Gå til innhold

Hjelp til handleliste


Skulebollen

Recommended Posts

Skulebollen

Hei, har nettopp kjøpt meg ny bil og fant ut at den fortjener gode produkter

Så lurer på om noken vil sette opp ei handleliste til meg:)? Vil helst handle alt fra en nettbutikk

Det eg føler eg trenger er:

Felgrens, ( har polert kant så kanskje noke til og shine den ekstra med? )

Godt tørkehandkle

Bilshampoo, holder det med vanlig shampoo til foamgun også? eller bør eg ha noke anna til den?

Skinnrens

Plastfornyer

Noke til og polere opp endepotta

Felgbørste

Quick detailer? Nødvendig?

Ifrå før har eg kun nokre meguiars microfiberkluter og washmit, pluss autoglym si bilsåpe..

Har og høgtrykkspyler og foam gun

Setter stor pris på hjelp!

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

felgrens P21s swissvax autobahn til felgene,miracle dryer mikrofiber,skinnrens tar dogså fra SV,leather cleaner samt leather milk,krom er autosol gull,fåes kjøpt på bensinstasjoner,plastfornyer er black wow.felgbørste fra vikan,fåes hos autobahn bilpleie,quick detailer er godt å ha :Dshampoer er det mye av på markedet,bruker selv swissvax sin shampo,men det er mye bra der,bare å velge å vrake.

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgrens, ( har polert kant så kanskje noke til og shine den ekstra med? )

Scholl Rim7

Godt tørkehandkler

Miracle Dryer eller SS tørkehåndkle(selges i 4pk til fin pris

Bilshampoo, holder det med vanlig shampoo til foamgun også? eller bør eg ha noke anna til den?

CG Maxi Suds passer fint i bøtta og i foamcanon. Kan eventuelt supplere med Orange Prewash som er veldig god i kanonen.

Skinnrens

SV Leather Kit

Plastfornyer

New Look Trim Gel eller Black Wow

Noke til og polere opp endepotta

Autosol eller CG Metal Shine(ikke like grov som Autosol), Kan bruke det samme på felgene!

Felgbørste

EZ mini og Mother felgbørste

Quick detailer? Nødvendig?

Strengt talt ikke nødvendig, men greit til å ha til tørkehjelp osv.

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulebollen

Hjertelig takk for hjelp, kas nettbutikk anbefalest og handle fra? Og er der noke meir eg vil trenge? Polerer ikkje sjøl so poleringsprodukt er ikkje int.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulebollen

Okay, men finner ikkje autosol på scandicshine sine sider, og vil denne bli i grovaste laget for felgkanten?

Kunne også tenkt meg og polere felgene, noke tips til voks og framgangsmåte? Har lagt ved et bilde av bil og felger, som man ser er det mange eiker og umulig og komme til imellom og få gnikka?

Såg også på den orange prewash, dette er en form for avfetting? Denne bilen vil aldri bli vinterkjørt så er den nødvendig?

post-3152-0-53740100-1307951114_thumb.jp

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulebollen

Korleis er det med orange prewash? er denne unødvendig sterk sia det er sommerbil? Er vel en form for avfetting?

Og kas quick detailer er og anbefale? og korleis er framgangsmåten med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orange prewash kan blandes til den blandingen du vil ha. Eg bruker ein del avfetting på sommaren og. Er greit å ta vekk mest muligt dritt ifra lakken før håndvasken.

Kva slags voks/lakkforsegling bruker du?

Kan være greit å kjøpe qd som passer til voks/lakkforsegling. Er ikkje nødvendigt, men har du f.eks. swissvax voks, kan det være greit med swissvax sin.

Eg bruker vanligvis ikkje qd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulebollen

Da har eg fått alt unntatt watermagneten:)

Men den CG metalshine.. Smørest dette på et tynt lag, gnikker litt fram og tilbake med en MF og tørker av etterpå med en MF?

Må dette herdast eller kan eg bruke bilen med engang eg er ferdig?

Takker for gode svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So du har ikkje lakk på felgkanten?

Du kan bruke ein mf eller litt forskjellige pader. Eg har og ein "ball" til å feste på drillen.

Jobb med produktet på eit område. Produktet vil bli svart ganske kjapt. (viss ikkje har du lakk på kanten og metal shine skal ikkje brukes)

Eg ser ingen grunn til ikkje å bruke bilen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...