Gå til innhold

Såpe på biltema


jolly

Recommended Posts

Denne har jeg kun brukt til vanlig håndvask (for flere år siden vel og merke). Min erfaring er at den gir dårlig glid og skum men har ingen erfaring med foamlance.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg deler erfaring med hanso - dårlig glid og lite skum og voksingen den lover funker i beste fall 15 minutter etter tørk.

Har heller ikke prøvd den i skumlanse, men kan leke litt med det når ting skal ut av boden og luftes litt :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

nå vil jeg ikke akkurat påstå at Cirrus wash and gloss er bra i Cannon annet enn mtp skum... rengjøring er ikke bra annet enn ved håndvask etter min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg kun brukt til vanlig håndvask (for flere år siden vel og merke). Min erfaring er at den gir dårlig glid og skum men har ingen erfaring med foamlance.

Kan ikke forstå att den gir dårlig glid når den skummer så mye som den gjør. den slutter jo aldri å skumme mye i bøtta. til prisen syns jeg den er meget god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest i en annen tråd her at biltema kan skifte leverandør og spec på produkter rett som det er, så da er det jo mulig at dårlige erfaringer som vi har hatt tidligere ikke nødvendigvis er gjeldende for nåværende produksjon. Dette var jo veldig tydelig på kondensfjerneren fra biltema som ble anbefalt som wipedown fordi den inneholdt isopropanol, mens innholdet i ettertid er endret og kondensfjerneren er nå etanolbasert.

I så måte kan man vel risikere at kvaliteten på såpa er dårligere i neste batch.

Jeg har ei gammel kanne stående i garasja. Denne lukter som noe jif kunne funnet på å lage for toalettvask og etterlot et grått slør på lakken da jeg brukte den. (Voks fra shampoen som måtte buffes av kanskje?) :D

Dette er riktignok flere år siden.

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xanderion

Eneste jeg bruker av Biltema's produkter på min bil, må være børster (til å vaske hjulbrønner, vanskelige plasser i interiør etc).

Stoler ikke på Biltema's såper, polisher og lignende. Jeg kjøper ikke engang oljen min der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...