Gå til innhold

Høtrykkspyler for bilvask, anbefalling?


2fast4U

Recommended Posts

Hei!

Hva anbefaller dere av høytrykkspylere i klassen opp til 3000 kr.

Skal brukes til bilvask, med foam gun/lance eller hva det kalles ;)

Har to høyttrykkspylere, en fra biltema og en fra nilfisk, som bare er noe billig drit til 1000 lappen, begge er kun 1 år gamle men lager ikke trykk lenger selv om dem har blitt godt oppbevart for vinteren.¨

Hva vil dere anbefalle?

Ja, bør jo selvsagt vere en som det finnes foam gun til ;)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har aldri handlet derifra så det kan jeg ikke svare på. Kontakt selgeren default_smile.png

De har samme høytrykkspyler på Felleskjøpet til rett under 2300 kr :)

Er det ikke med foamgun i denne pakken ? synes så tydelig den står der jeg.. eller er den ikke dugende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Jeg vil sterkt anbefale Nilfisk E145.2! 150bar og 500 l/t default_smile.png2700,-

Jeg har selv kjøpt foamcannon fra Shinearama og den fungerer fint.

en ting jeg har tenkt på er når du har en spyler som bruker 500 l/timen så må du også ha 500 l/timen inn. er det noen som får så mye vann ut av springen sin? 500/60=60 l/min / 60 = 1 l/sek. jeg har får ikke 1 liter i sekundet ut av springen min hvertfall.

selv har jeg kärcher k3.20 (ga val 2000kr for den med litt rabatt på mekonomen) og er egentlig fornøyd med den. hadde sikkert ikke gjort noe med litt mere vannmengde, men jeg gidder ikke kjøpe ny HT hvis ikke jeg får noe mere ut av det. derfor jeg har tenkt på det med vann inn. spyleren kan jo ikke gi noe mere vann ut enn den får inn?

shinearama sin foma canon fungerer utmerket. jeg har også denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin.S

De har samme høytrykkspyler på Felleskjøpet til rett under 2300 kr :)

Er det ikke med foamgun i denne pakken ? synes så tydelig den står der jeg.. eller er den ikke dugende?

Medfølgene skummer fungerer det. Men det kan ikke måle seg med den du får kjøpt hos foreksempel Shinearama.

Du kan lage et skum som er mye tykkere enn med en medfølgene skummer.

Har selv erfart at det er lettere å få skummet til å ligge på panelene lenger (så det får virke) med den dyre utgaven skummer.

Endret av Martin.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting jeg har tenkt på er når du har en spyler som bruker 500 l/timen så må du også ha 500 l/timen inn. er det noen som får så mye vann ut av springen sin? 500/60=60 l/min / 60 = 1 l/sek. jeg har får ikke 1 liter i sekundet ut av springen min hvertfall.

500/60 = 8,33 liter pr min.

8.33/60 =0.138 liter pr sekund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har målt vannmengden på tilførsel til min enebolig med flowmeter og den ligger på 1000 l/t+. Dette er i byggefelt fra sekstitallet, så kan sikkert være noe mer i nyere enebolig. Jeg har aldri prøvd høytrykksvasker som kan levere opp mot 1000l/t, men ser for meg at det begynner å bli noe "overkill" til bilvask. Selv har jeg 600l/t i Nilfisk, og syens det funker greit, men hadde vært gøy å prøve 700-800l/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirobofly

Finn frem 10l vaskebøtta og sett den under utekrana på fullt. Sjekk hvor mye vann i bøtta etter 1 min, gang opp med 60 så ser man lett hva utekrana gir av vann i timen.

Nilfisk, Foma, Kärcher, etc har mange fine vaskere i 3000.- klassen, egentlig bare å velge den man liker. -Vannmengde bør være et viktig kriterie for valg, og laaaang slange. -Superbehagelig å slippe å stadig flytte vaskeren for å komme rundt hele bilen. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg Kärcher K5.600 på Jernia for 2.999,- og Kärcher skumkanon til 249,- og er veldig fornøyd med kjøpet! Eneste jeg savner innimellom er ca 1-2 meter lenger slange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg fant (okei, ble tipset om) en Foma 747 på finn.no til 1000 kroner; to år gammel og pent brukt til spyling av belegningsstein på uteplass. Lang stålarmert slange, lang strømkabel og tre dyser (vario-, turbo- og rotodyse). Mener jeg så en 747 hos deal.no til rundt 3 lapper forleden.

140 bar og 430l/time eller deromkring (men fullt mulig jeg bommer helt på tallene). Mer enn tilstrekkelig for bilvask, har jeg funnet ut.

Endret av csjoh

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja, skummer bra den, kommer jo litt ann på såpe du benytter også da :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...