Gå til innhold

Hvilken gummifornyer til matter osv.


magne

Recommended Posts

  • Moderatorer

Lurer litt på hva folk her inne bruker av gummifornyer til innvendige matter osv i bilen?

Vil gjerne ha en fornyer som gir mattene en litt blank finish.

Ser at mange bruker Swissvax pneu..

Hvis noen har noen anbefalinger som kan fåes kjøpt i "vanlig" butikk er det bare flott. Gjerne meguiars eller liknende..

Helst noe med litt holdbarhet.

Hvordan påfører man produktet med tanke på alle riller i vanlig matte? Svamp?

Har matter i bilen jeg sliter med å få fine.

Ser ut som om det sitter skitt i mattene som ikke lar seg vaske vekk, samt at mattene har fått en matt gråbrun finish, og da var sorte for ikke lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Polytrol fra Jernia kanskje? :) Her vært knallbra hittil, og nå fikk jeg lyst til å prøve det på mattene mine også! :D Kan jo fint påføre med en detaljkost. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Da tror jeg det blir action første gang du skal bremse isåfall..

Jeg styrer unna gummifornyer på mattene i bilen min da jeg synes det blir glatt uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vasker med Bilt Hamber surfex HD her og da blir mattene bra i fargen igjen.. alternativt er det Pneu, men som Bernhard sier er det litt obs, obs mht gummifonyer på matter. Ikke bra om de blir glatte etterpå...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Mattene mine sitter festet til gulvet ved setet, så de sklir ikke ;)

Må altså ha to produkter, et til rengjøring og et til å få frem "nygummi" looken?

Hvem fører surfex HD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Surfex HD har de hos Autobahn bilpleie og parts & retards :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattene mine sitter festet til gulvet ved setet, så de sklir ikke ;)

Det er ikke det at de blir glatte mot teppet, for fester til mattene har omtrent alle biler av litt nyere dato.

Saken er at det blir glatt for skoene dine oppå matta. ;)

Endret av Enyafa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfex gjør mattene rene, men den gjør de ikke sorte. Blir litt som dekksidene det.. gjør de og rene, men ikke sorte igjen om de har mistet piffen.

I starten brukte jeg Pnau-matt på både dekksider og matter, men nå har jeg brukt CG VRP-dressing på de siste bilene, og jeg er minst like fornøyd med den. Ikke syns jeg mattene ble for glatte heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Blir nok autoglym i første omgang, så får jeg heler bestille CG VRP neste gang jeg skal kjøpe noe fra SS.

Nye matter kommer ikke på tale, da de jeg har bare er et halvt år gamle, og de koster en formue. (Subaru norge tar blodpris på deler) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

Ville sett matta an hvor mye tagger eller generelt mønster gummimatta har.

Om fotfestet er greit, så ville jeg lagt på et tynt lag med Swissvax Pneu. Har 4 gangers erfaring fra en heilt grei matte.

Ca. 14 måneder...

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...