Gå til innhold

chevy tahoe


Arne

Recommended Posts

Javel da var det på tide og ta bilen som ville ta hele helga.

Startet fredag kl.1900 og da så bilen slik ut:

Som dere ser så er det rett og slett en jævla møkkahaug på hjul,men det er lys i enden av tunnelen.

Hadde tenkt og starte med og vaske og claye bilen fredag men det ble ikke noe av da HTen var opptatt til klokka 0300,så da startet jeg med og shine bilen inni,og når klokka bikket 01 på natta fant jeg ut at ihvertfall noen få timer med søvn kunne jeg unne meg,så når klokka var 01 såg bilen slik ut inne etter noen liter med APC,børste og en del MF.

Lørdag morgen kl.0800 var jeg på plass og klar for og begynne på lakken.Ble dessverre tatt lite bilder under lakkarbeidet.

Bilen ble først dusjet i prikkbort,latt stå i 5 min,og deretter spylt for så og bli vasket og spylt med PB en gang til også vasket en gang til.Brukte nesten 1 liter med PB på bilen.

Deretter ble den kjørt inn til clay og taping.

Prøvde en del kombo men kom frem til at den beste var to klatter med #83 og en med #80 var det som tok mest riper på bilen.Var en fin tjanse for meg og bli kvitt en dem meguiars rubbing da jeg skal bytte til scholl,men ville ikke bruke det på denne bilen siden jeg hadde avtalt med eieren at det ikke var behov for gjøre bilen 100%.

Her er del biler fra under og etter bilen er ferdig.Beklager en del dårlige biler men det er gjort noe med kameraet siden sist jeg brukte det.men dere skjønner hvordan det ble ;)

Etter at bilen var ferdig ble det lagt på 2 lag med #20.

Det skal og sies at atter at bilen var ferdig vasket så dukket det opp ca 200000000000000000 malingsflakker og betong klomper på bilen som også ble fjernet.

Total arbeids tid ca 20 timer.

Hva som ble brukt?

Alt jeg har av meguiars produkt som står på boda tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Admins
truhaa

Vakkert stykke arbeid Arne...

hjulhus eneste som manglet ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink eldre mann Arne..

Bilen ble veldig bra :)

Takk for det.Har ikke spasert tur på noen dager nå for og samle krefter ;)

Flott jobb Arne :) Kjenner at jeg blir sliten av bare å se på bildene.. ;) Men Tech Protect som LSP? Er ikke den interiørfornyer da? hehe

Hehe,var eneste flaska jeg hadde med noe farge på.Ikke like pent med dispenserflaske vet du

Vakkert stykke arbeid Arne...

hjulhus eneste som manglet ;)

Hjulhus ble ikke prioritert siden det er en snekkerbil som er ute i alt slags terreng,2 dager og den ser ikke ut,det vet jeg.Så derfor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Takk for det.Skal ikke så mye til når det er slike exrene tilfeller.

Er forresten den beste lakken jeg har jobbet med.Passe myk til at den ble 97% strøken etter et pass med #83/#80,kun de største ripene igjen.

Jeg er sikker på at hadde jeg brukt S03 og S30,hadde det blitt 100%,og det med DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...