Jon 31 Skrevet 29 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2011 Her kommer min første seriøse S&S. Har lest meg opp her inne, og tok endelig mot til meg med å prøve meg på en bil. Det ble konebilen som ble prøvekaninen. Den er litt over 2 måneder gammel, og har gått rundt 3000 km. Det er derfor ikke store jobben som trengs, men den er ikke gjort noe med siden den var ny (bortsett fra vask), så den trengte sårt litt beskyttelse. Før vask: Litt riper og vaskestriper her og der... Riper under tanklokk da det ble tørket bort dieselsøl med papir på møkkete bil..... Startet showet med avfetting, nærmere bestemt Prickbort. Sprayet på hele bilen. Så var det klart for skum. Her tok jeg en god dæsj av hver, og blandet i skumkanonen. Lot dette virke på bilen noen minutter Spylte av med høyttrykksspyler Deretter fulgte Iron-X. Var i tvil om jeg skulle legge dette på bilen siden den er så godt som ny, og ikke kjørt på vinter med tanke på piggstøv osv...men er jammen glad jeg tok bryet når jeg så hva som skjedde Tok en ny runde med skum etter at Iron-X hadde virket noen minutter. Etter ny avspyling var det klart for litt håndvask. To bøtter med grit guard, en med såpevann og en med rent skyllevann. Brukte en ullmitt fra Autobahn. Såpevalget falt på CG Citruswash Clear. Litt høyttrykk i bøtta for å få opp skummet litt. Vasket deretter hele bilen. Mitten gled fint, var muligens litt vel mye såpe, men det luktet jo godt om ikke annet Brukte MF i karmer og dører osv. Så bar det inn i garasjen for tørk Kom plutselig på at jeg hadde glemt å claye, så derfor: Hadde varmt vann på flaske som jeg brukte som fluid. Fungerte utmerket. Dette ble resultatet etter å ha gått over hele bilen: Så var det tid for det som virkelig er spennende da, nemlig å forsøke å fjerne litt riper osv Først gikk jeg løs på denne. Uheldig ved innlasting i bagasjerommet. Vel, mannet meg opp, og utstyrte meg med dette: Das6-Pro, Meguiars Ultimate Compound, 3m blå og grønn pads, 3M kontrollspray og mikrofiberkluter. Startet med fineste, den blå puta. Ertestore mengder med UC. Kjørte over 2-3 pass på laveste hastighet for å fordele produktet. Økte deretter opp til 4 (av 6) og kjørte 4-5 pass med medium press. Kontrollerte med kontrollspray Dette ble resultatet av det: Nå er jeg jo helt komplett nybegynner, og vet ikke hvor lang tid dette skal ta, hvor mye jeg kan ta, hvor mye press jeg kan legge på osv, men jeg ble litt utålmodig og gikk over til den grønne paden som skal ta mer. Og det gav resultater det gitt Ripene som var under tanklokket var kke dype så jeg regnet med at det skulle gå greit å få fjernet disse. Kjørte med samme pad som på bakskjermen. Før: Kontrollspray Tørket bort med MF Resultat: Borte! Med barn i baksetet så blir det gjerne noen spor her og der. Her er det riper etter noen som ikke løfter beina når de setter seg inn i bilen Ripe på forskjermen som ingen vet hvor kommer fra Borte Frem med taperullen og begynne å maskere Da var alle riper osv som jeg kunne se så godt som fjernet, og jeg startet da med å kjøre en rens på hele bilen. I og med jeg skulle bruke Swizzvax senere så valgte jeg å bruke Swizzvax Cleaner Fluid Pro fremfor Meguiars Ultimate Compound. Vet ikke om det har noe å si, og hvilken av disse som er best, men jeg gjorde det nå hvertfall slik denne gangen. Utstyret: DA Das6-Pro, ny blå 3M-pad, Swizzvax Cleaner Fluid Pro, 3M kontrollspray og mikrofiber til å buffe av med. Ertestore Hadde tenkt å prøve meg på noen 50/50 bilder, men jeg så ærlig talt ikke stor nok forskjell på panelene til at det var noen vits i å forsøke på å ta bilder av det en gang. Kjørte produktet på med hastighet 1, så tok jeg 3-4 pass både horisontalt og vertikalt på hvert enkelt panel ,med 50 % overlapp. Buffet deretter av med mikrofiber. Tok ett panel av gangen, panseret delte jeg opp i 3. Sprayet lett over med kontrollspray og tørket av med MF. Så ut i lyset for en rask inspeksjon. Så veldig bra ut om jeg må si det selv