla og en s30 på gul. Dette fordi grønn laget litt merker som s30 ikke tok.

IMG_1564.JPG

Ferdig med 3 steg :)

IMG_1569.JPG

Fortsetter på bakerste delen av skjermen

IMG_1570.JPG

IMG_1571.JPG

Andre siden. Lang ripe over beskyttelsesfolien og mye merker mot dørhåndtak

IMG_1574.JPG

Ferdig :)

IMG_1575.JPG

På sjåførdøra var det ett stygt dørmerke

IMG_1583.JPG

Litt lengre unna

IMG_1586.JPG

etter to steg

IMG_1587.JPG

Close up

IMG_1590.JPG

Hele døra tatt 2 steg

IMG_1592.JPG

Holotest på panseret

IMG_1595.JPG

Sånn så det ut når vi holdt på. Dekket til motordekslet så det ikke skulle komme polish på motor og gummivingen

IMG_1598.JPG

Bakfanger kjørt med S30 og gul pute

IMG_1601.JPG

Dekslet ble tatt for hånd med 3m grønn og gul + MG80

IMG_1602.JPG

50/50 deksel foran etter grønn 3m

IMG_1604.JPG

Mange kronglete plasser på denne bilen..

IMG_1605.JPG

Eksos før CG metallpolish

IMG_1606.JPG

Etter

IMG_1607.JPG

Andre siden

IMG_1608.JPG

IMG_1611.JPG

Så dynket vi bilen i surfex og citrus prewash for å fjerne polish støv og rester

IMG_1613.JPG

Skylt og tørket

IMG_1614.JPG

Så gikk vi på med S40 og oransj pute og sjekket for holos

IMG_1616.JPG

Får vel ha med ett bevis på at jeg gjorde noe og

IMG_1625.JPG

Mer holosjekk

IMG_1628.JPG

Speil etter S40

IMG_1633.JPG

Da var vi endelig ferdig med polering!

IMG_1634.JPG

IMG_1635.JPG

Finish:

Swissvax Concorso

Swissvax Autobahn

Swissvax Phnu glossy

Swissvax Crystal

Dodo Juice tyromania

Swissvax kluter

Tid for voks og valget falt på Swissvax Concorso

IMG_1636.JPG

La Tyromania på gummispoilern siden det er en voks som funker på gummi. Den kan ogås buffes opp til å bli blankere med en fuktig klut. Var litt skjolder etter svetting dagen etterpå, men eier har brukt phnu matt og kan fikse opp i det selv

IMG_1638.JPG

Felger fikk autobahn og dekk phnu glossy

IMG_1639.JPG

Ferdig bilder

IMG_1641.JPG

IMG_1643.JPG

IMG_1644.JPG

IMG_1648.JPG

IMG_1651.JPG

IMG_1653.JPG

Dette merket satt allerede i dørkarmen og siden bilen igjen er beskyttet med Swissvax, fikk det lov til å sitte :)

IMG_1659.JPG

IMG_1660.JPG

IMG_1662.JPG

IMG_1669.JPG

Tidsbruk på denne bilen var ca 30 timer fordelt på 2 mann.

Takker for titten :)

  • DCN Poeng 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Pen jobb dette:)!

Bilen ble blank, og betraktelig penere i lakken. De ripene så jo egentlig ganske stygge ut, men dere fiksa biffen:)

Kan jeg spørre hva dere brukte til å legge skummet på bilen med? (cannon?)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fikset dere fint!

Lo høyt, og lurte samboeren inn på tråden også, da jeg så kommentaren om at noen snille klargjørere hadde fylt alle ripene for dere :thumbup:

Og jeg er full av beundring for håndtering av bil med lakk av flere slag. Har ikke støtt på det selv ennå, dvs jeg har polert masse som er lakket opp igjen og igjen, men alt har reagert likt på samme kombo heldigvis. Kred!

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Strøkent... De bilene der skyter fart mht pris om dagen, så greit å holde de i strekk..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se en slik bil fortsatt bli tatt vare på.. Fin jobb!

Men med tanke på hvor "myk" den skal ha vert i lakken er det jo nesten nødvendig med "rebehandling" minst 1gang pr år..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasLie

Pen jobb dette:)!

Bilen ble blank, og betraktelig penere i lakken. De ripene så jo egentlig ganske stygge ut, men dere fiksa biffen:)

Kan jeg spørre hva dere brukte til å legge skummet på bilen med? (cannon?)

Takk :) Siden "noen" fra firmaet som tar service på vaskeanlegget har bytta lanse på HT så passer ikke foamcanon'en min lengre, så da får man ty til trykksprøyter og Gloria FM10.

Den fikset dere fint!

Lo høyt, og lurte samboeren inn på tråden også, da jeg så kommentaren om at noen snille klargjørere hadde fylt alle ripene for dere :thumbup:

Og jeg er full av beundring for håndtering av bil med lakk av flere slag. Har ikke støtt på det selv ennå, dvs jeg har polert masse som er lakket opp igjen og igjen, men alt har reagert likt på samme kombo heldigvis. Kred!

Takker :) Ja, det er fint det når selskaper du ser på som seriøse leverer slike jobber, men det kan vel være at forhandleren har bedt om dette. De har jo ett litt annet syn enn oss på dette.

Bare å glede seg. Du vet det er no rart når plutselig grønn 3m ikke støver, men heller sitter fast i lakken :D

Ble bra dette, er det den Tomas har tatt tidligere?

Takk. Det stemmer :)

Godt jobba :) Cred for fin S&S og meget tilfredsstillende etterbilder :)

Takk for det :)

Strøkent... De bilene der skyter fart mht pris om dagen, så greit å holde de i strekk..

Takk :) Ja, måtte en tur inn på finn og se hva de gikk for og det var litt over budsjett gitt :P

Godt å se en slik bil fortsatt bli tatt vare på.. Fin jobb!

Men med tanke på hvor "myk" den skal ha vert i lakken er det jo nesten nødvendig med "rebehandling" minst 1gang pr år..

Takk :) Enig i det, så fikk høre fra eier at jeg nok blir kontaktet neste gang han synes den trenger en strekk igjen :) Tror nok denne kommer til å bli veldig fin etter hvert. Det trengs litt lakk rundt om, spesielt på kanalene der all steinspruten fra forhjulene havner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...