Gå til innhold

A6 allroad spørsmål


Solhaug

Recommended Posts

skal idag begynne med en 2010 A6 allroad 3.0TDI,ny og dyr bil som jeg ikke har lyst å gjøre noen feil på,i den sammenheng har jeg noen spørsmål.

Som dere vet er det jo en del plast på disse bilene,som ikke er blanklakkert,men er i bilens farge,men bare matt svart,fargen er vel fantomsort.

Kjenner ikke at jeg har så lyst verken å claye eller å maskinpolere denne plasten,hva vil dere anbefale å gjøre her?

Tenker selv at det hadde kanskje vært mulig å gå en lett runde med DA og CFP på de områdene med denne plasten bare for å få lagt litt voks på.

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

Hei,

Tok en A4 allroad selv forrige uke, der gikk jeg over plastikk med Valetpro tar and glue remover, for å fjerne eventuelt asfalt osv. Så gikk jeg over all plastikk med den nye Matt detaileren fra Chemical guys. Det ble knall!

Husk å tape godt ;)

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Tok en A4 allroad selv forrige uke, der gikk jeg over plastikk med Valetpro tar and glue remover, for å fjerne eventuelt asfalt osv. Så gikk jeg over all plastikk med den nye Matt detaileren fra Chemical guys. Det ble knall!

Husk å tape godt ;)

har ikke rørt plasten,alt for redd for å ødelegge noe,men bilen er nå vasket,clayet og MASKERT!:)begynner polering imorgen tidlig,bilen så utmerket ut i lakken egentlig,lite defekter å bryne seg på,så satser på første vokslaget imorgenkveld :Dblir shield først så topper vi det hele med insignis :D

A6 Avant bitdi

S2 avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Lurer inn et spørsmål til i denne tråden...

Jeg går å venter på min nye a4 allroad og skal vokse denne med en gang for beskyttelse (SW CF og Shield). Bilen er tilnærmet sort (lavagrå) og plastdetaljene er i lysere grå (altså ikke som på de lysere fargene hvor det er vanlig sort plast). Er usikker på om disse er lakkert eller om det bare er en slags folie utenpå plasten.

Er det noen som vet hvordan jeg bør behandle dette. Skal jeg gjøre som på resten av bilen, eller behandle dette som vanlig plast (f. eks med SW Protection Glossy) eller noe helt annet?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...