Gå til innhold

Glemte å riste lakkrens - krise?


cecolon

Recommended Posts

Jeg har brukt en Autoglym lakkrens, og glemte å riste den først... (det sto med store bokstaver, noe mitt mentale spamfilter har lært seg å overse :/)

Det ble ingen stor forbedring der lakkrensen hadde vært brukt, men det så jeg heller ikke de stedene jeg tok etter å ha ristet den. Jeg fortsatte derfor med en kombinert polish/sealer.

Hvor dumt var dette? Bør jeg gjøre noe på nytt, og kan jeg ha skadet lakken på noe vis?

Er spent på sluttresultatet i morgen, det ble mørkt mot slutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrulsMoen

Er ikke noe krise nei, du har ikke ødelagt noe. Grunnen til at du skal riste den er at rensen inneholder slipepulver ,som samler seg på bunnen av flaska når den blir stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

AG sin lakkrens og polish er kun en kjemisk rens. er ingen slipe middler i disse.

Du har nok ikke ødelagt noe. kanskje redusert effekten som en sier her?

Kan hende ta de forskjellige stoffene skiller seg i flaska når den står. at det er derfor du må riste den før bruk?

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert. Ganske fornøyd med resultatet nå :) Lurer på om jeg skal ha et ekstra lag med sealer, men det sto ingenting om herdetid. Kan jeg satse på at 14 timer greier seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra Gloss Protection?

Er vel fort 24 timer på sealer, men det skader ikkje å prøve etter 14 timer. Du kan eventuelt legge på eit nytt lag etter ein vask

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...