Gå til innhold

Skumkanon - ukjent merke


Gry

Recommended Posts

Kjøpte meg skumkanon fra Scandicshine, til Nilfisk Alto siden det er det som står på jobb og jeg har enklest tilgang til.

Men så passet den ikke..

Bilde av høyttrykkspyleren med en del pluss skumkanonen. Ser at leppene på kanonen er for brede i forhold til Nilfisk-tilbehøret, så kanonen går fysisk inn i lansen, men ikke i lås.

Skumkanon.jpg

Så er spørsmålet, er det høyttrykksspyleren som er for gammel og utdatert eller er det bare det at jeg har fått skumkanon til et annet merke? Noen som kjenner igjen koblingen?

Kan jeg evt få kjøpt den ytre delen hos en som har Nilfisk i butikken sin, det er jo gjenger inn mot dysen der så det er jo bare å løpe på butikken så har jeg plutselig litt valgmuligheter på bruken ;)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fysisk ikke mulig å vri koblingen om så den går i lås pga at leppene på skumkanonen (hann-delen) er bredere enn fatningen på lansen (hunn-delen).

Må jo få tak i en del som passer, men den jeg allerede har, hva er den til? Kärcher?

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Det er fysisk ikke mulig å vri koblingen om så den går i lås pga at leppene på skumkanonen (hann-delen) er bredere enn fatningen på lansen (hunn-delen).

Må jo få tak i en del som passer, men den jeg allerede har, hva er den til? Kärcher?

det er ikke Kärcher ihverftall for den ser sånn ut:

IMG_3887_800.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare kappe av den "smale" delen ytterst, rett etter o-ringen. Den er til Nilfisk, men til de litt mindre modellene.

Jeg hadde det samme problemet på min vasker da jeg kjøpte skumkanon for ett par år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne høytrykksvaskern ligger inne som semi-proff i sortimentet til Nilfisk. Jeg går ut ifra at det er derfor denne også har en annen kobling enn de vanlige mindre vaskerne i forbrukerserien deres. Denne vaskeren, P160.1 kan vel levere ca 600l/t med 160 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrulsMoen

Nilfisk har 2 forskjellige koblinger på HT-spylerne sine. En vanlig og en "proff" utgave. Du må ha koblingen til proff-utgaven. Er ikke helt sikker, men tror den er lik Foma sin kobling.

Får kjøpt på tess, men koster nesten mer enn skumkanonen (nesten 500,-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Da vet jeg i hvertfall at jeg bør kjøpe meg min egen Nilfisk (etter at jeg har kjøpt mitt eget hus), og sjekke koblingene før jeg går til kassen ^_^

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

På bildet du la med her på koblingene, så ser det jo nesten ut som om den koblingen du har på foamcannonen er Lavor.......

Men, ikke sikkert en Kew/Alto kobling hjelper deg noe da imot den litt spesiell koblingen på den vaskeren da.

Men, en ny kobling koster jo eks kun £5 fra UK da, så du kan fint velge den HT-vaskeren du vil og så bare sette på rett kobling på foamcannonen etterpå. B)

Foma har for info M22 skrukobling på proff-serien, og Bosch bajonett-kobling på de mindre vaskerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne høytrykksvaskern ligger inne som semi-proff i sortimentet til Nilfisk. Jeg går ut ifra at det er derfor denne også har en annen kobling enn de vanlige mindre vaskerne i forbrukerserien deres. Denne vaskeren, P160.1 kan vel levere ca 600l/t med 160 bar.

Dette er nok mest sansynlig svaret. Både Kärcher, Foma og Nilfisk har en "proff" serie som har andre koblinger enn "forbruker" serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bladd meg gjennom en masse bilpleielogger fant jeg bilde av en annen som har sånn tilkobling jeg trenger. Husker selvfølgelig ikke hvilken logg det var og får ikke søkt, annet enn at han har en Stihl-maskin. Og Stihlen til huseieren på Haslum har også akkurat samme kobling som P160-maskina her på jobb. Dvs bajonettfatning med helt runde plugger.

Sendte akkurat en mail til Scandicshine også, så finner jeg ut om de har noe i sortimentet sitt. Har ikke hatt tida til å leite etter noen Tess ennå (pusser opp hjemme, har ikke vann og begynner å bli lei av å gå ned i kjelleren med bøtte)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter du skumkanonen rett i håndtaket eller i "lansen" etter håndtaket? Jeg fikk ikke skumkanonen til å passe i lansen på Alto/Nilfisk enda den var kjøpt til Alto/Nilfisk. Men jeg tok av lansen og satte skumkanonen rett i håndtaket, og da funket det helt perfekt :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter du skumkanonen rett i håndtaket eller i "lansen" etter håndtaket? Jeg fikk ikke skumkanonen til å passe i lansen på Alto/Nilfisk enda den var kjøpt til Alto/Nilfisk. Men jeg tok av lansen og satte skumkanonen rett i håndtaket, og da funket det helt perfekt :thumbup:

Dette. Jeg har selv en vasker i proffserien, og det er samme kobling på alle nyere Nilfisker; uansett proff eller forbruker. Jeg har aldri prøvd å sette kanonen helt foran på lansen da jeg tok for gitt at den skulle rett i håndtaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd begge deler, samme kobling.

Men Scandicshine har idag bestilt den delen jeg trenger, så nå venter jeg i spenning:) Ei ukes tid skal det ta

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bladd meg gjennom en masse bilpleielogger fant jeg bilde av en annen som har sånn tilkobling jeg trenger. Husker selvfølgelig ikke hvilken logg det var og får ikke søkt, annet enn at han har en Stihl-maskin. Og Stihlen til huseieren på Haslum har også akkurat samme kobling som P160-maskina her på jobb. Dvs bajonettfatning med helt runde plugger.

Sendte akkurat en mail til Scandicshine også, så finner jeg ut om de har noe i sortimentet sitt. Har ikke hatt tida til å leite etter noen Tess ennå (pusser opp hjemme, har ikke vann og begynner å bli lei av å gå ned i kjelleren med bøtte)

Da er det sikkert loggen min du har sett, Nilfisk koblingen som jeg har, kjøpte jeg på Scandicshine.

Så du får helt sikkert riktig kobling nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...