Gå til innhold

vask av coilovers, trenger noen tips


fregje

Recommended Posts

Fant ut eg skuklle shine coiloverene på bilen min da det ikke ser ut som dette er blitt gjort siden de var ny for en del år siden.

før:

IMAG0004.jpg

der eg ga meg:

IMAG0008.jpg?t=1310503060

Ugang:

IMAG0011.jpg

har vasket med surfex hd 1:5 og skuret med div børster. med hadde ikke høytrykken tilgjengelig i dag.

noen tips for å få vekk alt det svarte? ønsker å ha speilblanke coilovers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst ville jeg heller vasket inni der med Prickbort, da Surfex ikke tar asfaltflekker og det blir det mye av inni der sånn :) Og ja, høytrykk er must!

Grunnen til at det ikke er blankt lenger under der, er salt og tæring på metallet, som ikke er rustfritt.

Prøv med Iron-X og deretter Autosol...MYE gnikking foran deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk høytrykken levert på døren i sted. får kjøpe meg ei flaske med prickbort å gyve løs, vil det hjelpe en del å legge en felgvoks på coiloverne når eg en gang har fått de blank? som en forsegler så de ikke ruster etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil helst ha de speilblanke :D så satser på lakk som siste utvei. skal legge ned tid i understell og interiør til å begynne med, så får vi heller passe på lakken etter eg har lakket bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Prickbort + ironx + alupolish og litt tid så blir det nok bra... potter får en jo rene og pene selv om bilene er noen år, så det er nok håp :)

Husk bilder da ;) moro å se ting blir nytt...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...