Ripene under tanklokket er helt borte Tok en rask avspyling med kaldt vann, og deretter tørk før voks Og her er herligheten. Swizzvax Shield lagt på for hånd med sort SV aplikator. Buffet av med SV Mikrofiber Rød kant, og polert med SV Mikrofiber Blå kant. Forsøkte så godt jeg kunne å legge tynt. Klarte det til en viss grad, selv om ekspertene sikkert vil riste på hodet over sløsingen min Dette er innholdet i krukka etter et lag på hele bilen: Eksospottene trengte en liten shine Det ble gjort med denne lille saken Polert med medfølgende blå SV polerklut. (ikke den på bildet!) Felgene fikk et lag med denne Swizzvax Pneu på dekksider Skinnsetene fikk også sitt Vinduer fikk Swizzvax Crystal noe som ga et godt resultat Her kommer noen ferdigbilder Svært godt fornøyd med hva Swizzvax Metalpolish og et lag Shield gjorde med pottene Fikk bort ripene fra barneføttene også gitt Er dog fortsatt riper i det metallskiltet, men det får bli senere når jeg har blitt litt tøffere og fått litt mer erfaring Ripa på bakskjermen er også borte (eller det er å lyve. Den er ikke borte, men du skal lete nøye for å se den. Jeg turde rett og slett ikke ta for mye siden jeg hverken har erfaring eller lakkmåler) Bilen fikk kun et lag med Shield, da jeg dessverre ikke rakk mer. Etter 3 timers "herding" i sola fikk den en omgang med Swizzvax Quick Finish. Det var det....min første S&S er historie Det tok meg 10 timer inkl. innvendig shine. Jeg er som sagt nybegynner og tar mer enn gjerne imot tips og kommentarer. God fornøyelse 29 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm 5 Skrevet 29 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2011 Moro! Ser for meg stor barnslig glede når ripene forsvinner Håper jeg snart får prøvd meg på noe lignende! Moro! Ser for meg stor barnslig glede når ripene forsvinner Håper jeg snart får prøvd meg på noe lignende! 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 29 Mai, 2011 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2011 Jeg synes du fikk utrettet mye på tiden du brukte. Gode produkter og litt forsiktig fremferd gir flotte resultater. Lurt å ta det pent på den plastfangeren. Lakktykkelsemålere, de fleste her inne bruker, måler uansett ikke plast Bilen ble som ny og trolig bedre enn da dere hentet den ut av butikken. +1 cred. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 29 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2011 (endret) Ser meget bra ut Jon Dette lover godt. Er din CF Pro hvit (ref bilde) eller er det feil bilde som er kommet inn der med de 5 ertene på ? Lakkdybde måler hadde nok desverre ikke hjulpet deg akkurat på bakfangeren siden den er av plast, men ellers på bilen er dette et uvurderlig hjelpemiddel når du driver korrigering. Lykke til videre ! Cred er gitt Endret 29 Mai, 2011 av Ole Gunnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 29 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2011 Syns dette ble veldig fint jeg også. Gøy å ta den første behandlingen av en ny Skoda Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnove 3 Skrevet 29 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2011 Nice!! Gode bilder og gode resultater Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter 1 399 Skrevet 29 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2011 Godt resultat!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleks 2 Skrevet 29 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2011 Lakkdybde måler hadde nok desverre ikke hjulpet deg akkurat på bakfangeren siden den er av plast, men ellers på bilen er dette et uvurderlig hjelpemiddel når du driver korrigering. Er lakkdybdemåler lurt å bruke selv om man bruker da maskin med milde produkter som Ultimate Compound? