Gå til innhold

Løst! Mulig å redde skinnratt med avskallinger?


Hollabaloo

Recommended Posts

Hollabaloo

skinnfarge.jpg

Er det mulig å fikse opp skinnrattet, eller er det enklere å få tak i et bytteratt (tipper et bytteratt i ok stand vil koste meg 1000-2000 kr)?

Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil er det et selskap i polen/litauen som lager nytt ratt til deg til redusert pris ved at du sender inn det gamle var en på bimmers som testet det ut med strålende resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Sender dessverre ikke ut av Tyskland :/

Har sendt en forespørsel til disse: http://www.ebay.com/itm/BMW-E38-E39-New-Leather-Steering-Wheel-OEM-/280738875961?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D4468314967011093242

De svarer imidlertid ikke, og jeg gidder ikke betale masse penger til noen som ikke kan svare for seg (spurte om delenummer på rattet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Hollabaloo

Da har jeg endelig fått ordnet med rattet. Endte opp med å sende det (eller rettere sagt et erstatningsratt) til disse for å få det trekt om. Iom at Norge er utenfor EU måtte jeg ordne alt via min bror i Danmark. Det jeg gjorde var følgende:

1. Kjøpte et brukt ratt tilsvarende det jeg har i bilen: 400 kr

2. Sendte rattet ned til min bror i Danmark: 350 kr

3. Min bror i Danmark kjøpte omtrekkingsjobben via ebay.de og Paypal: 800 kr

4. Frakt fra Danmark til Tyskland: 250 kr

Rattet henter jeg i Danmark neste gang jeg er på besøk. SUM: 1800 kr.

Her er noen bilder av rattet ferdig omtrukket:

D7K_2442.jpg

D7K_2443.jpg

D7K_2441.jpg

D7K_2440.jpg

D7K_2439.jpg

D7K_2438.jpg

D7K_2435.jpg

D7K_2437.jpg

Endret av Hollabaloo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hollabaloo

Ser veldig bra ut. Regner med de kan trekke om ratt som ikke er av skinn også?

Jada, det går fint. Men de nekter å ta imot og sende direkte til og fra Norge fordi vi ikke mer med i EU. Har visst noe med tollbehandling å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hollabaloo

Hadde heller spart de kronene og kjøpt et sportsratt, men det er meg da ;)

Det var det jeg også hadde mest lyst til. Fant etterhvert ut at å finne et brukt sportsratt MED airbag og knapper for radio på venstre side og CC på høyre side produsert mellom 09/1997 og 03/1999 ikke var så enkelt. Spesielt tatt i betraktning at det sitter en skikkelig kruttladning i Airbagen og at den derfor er ulovlig å sende med posten (men det bryr kanskje ikke alle seg om). Så det ga jeg opp...

Et nytt sportsratt med airbag koster forøvrig så mye at man like greit kan reise til Sverige å kjøpe seg en hel delebil for den samme summen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hollabaloo

Da var den jobben gjort. Det gamle rattet har tydeligvis vært lakket med klarlakk fra fabrikk. Det nye rattet har ikke blitt behandlet på samme måte, og jeg synes egentlig det er finere. Selv om det på bildet ser ut som det er en stor fargeforskjell mellom ratt og airbag, så er det ikke det i realiteten når man ser det "live". Når jeg ser nye skinnratt fra f.eks. VAG så virker det ikke som om de er lakket med klarlakk heller. Bør man allikevel behandle skinnet med noe slik at det holder seg bedre?

IMG_0194.jpg

IMG_0195.jpg

IMG_0196.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...