Gå til innhold

Oluf's Evolution IX


Oluf

Recommended Posts

Så da var endelig drømmebilen i hus default_biggrin.png Bilen er en 2006 mod Mitsubishi Lancer Evolution IX (9). En eier og 13700km på telleren før jeg hentet den på Specra Auto i Oslo (veldig reale og greie folk).

Bilen er sølvfarget (Apex Silver A31 A0003PTS11) med karbonpanser. Syntes fargen så drit kjedelig ut på bildene i salgsannonsen så jeg spekulerte på en omlakkering til Rally Red, men droppa helt det da det ser sinnsykt mye bedre ut i virkeligheten. Spesiellt karbonpanseret. Ellers er hele bilen dønn original og tatt VELDIG godt vare på. Oljeskift hver 1000km og andre hyppige servicer på mitsubishi verksted er noe av det som kan nevnes.... Full servicehistorikk, alle papirer som fulgte bilen ny og div sikkerhetsmessige modifikasjoner som jeg velger å ikke skrive så mye om på ett åpent forum default_smile.png

2 sett felger fulgte bilen, originale BBS (står på nå) og ett sett med OZ Ultraleggera. De originale BBS felgene er mørke og passa godt til fargen og matcher karbon detaljene på bilen bra så jeg får gruble litt før jeg velger hvilket sett som går på, eller hvilket sett med nye felger som blir innkjøpt default_tongue.png


Veldig fornøyd med bilen, morro kjøretur fra Oslo og oppover til Trøndelag.

Planer for bilen er:

Öhlins justerbart
Muligens ett sett HRE Competition C97 om lommeboken klarer å jobbe seg oppåver igjen etter bilkjøpet default_tongue.png
Nye originale tøymatter (ble levert med gummi matter denne)
Ralliart skvettlapper (allerede bestilt)
Nye "Lancer Evolution" emblem bak i karbonfiber
Ny CD spiller med USB inngang og GPS
DCN skiltholdere
Muligens ny eksos med grommere lyd.


Ellers så skal bilen holdes dønn original og bare kjøres i sommerhalvåret.

HDR.jpg

HDR2.jpg


Slenger med noen bilder fra dagens vask (dårlig mobil kamera bilder). Orange prewash i kanonen over prickbort og RIM7 på felger.

IMG_20110703_220519.jpg
IMG_20110703_220446.jpg
IMG_20110703_220459.jpg

Ble helt overasket når jeg spylte av etter vask da det beadet og sheetet noe sinnsykt ohmy.gif

Sjekket papirene og den har visst vært på en slags lakkbehandling. Har ikke studert papirene så veldig enda, oppdaterer her når jeg vet hva som er gjort med lakken default_smile.png

IMG_20110703_221033.jpg
IMG_20110703_221345.jpg
IMG_20110703_221350.jpg
IMG_20110703_230327.jpg

Sorry for dårlige mobilkamera bilder. Har satt av hele uka til shine så det kommer flere, da med speilrefleks ofc default_smile.png

Endret av Oluf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, grattis med fet kjerre!

Du må få tatt noen bedre bilder av den en dag ;)

Ja, regna som F, masse knort og mygg samt at klokka nermet seg 12 så jeg gadd ikke ta flere. Kommer mer i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Knall... gratulerer med ny bil Olav.. Moro med en Evo til her på DCN :)

13700 er jo nybil det, trodde min hadde gått lite med 35000 på fem år jeg, men denne her må jo ha stått parkert mye...

Var du i Oslo og så kom du ikke innom her en tur ? :o er jo bare 40 min unna det.. :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall... gratulerer med ny bil Olav.. Moro med en Evo til her på DCN :)

13700 er jo nybil det, trodde min hadde gått lite med 35000 på fem år jeg, men denne her må jo ha stått parkert mye...

Var du i Oslo og så kom du ikke innom her en tur ? :o er jo bare 40 min unna det.. :)

Takker, lukter nybil ja :D

Jeg hadde tenkt å be meg selv på kaffe, men da hadde vi ikke vært hjemme før 1-2 tida på natta <_< Får ta det en annen gang ;)

Endret av Bilpleie gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye Olav!!!

Endelig kom drømmebilen din i hus??

Takker så mye :)

Endelig drømmebil ja. Eneste ulempen er att det ble plutselig dønn kjedelig å kjøre BMW'n :(

Grattis med grom bil.. Fett at du har ordentlig karbon også og ikke bare karbonfilm sånn som Truls..

