Gå til innhold

Hvilken voks gir den beste wet-looken?


AcciDabbi

Recommended Posts

AcciDabbi

Dette er nok et spørmål jeg aldri vil få et helt klart svar på, men prøver litt alike vel.. Får vel en liten diskusjon utav det.. :lol:

Men ja, hvilken voks mener dere gir den beste wet-looken? Ingen lakk er jo vakrere å se på enn en bil som det ligger et tynt lag med vann over hele lakken.. Hvis den da står i sola i tillegg... :wub:

Jeg bruker nå selv Concorso på bilen.. Synes den gir en flott glans på lakken og gir god dybde.. Men alike vel er den jo et godt stykke fra denne vann-hinna jeg snakker om.. :P Er det noen måte å få en enda dypere wet-look? Går det da kansje på bekostning av holdbarhet?

Håper noen kansje vet om en syykt voks eller noe som virker bra for dette.. Eventuelt da en som må være bedre enn Concorso.. :D

Fyr løs folkens.. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Forarbeidet teller mye mener jeg, og en god glaze med oljer gir bra wet-look :)

Victoria Concourse synes jeg gir bra wet-look, jeg bruker kun den til biler som har solid lakk (også andre naturligvis) - drar opp denne igjen, kremeksempel på "wet look"

M205

Moose Glaze

Vics.

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=114194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Forarbeidet teller mye mener jeg, og en god glaze med oljer gir bra wet-look :)

Hmm.. Jeg hadde ikke fått CleanerFluid da jeg la på voksen på min bil, så fikk ikke tilført Concorso så mye oljer siden jeg tog wipedown før jeg la på voks.. Kunne kansje vunnet litt wet look med å klargjort med CF først..

Var finfin look på den Civic'en.. :D

Endret av AcciDabbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn_A

Synes Meguairs 3 step DC serien ga go wet look jeg, men holdbarheten var så som så..

Men ellers så er jeg strålende fornøyd med Swissvax Concorso :)

-Bmw iX3 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Drar opp denne litt igjen.. :)

Tidligere i denne tråden var det snakk om bruk av glaze før voks..

Er f.eks SwissVax CleanerFluid Pro en slags glaze?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva gjør en glaze da? Kan man legge voks rett på den?

Trodde at hvis det var mye oljer i glaze så ville dette ødelegge for heften i voksen?

Og hvis man tar en god wipedown etter glaze så fjerner man vel effekten?

Jeg har aldri vert borti dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CFP og scholl S40 skal være nokså like, så da kan dere kalle den for......finishing polish?

Men hva gjør en glaze da? Kan man legge voks rett på den?

Trodde at hvis det var mye oljer i glaze så ville dette ødelegge for heften i voksen?

Og hvis man tar en god wipedown etter glaze så fjerner man vel effekten?

Jeg har aldri vert borti dette :D

Dette er det mye delte meninger om, har ikke opplevd bedre holdbarhet ved bruk av glaze, og jeg synes heller ikke noe om å pøse på med masse oljer etter wipedown, før voks..

Det enkleste er vel bare å teste selv for å gjøre deg opp en mening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du nå det?

Swissvax Concorso har vel ingen rense-effekt og viss man lar voksen herde i en 24 timer så er det jo merkelig at Concorso skal klare å løse opp voksen igjen når ikke en mild avfetting ikke klarer å gjøre det?

Hvor lenge pleier folket å vente mellom hvert lag voks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks inneholder løsemidler som holder voksen "myk". Når man legger voksen på lakken vil disse løsemidlene fordunste og voksen som ligger igjen vil dermed bli hard og holdbar. Når du da legger neste lag med voks vil du igjen tilføre disse løsemidlene som er laget for å løse opp carnauba voks og andre ingredienser.

At det ikke er vits å legge mer enn 2 lag er bekreftet av swissvax selv. Dette har forsåvidt vært tatt opp her 100 ganger før :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ok.. :P

Har aldri fulgt med på hva folk har sagt om akkurat det før, men høres logisk ut slik du sier det.. ;)

Har selv aldri lagt mere enn 2 lag voks på en bil, med ca 2 timer herde-tid mellom.. Er dette for liten tid? Satt å tenkte på det her en dag at herding mellom de to lagene kansje burde være mere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det andre laget er mest for å sikre full dekning og "mette" lakken skikkelig så tror jeg ikke herdetiden er veldig viktig, men 3-4 timer skader sikkert ikke :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok litt lengre herding fremover.. :P

Hvordan er det da med å legge sealer under en god voks? Har en følelse av at en sealer lager mye speil-glans..

Ødelegger dette for wet- og dybde-looken som voks gir?

Endret av AcciDabbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør ikke meg. Jeg har tilgode å se noen betydelig forskjell mellom noen LSP på velpreppet lakk :) Synes det blir like wet med en god sealer jeg.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...