Gå til innhold

Trenger nybegynner-veiledning. Tips til hva jeg må gjøre bedre!


espennyh

Recommended Posts

Fikk jo snurten i bilpleie, og lett å bli litt revet med. Har handlet inn en del "basics", og er absolutt nybegynner.

Synes jeg absolutt ikke får dreisen på dette, så lager en tråd hvor jeg viser hva jeg gjør, og resultater, slik at jeg kan få tips til forbedringer, og hvordan jeg kan gjøre bilpleien bra!

Hentet meg ei bildør hos en bilopphugger, perfekt som testpanel.

DSC01615%20(768%20x%20576).jpg

Dagen etterpå kom det en pakke fra SS:

DSC01624.JPG

Døren ble vasket, og så slik ut før jeg begynte:

DSC00058.JPG

Kjørte først over med Optimum Hyper Compund /m oransje Cyclo-pads.

DSC00073.JPG

Deretter brukte jeg Optimum Polish med grønne pads.

DSC00066.JPG

Ser jo skillet på hvor jeg har "arbeidet", men ble på langt nær fornøyd.. Derfor skulle jeg gjerne hatt tips til hva jeg må gjøre, og hva jeg gjør feil.

Ang. mengde produkt på pad er jeg litt usikker, synes alt bare blir "borte" og må fylle på mer etter hvert.

Starter med noe sånt, og fyller på 2 ganger til kanskje:

DSC00060.JPG

Underveis ser det sånn ut:

Ser jo nesten ikke ut som det er noen produkter der jo!

DSC00064.JPG

Derfor lurer jeg på et par ting:

Hvordan bør prosessen være, hvor lenge bør jeg minmum kjøre over panelet før jeg tørker vekk og sjekker? Hvilke hastigheter osv?

Bare å spørre hvis dere trenger flere opplysninger, er innom å kikker relativt ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om den rensen fra optimum er den sterkeste du får tak i, og med de ripene er kansje ikke den cycloen det beste en kan bruke.. Og det skal ikke være masse produkt som du kan se, det hjelper ikke :) det maaaange gjør feil er å bruke en flaske til en bil, det er liksom ikke den rette måten hvis du skjønner

Kansje powergloss fra menzerna er bedre å bruke? Pirex vet helt sikkert om den kan brukes på en relativ svak DA eller ikke

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo lyst på roterende maskin da, men turte ikke gå rett på det. Regner med det gjør susen?

Skader jo ikke å kjøpe det nå som jeg kan øve på døra først eller.. Så jeg får se om jeg får råd til det..

Eller så kan jeg jo gå løs på bilen min da, er ikke så ødelagt lakk på den som på døra.. Men føler at det blir bortkastet arbeid om jeg høvler over hele bilen uten noe særlig resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Så ut som rett mengde produkt på den døren, men tror du kan bruke bitte litt til på padden. Det er nok at maskinen er for svak som stopper korrigeringen dessverre. Du kan gå til grovere rubbing, men ville heller tenkt på roterende.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare kjøre på full guffe på maskinen etter jeg har spredt det rundt?

Tror også at produktene biter mer ifra seg med en maskin med litt mer fres i ja.

Økonomien er stram om dagen, akkurat etablert meg i nytt husrom osv, så får se hva det blir til :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at døra du har, ser ganske jævlig ut.. Tviler på at bilen din ser halvparten så ille ut.

Ingenting er bortkastet, er bare å prøve på bilen din.

Kjør hyper compound så lenge du gidder/til du blir fornøyd, så går du over med Polish etterpå.

Kan love deg at du får en stor forbedring iallefall.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har da stått inne i regnværet og gnikket litt til på døra.

Nå ble jeg meget fornøyd i forhold til utgangspunktet!

Vasket dør

DSC00058.JPG

Dette fikk prøve seg i dag:

DSC01705%20(768%20x%20576).jpg

50/50

DSC01726.jpg

Men, sliter med at jeg går lei/ikke har tolmodighet når jeg først skal gå løs på heele bilen.

Mister motivasjonen når jeg ikke synes jeg får det store resultatet der eller, noe som kommer av det over :(

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Ikke for å lage kvalme, men roterende er ikke noe skummelt så lenge du ikke kjører full hastighet på lakkert plast. Kjøp en makita eller noe tilsvarende når du får råd. Du kommer ikke til å angre et sekund. Du skal jobbe hardt for å brenne lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd nei, langt ifra. Har jo også døra jeg kan prøve meg frem på!

Akkurat nå er det pengene det står på først og fremst.. Klart jeg har lyst på roterende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...