Gå til innhold

Ny konkurranse?


Colli

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Admins
truhaa

ikke dumt det der....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mye mer rettferdig måte å avgjøre en konkurranse på, ved å se hele prosessen..

Da handler det liksom ikke like mye om fotografskills lengre :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Samt at de som gjør en del jobb med å poste opp og selve poleringsjobben også får en "Bonus" etterpå...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Admins
truhaa

Alternativet er å reise rundt å sjekke ut personlig og det kommer nok ikke til å skje... ;) om ingen melder seg frivillig til det (uten lønn el reisepenger da)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er å reise rundt å sjekke ut personlig og det kommer nok ikke til å skje... ;) om ingen melder seg frivillig til det (uten lønn el reisepenger da)

Poenget var at hvis man ser på hele prosessen, så blir ikke det lagt like stor vekt på blinkskuddet om du forstår. Man får et helhetsinntrykk av jobben som er gjort, i motsetning til f.eks. konkurransen nå som er beading. Her vil en med fotokunnskaper og et godt speilreflekskamera yte stor fordel av det, framfor en med vanlig kamera og vanlige ferdigheter. :) Tror du forstår hva jeg mener. Jeg syns jo konkurransene er en meget god idè, og det bringer liv til forumet og alt.

Det er bare et forslag til en ny type konkurranse. :) Dere får innføre et krav om at det kun er tillatt med engangskamera type rema 1000!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

he he. kun med mobilkamera fra før 05 funker også.

ja skjønner hva du mener Colli, men en med noe foto innsikt vil uansett få frem ting bedre en en med engangskamera.

Alernativt kan en ha den som tar flest biler på en månde vinne feks (ikke for bilpleiere da)

Sponsorer av premien er også med å bestemmer hva de ønsker å se bilder av, og når en ser på bildene som er av beadingen i denne konkurransen, er det ikke mange som er dårlige der mht bildekvalitet og utseende på bildet.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

På Detailingbliss stemmer vi ut i fra hvor bra korrigering som er gjort. Altså hvor stor forskjell det var fra start til slutt. Da kreves det at man tar før og etter bilder under skikkelig lys og ikke før med lys og etter i skyggen.

Men da krever det igjen at bildene er noget OK.

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert vært kult, men etterbilder i sola er omtrent umulig for oss som holder på, på kveldene.. Men med lyskaster er det jo greit!

Men synes det bør være sånn at alle kan stemme EN gang hver, "allmannamøte" hver måned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har hatt det slik de siste gangene at feks de 10 føste som sender meg PM med den de mener er best er tellende, funker bra det, er jevnt hver gagn også, så mye som er bra her inne. uansett er jeg glad jeg ikke trenger å ta avgjørelsen på det, da det er en håpløs jobb å finne den ene som er hakket bedre en den andre.

Ideen til Pirex er også god da, men som sagt da er det samme konkurranse hver månde, og det er litt kjedelig det også.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for med tanke på hvor stor korrigering det er så er det om å gjøre å finne seg en ripete bil, slipe litt og polere opp, så er den i boks :) er ikke meningen å være teit, men blir liksom litt feil å "bare tenke på" korrigering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener vel at helhetsjobben er kunsten. Total korrigering av lakk, men med skitt i dørhengslene.. - ikke en perfekt jobb i mine øyne.

Så en post på DW der en polerte jekken på bilen.. Det grenser vel til sinnsykhet, men gjør ufattelig mye ift. helhetsinntrykket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Polerer ikke alle jekken? ok... følte meg litt rar jeg nå... ;)

Jo korrigeringen er "poenget" det med denne bransjen, samme som å holde ting bra etterpå.

så er enig i at en korrigerings jobb teller mye, derfor en kan si at en "detailer" er mer nøye en en "bilpleier"

Beste er vel å få en før/etter jobb på en dass av en bil, det er det som virkelig er artig å se og lese om. I og med at alle her inne ikke gjør dette hele tiden, er det også litt greit med noe annet en bare fulle korrigeringsjobber, må huske på¨at mange bare holder sin bil i strekk også uten å jobbe med dette ofte, da er det lit fair at de også kan være med i konkurransen også. er begrenset hvor ofte en kan korrigere bilen sin også uten at vi kommer til å stille spørsmål ved vasketeknikker vedkommende bruker ;)

Men som sagt skjønner jeg hva som menes med korrigerings jobber...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...