Gå til innhold

Den store whiskytråden


Skovdahl

Recommended Posts

Da koser jeg meg med en Bowmore Islay SIngle Malt og en Frydenlund Pilsner på si (som forøvrig ALDRI skulle vært tatt ut av produksjon.....) God denne whisky'en altså:)

Sist fest jeg var på ble servert en Jack Daniel's, synes den smakte så mistenkelig (som kjemikalier ellerno) at jeg gikk ut på kjøkkenet der for å forsikre meg om at den var fra en orginalflaske. Det var den, så jeg må konkludere at jeg absolutt IKKE kan drikke JD lenger..... kan ikke huske at det var sååå fælt tidligere, denne gang var det riktignok fra plastflaske, som muligens har hatt noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Handla smokey joe her, syntes den var ok.. mye røyk, og det synte jeg er godt..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble med en flaske Lagavulin 16yr samt Laphroaig 10yr fra sverige i dag, førstnevnte er favoritt her enda, men gleder meg til å smake sistnevnte også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da koser jeg meg med en Bowmore Islay SIngle Malt og en Frydenlund Pilsner på si (som forøvrig ALDRI skulle vært tatt ut av produksjon.....) God denne whisky'en altså :)

Sist fest jeg var på ble servert en Jack Daniel's, synes den smakte så mistenkelig (som kjemikalier ellerno) at jeg gikk ut på kjøkkenet der for å forsikre meg om at den var fra en orginalflaske. Det var den, så jeg må konkludere at jeg absolutt IKKE kan drikke JD lenger..... kan ikke huske at det var sååå fælt tidligere, denne gang var det riktignok fra plastflaske, som muligens har hatt noe å si?

En kompis av meg som også absolutt skulle ha meg til å drikke JD, men jeg var fast bestemt på at det hadde vert såpe i glasset, dette var også fra plastflaske. når man er vant til skikkelige godsaker er JD en nedtur smaksmessig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Ble med en flaske Lagavulin 16yr samt Laphroaig 10yr fra sverige i dag, førstnevnte er favoritt her enda, men gleder meg til å smake sistnevnte også :)

Lagavulin 16 er fantastisk! En absolutt favoritt her og. Når det gjelder Laphroaig 10 er den grei, syns Ardbeg 10 er hakket bedre. :) Kan også anbefale Ardbeg Corryvreckan og Alligator.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skramstad

Hva kan dere anbefale til en som reagerer på mye smak. Glad i mørkt som lyst ØL. Frydenlund fremfor Ringnes. Spesielt ettersmaken jeg ikke liker. Så i rødvinland foretrekker jeg lite garvestoffer.

Om det hjelper, jeg kjenner smaken på et ph papir! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Ettersom ettersmak er litt av vitsen med whisky, blir det litt vanskelig.

Men prøv deg på Glenmorangie Nectar d'Or eller Ardbeg Blasda - to whisky som ikke har det største og mest kompliserte smaksbildet, men som samtidig er rik på smak :)

Gi gjerne en tilbakemelding på hvordan du syns de var :)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind A S

Har, på en mandag av alle dager, tatt siste glasset av The Yamazaki Singel Malt Whisky, 12 år, fra Japan. Kjøpt mest for nyskjerrigheten skyld, men har overrasket stort. Ikke helt som en god skotsk en, men fullt på høyde mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Nectar d'Or, you say? Den har jeg ikke sett... fås på polet?

Ja, tror det! Den er ihvertfall i bestillingsutvalget :) Hysterisk god er den ihvertfall! Var du på WhiskyMeet nå i feb. forresten?

Har, på en mandag av alle dager, tatt siste glasset av The Yamazaki Singel Malt Whisky, 12 år, fra Japan. Kjøpt mest for nyskjerrigheten skyld, men har overrasket stort. Ikke helt som en god skotsk en, men fullt på høyde mener nå jeg.

Hehe..jeg syns den japanske whiskyen er helt på høyden med den skotske - dog med et par små forskjeller. Japanerne er kronisk systematiske og kontrollerende, og ikke som skottene som tar det litt mer på 'feelingen'. Og så har du også eikefatene den lagres på..om du er på en smaking med japanske whiskyer, så spør om de har en bit du kan lukte på! Skikkelig parfymert ift de fatene som skotsk lagres på.

Men gøy at flere enn meg har fått øynene opp for japansk whisky - falt for den når jeg var der for 4 år siden :)

Endret av Skovdahl

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Har du et tips til en annen japansk Skovdahl? Helst noe som finnes på polet.....

Her har du en type, 2 år yngre enn den nevnt over, men absolutt en god japaner! :)

Whisky <3

Helt enig! Noen anbefalinger? :)

Synd jeg har beredskapsvakt en uke fra idag, men det blir en neste onsdag :D

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker selv Lagavulin singel-malt 30år og 21 år (har begge) også noe Laphroaig 18 år.

JD smaker piss syntes jeg.

Den beste jeg noen gang har smakt er Jameson Gold Reserve 18 år. Helt nydelig!!!

Bilene mine

2016 Audi Q7

Før

2016 Tesla Model S 90D | 2017 Tesla Model X 100D  | 2016 Nissan Leaf Tekna 30

2015 Ford Focus ST | 2007 BMW E61 520D  | 2005 Toyota Yaris TS Turbo | 1994 Mazda RX-7 FD3S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ja, tror det! Den er ihvertfall i bestillingsutvalget :) Hysterisk god er den ihvertfall! Var du på WhiskyMeet nå i feb. forresten?

Nei, jeg hadde hendene fulle med alt mulig annet, så jeg får ta det igjen ved en senere anledning... men skulle gjerne vært der!

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind A S

Alle dager med 'a' i er gode whiskydager.

Enig!

Hva har to tomler og liker whisky?

:thumbs: Meg!

Idag er det Jameson Distillery Reserve 12 år som er i glasset, har mest drukket Jameson i irish coffee, men denne var ikke så verst.

Skovdahl, skal se om jeg ikke får tak i en slik en, må ihvertfall ha en japansk sak i samlingen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...