Gå til innhold

mini S&S 67' Pontiac Firebird 400 ( corvette blue)


Stusjelig

Recommended Posts

Stusjelig

Da var tiden kommet for min første mini SS :)

IMG_1191.jpg

Dette er en bruks bil og ikke no knikke objekt, eier vil omlakkere med må vente på penger så dette vil vel vise hva den blir brukt til

IMG_1200.jpg

og må ikke glemme

IMG_1213.jpg

Og hva gjør man med hengerfeste ? jo :D

IMG_1230.jpg

Reportasje fra Vi menn fra wings and wheels hvis jeg ikke tar helt feil :P

Klarte jo da som sakt og glemme kameraet den første dagen så blei ikke no bilder før vask eller no sånt, eller under vask.

Så har mye å lære på dette her :)

Kan hvertfall Starte med vask som blei surfexHD på hele bilen blanda 1:20 mener jeg det var, og skummet med en blanding av snowfoam CW+G

etter foam så blei mitt'n tatt frem og bøtta blei ladet med CW+G

Felgene fikk seg en duglig runde med p21s mens de sto på bilen som ble blandet 1:5..

Så blei bilen tatt inn på verkstedet, Clayet med bilt-hammer Lube var vann på spruteflaske.. denne funket meget bra og tok det lille som var igjen i lakken etter vasken..

Fikk tatt bilder dag 2, Men var så opptatt med å få satt i gang :)

så kan jo la bildene si hvordan den var hvertfalll

DSC_0558.jpg

DSC_0554.jpg

DSC_0553.jpg

DSC_0552.jpg

DSC_0551.jpg

IMG_1207.jpg

IMG_1206.jpg

Eieren sa at bilen hadde fått seg en trøkk i trynet så panser skjermer har fått nytt strøk med lakk og klarlakk

mens resten av bilen var uten klarlakk og var ikke i god stand, så jeg gjorde det beste jeg kunne uten og gjøre no galt..

Men snakk om smør for det klarte jeg gitt, når jeg maskerte opp testspotet så skjedde dette når jeg dro av teipen forsiktig :

IMG_1203.jpg

IMG_1201.jpg

Da har vi vel kommet til at vi skulle starte på lakken..

tok frem maskina og valget falt først på s30 og orange scholl pute, men det tok ikke mest akkurat, så gikk over til s3 på orange, ville ikke helt ta på gul da jeg var redd for at dette ville bli for grovt..

Var veldig mye RDS og dype riper som har gåt helt ned til grunning.. så blei veldig mye igjen, men dette er som sakt den første bilen jeg tar uten om min egen, så vi starter i det små og går videre oppover i samme retning som erfaringen også vokser:)

etter noen runder på panser og skjermer så det slik ut :

DSC_0579.jpg

DSC_0562.jpg

DSC_0561.jpg

DSC_0560.jpg

etter jeg hadde tatt panser og forskjermer, så måtte jo felgene også taes, så kompanjongen min og meg jekket opp bilen, satt den på fire bukker og hjulene ble tatt av og vasket..

Seansen starte i det fine med p21s på alle 4 som fikk ligge i en ca 5-10 min.

DSC_0522.jpg

naturlig nok var det mest bremsestøv forann da det var skiver der :)

bak var det veldig lite men måtte jo taes det også.

DSC_0520.jpg

DSC_0525.jpg

så ble dem spylt og fikk en ny runde p21s som fikk stå i 3 min også skummet med snowfoam og CW+G

DSC_0531.jpg

også spylt igjen.. etter vask så ble dem tatt inn og tørket og fikk seg en god og solid runde disse karene:

DSC_0570.jpg

Må virkelig si at det blei pent :D

Slik ble hvertfall resultat

IMG_1185.jpg

men det blei virkelig bra etter s30, så var det over på crom, og det er jo amerikanerene _veldig_ glad i tydeligvis, er godt forsynt med crom på en god stund :P

kunne jo ikke la de listne være være og matte så vi gikk på med autosol på rød påførings pad fra SS.

Invedig var det jo også et hav av crom

lite stemnings bilde av sjoførplassen og jobben invendig

IMG_1217.jpg

Kunne jo ikke glemme motorrommet der blei radiatorlokket tatt og luftfilteret ( ingen bilder da kameraet lå hjemme)

Litt mer om hvordan vi gikk på lakken, blei s3 på orange scholl hele veien rundt, med da straffe runde med S30 pga holo's :/

etter s30 på 1000 rpm og ikke no press så var det ut og vaske..

etter vask og tørk var jeg grise nervøs for at vi måtte inn og begyne på igjen med noe mildere, men det slapp jeg heldigvis :D

så ble den kjørt inn igjen og fikk seg et lag med denne søte tingen som lukter himmels :D

DSC_0595.jpg

så fikk dette stå i 2 timer før bilen blei levert til eier kl 00:00

så han fikk seg et pent lite sjokk når han reiste på jobb dagen etterpå..

grunnet glemskhet, så måtte jeg reise opp til eier dagen etterpå og ta noen ferdig bilder på plenen hans :D

håper på posetiv og konstruktiv krittit :)

her kommer noe jeg håper dere kan kose dere litt med

IMG_1232.jpg

IMG_1216.jpg

IMG_1213.jpg

IMG_1199.jpg

IMG_1197.jpg

IMG_1196.jpg

IMG_1190.jpg

IMG_1189.jpg

IMG_1188.jpg

IMG_1187.jpg

IMG_1183.jpg

Takk for meg og God helg

Beklager evt skrive feil.

  • DCN Poeng 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Så ikke så gale ut dette, synd det var gjort "dårlig" lakk arbeid på den.....

Var ikke mye "refleksjoner" i lakken der før den fikk seg en omgang

Men ser meget bra ut på etterbildene.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Eye candy! Kjedelig overraskelse med tapen, men pent resultat utgangspunktet tatt i betraktning :)

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil og blankt ble det iallefall :)

Det med lakken skjedde også meg for et par uker siden, bare lakken løsnet på et lite område mens jeg kjørte forsiktig med maskin.

Var det kun tapen som gjorde at det løsnet på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ble fin denne! Sånn var lakken på en nesten ny mustang jeg maskinpolerte for noen mnd siden.Irriterende! Var ikke borti nesten, men fordi så løsnet lakken.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Muscelbil er moro, ble blank også denne her, synd med avskaling av lakk på den..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusjelig

Nydelig bil og blankt ble det iallefall :)

Det med lakken skjedde også meg for et par uker siden, bare lakken løsnet på et lite område mens jeg kjørte forsiktig med maskin.

Var det kun tapen som gjorde at det løsnet på denne?

Ja var bare tapen som gjorde at det løsnet :/

kjipt men sånn er det .. Får komme sterkere tilbake på de neste bilene som står på lista :)

50/50 blir nok bedre neste gang :D må bare huske kameraet, og kanskje få meg et eget så jeg slipper å låne hele tia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...