Gå til innhold

Bilberry felgrens på ulakkert felg?


Den9s

Recommended Posts

Ser mange bruker bilberry felgrens her inne, og etter å ha lest litt rundt bla. På scandicshines hjemmeside så regnet jeg med dette var good stuff.... Sikker på alle typer felger.

Fikk i hus en 5 liter av denne, å leser da på kannen " do not use on un-laquered wheels with polished rims"

Noen som kan avkrefte/bekrefte dette, da det er akkurat dette jeg har... Ulakkerte polerte felger.

Expert tips mottas med glede! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Bilberry er alkalisk så den vil matte felgene dine. Du kan bruke Rim7/P21s :)

så man kan bruke rim7 og/eller p21s på polert alu? hvilken ph har disse? bilberry har vel ph 13 hvis ikke jeg husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilberry er alkalisk så den vil matte felgene dine. Du kan bruke Rim7/P21s :)

Men om felgene er lakkert, så skal det går bra eller må man være litt obs med Bill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, takk for svar!

Kanskje scandicshine burde omformulere omtalen sin om dette produktet før de annonserer det i nettbutikken sin...

Men da er saken grei, bilberry kun til lakkerte felger, og mere P21s må handles inn!, :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg skal hente disse her på lørdag.

Som dere kan se på bilde, er de med polert kant, polert face og sort lakerte sider.

Hvordan vil BilBerry reagere på disse? Vil den matte felgen eller vil den være ok på disse her??

post-1938-0-01400200-1312957252_thumb.jp

"Gleder meg til å se de på bilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt vi vet er det ikke sikkert at du merker forskjell etter første vask, men kjemilæren sier at aluen blir mattere på sikt.

Og det hjelper ikke om man vasker de skikkelig med bilsåpe og med masse vann etter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt Bilberry selv på ubehandlet alu, så jeg har ikke et fasitsvar til deg.

Jeg mener at det uansett ikke er et stort problem da aluen kan poleres opp igjen ved behov. :)

Ja, tenkte på det samme. Men er greit å få høre rundt i tilfelle det skulle bli så ille og så matt at polering vil ikke hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er umuligt å vaske det blankt etter bilberry. Du må polere. Viss du liker å polere opp felgene, so er det berre å bruke bilberry. Men eg anbefaller å kjøpe deg ein felgrens som ikkje gjere aluen matt. (sjøl om eg ikkje har gjort dette enno ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

ulakkert alu blir mattere etter vask med bilberry, men det blir ra igjen etter en runde med metal polish (som sagt over her).

felgen som Matti har lagt ut bilde av over her har vel såkalt "inox-kant" så her vil du ikke ha dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulakkert alu blir mattere etter vask med bilberry, men det blir ra igjen etter en runde med metal polish (som sagt over her).

felgen som Matti har lagt ut bilde av over her har vel såkalt "inox-kant" så her vil du ikke ha dette problemet.

Tenker du på matting eller polering av felgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...