Hahaha. Er faktisk usikker selv på om vingen er ekte karbon, mønsteret på panseret er en del annerledes å føles mye hardere enn vingen. Får google litt å se :)

Gratulerer med ny bil :) Synes denne er fin i sølv! skifte olje hver 1000km ?? skifter hver 5000 omtrent jeg og synes det er ofte :)

Ja, står oljeskift hver 7500km i instruksjonsboken. Hver 1000km er jo overkill til de grader, og i tillegg er det gjort på godkjent veksted :blink: Noen har rett å slett for mye penger....

Endret av Bilpleie gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det hver 5000 omtrent da, om du ikke kjører på bane :) Er vel greit å gjøre det på verksted for å dokumentere det.

Jupp, blir å skifte hver 5000 ja. Men om det blir så jeg gjør det på verksted er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil! Har selv eid en slik og det var med stor sorg jeg solgte den..

Min mening:

Kjøp et nytt originalpanser ;)

Sett på senkefjærer på de originale Bilstein demperne

Bestill vortex generator på taket

Genial bil til hverdag og fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sent på kveld, og øya mine er tåkete. Ohh nei pokker det var bildene det gitt! :P Gratulerer med GROM vogn. Forventer bedre (og fler) bilder ASAP :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke fått tatt noen flere bilder enda, har vært på festival hele uka med nesten bare regn og søle så langt øya kan se (EVO'n har stått parkert i god og varm garage ;) ) så er rimelig kjørt (og fullesjuk som fyyy) så det kommer flere bilder når formen blir litt bedre og jeg gidder å lete etter speilrefleksen :)

Gratulerer med flott bil! Har selv eid en slik og det var med stor sorg jeg solgte den..

Min mening:

Kjøp et nytt originalpanser ;)

Sett på senkefjærer på de originale Bilstein demperne

Bestill vortex generator på taket

Genial bil til hverdag og fest!

Er jo ikke vits i å kjøpe nytt originalpanser, heller lakkere karbon panseret (mye lettere :P )

Har vortex generator i karbon, men tror ikke jeg setter på den. Det passa ikke helt synes jeg. Nok med panser og vinge i karbon, panseret ser dog mye fetere ut på bilen live enn på bilder.

Får se hva jeg gjør, første pri er senk, nye felger (de originale ser jævla fete ut og passer godt sammen med karbon detaljene, men vil ikke være uheldig å skrape de opp etc da de visstnok har en helvettes pris lapp på seg) og noe ralliart utstyr som forhåpentlig vis lander på postkontoret i løpet av neste uke :)

Endret av Bilpleie gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en del stasj til EVO'n i posten, og mere er på vei :D

Ralliart skvettlapper, ralliart girkule, ralliart pedaler, en del stickers og DNC skiltholdere seff :)

DSC_0025.JPG

DSC_0026.JPG

DSC_0027.JPG

DSC_0029.JPG

DSC_0030.JPG

DSC_0031.JPG

DSC_0033.JPG

Bytta girkula, og fant ut at denne passer bare til RS og standard utgaven (5 gir) Sliter også litt med å skjønne hvilken utgave som er solgt av EVO IX her i norge. I følge wikipedia er det bare MR og GSR utgaven som har 6 gir og bilstein dempere og bare MR utgaven kom med de BBS felgene som kom med min og Truhaa sin. Men ser ingen MR emblemer noe sted så skjønner ikke helt dette :blink:

Uansett, her er noen bilder,

DSC_0048.JPG

DSC_0047.JPG

Disse er forresten tatt før jeg satte på skvettlappene, begynte å regne så jeg måtte kjøre inn og montere de så det var litt mørkt og bildene ble ikke 100%. Men kommer flere senere når jeg er ferdig med å montere duppeditter og har shina bilen (var på ferie hele forrige uke så det ble ikke noe av den planlagte shinen :( )

DSC_0034.JPG

DSC_0036.JPG

DSC_0037.JPG

DSC_0038.JPG

DSC_0039.JPG

DSC_0040.JPG

DSC_0041.JPG

DSC_0042.JPG

DSC_0044.JPG

Ikke så mange bilder fra interiøret da det ikke ser ut i det heletatt inne i bilen enda :P

Skal prøve å borre opp girkula så den passer (får ikke dratt opp "hendelen" og satt bilen i revers slik som den er nå)

Lakkens tilstand er meget bra, forruten noe småtterier her å der, men blir jo full korrigeringsjobb uansett ;)

Endret av Bilpleie gærning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...