Gå til innhold

Hologrammer Focus ST?


DanielMK

Recommended Posts

Hei! :)

For 2 veker sidan kjøpte eg meg ein "Panther black" Ford Focus ST 2007 mod med berre 27 000km på telleren :) Meget fornøyd med bilen - men er mindre fornøyd med "poleringsjobben" selgeren har gjort.......

Det er mye "hologrammer", om det er det de kalles. Både på panser, tak og litt på dører. Disse MÅ eg fjerne, fordi det ser heilt forferdelig ut. Ellers er det så og si ingen riper eller steinsprut.

Fekk ikkje til å ta bilde av mine egne "hologrammer", men under er eit DØME på korleis det ser ut. Eg har ikkje så mange som det der, men er likevel ein del, spesielt på panser.

Hack2.jpg

Eg har poleringsmaskin, men kun ei billig bilxtra type... Har og ein del Meguiars bilpleie produkter, lakkrens, polish, wax, "Ultimate compound", shampoo, scratchX osv..

Men hvordan skal eg gå fram for å bli kvitt disse hologrammene??? :blink:

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en focus?:)

"Fekk ikkje til å ta bilde av mine egne "hologrammer", men under er eit DØME på korleis det ser ut. Eg har ikkje så mange som det der, men er likevel ein del, spesielt på panser"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultimate Compound, hastighet 3-4 og sonax pads så burde hologrammene forsvinne (hvis den bilxtra-maskinen er en DA-type). Anbefaler ikke å gå på Panther Black hvis du ikke er passelig dreven med roterende.

Men hvis det er den "ekle" varianten av Panther Black så måtte jeg kjøre roterende på maks 1100 rpm med "kose-trykk" på maskinen, og ned til 700 rpm med null press for å bli kvitt hologrammene - DA-kjøring med ymse midler tok ikke / lagde nye hologrammer..... :blink:

Endret av Essiek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... ikke bruke UC på roterende. Det er fy-fy. Den er laget spesifikt for DA / håndbruk, og vil høyst sannsynlig gjøre vondt verre på lakken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

DA + s0naxpads + Ultimate Compound er mitt tips her på lakken din..

Har du en Clas Ohlson elller biltema i nærheten så sjekk etter 2 hodet DA maskin der, du får mye bedre resultat med det en med UC for hånd..

Bruker du UC for hånd, så jobb på små flater, da går det greit det også, men bedre med DA som sagt ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...