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken 206 Skrevet 29 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2011 Ble jo helt superbt dette Bare sånn til en annen gang, så er Swissvax med s, og ikke z Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_Aa 151 Skrevet 29 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2011 Bra jobba Hvordan var motorrommet på bilen, siden du ikke tok det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 29 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2011 Er lakkdybdemåler lurt å bruke selv om man bruker da maskin med milde produkter som Ultimate Compound? Ikke like nødvendig med DA maskin som med rotererende og ikke noe "must" med DA, men den forteller en del likevel om tykkelse, evt om det er omlakkert og om det er plast eller metall under. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TobiasW 323 Skrevet 29 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2011 Kjempe bra resultat! Bra write-up! Hvor kjøpte du maskinen din, og hvor mye måtte du gi? Siter 2008 Audi A6 Allroad - solgt 2016 BMW X5 40e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond_S 1 Skrevet 29 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 29 Mai, 2011 Bra skrevet, flott resultat! Cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon 31 Skrevet 30 Mai, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2011 Gøy å se at denne posten ikke ble flyttet til "du gjør det helt FEIL"-tråden Moro! Ser for meg stor barnslig glede når ripene forsvinner Håper jeg snart får prøvd meg på noe lignende! Moro! Ser for meg stor barnslig glede når ripene forsvinner Håper jeg snart får prøvd meg på noe lignende! Ja, det var en veldig god følelse å se at selv jeg kunne få til å fjerne riper Jeg synes du fikk utrettet mye på tiden du brukte. Gode produkter og litt forsiktig fremferd gir flotte resultater. Lurt å ta det pent på den plastfangeren. Lakktykkelsemålere, de fleste her inne bruker, måler uansett ikke plast Bilen ble som ny og trolig bedre enn da dere hentet den ut av butikken. +1 cred. Takk for det. At lakktykkelsesmålere ikke virket på plast visste jeg ikke, så takk for opplysning! Kunne helt sikkert tatt mer, men det får bli senere. Det viktigste var at den ble så godt som usynlig. Ser meget bra ut Jon Dette lover godt. Er din CF Pro hvit (ref bilde) eller er det feil bilde som er kommet inn der med de 5 ertene på ? Lakkdybde måler hadde nok desverre ikke hjulpet deg akkurat på bakfangeren siden den er av plast, men ellers på bilen er dette et uvurderlig hjelpemiddel når du driver korrigering. Lykke til videre ! Cred er gitt Tusen takk! Min CF Pro er ikke hvit, den er nok lilla som hos alle andre. Her er det nok blitzen på kamera som spiller oss et puss, for den ser unektelig hvit ut ja. Godt observert! Syns dette ble veldig fint jeg også. Gøy å ta den første behandlingen av en ny Skoda Takker for det Nice!! Gode bilder og gode resultater Takk! Godt resultat!!! Takk! Ble jo helt superbt dette Bare sånn til en annen gang, så er Swissvax med s, og ikke z Beklager....selvfølgelig skrives det Swissvax. Takk for tilbakemelding! Bra jobba Hvordan var motorrommet på bilen, siden du ikke tok det ? Takk for det! Dette glemte jeg å skrive om, takk for påminnelsen! Motorrommet var kun lett støvete, så der tok jeg å kjørte på med skumkanonen, lot det virke noen minutter før jeg spylte av med fin dusj fra hageslangen. Lot deretter motoren stå på tomgang en stund etterpå for å tørke litt. Tørket deretter med mikrofiber. Tok ikke bilder av skumleggingen dessverre. Her er før og etterbilde av motorrommet. Før: Etter: Det ser møkkete ut i forkant av motorrommet der, men det er slik plasten er. Dårlig jobb i støpingen tror jeg... Kjempe bra resultat! Bra write-up! Hvor kjøpte du maskinen din, og hvor mye måtte du gi? Takk for det! Kjøpte maskinen fra Autobahn bilpleie. Gav 1690,- minus VIP-rabatten tror jeg det var. Er fornøyd med den jeg.(nå har jeg ikke prøvd andre da ) Det eneste er at den støyer litt, så en form for hørselsvern er å anbefale. Autobahn Bilpleie Bra skrevet, flott resultat! Cred Takk skal du ha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enyafa 21 Skrevet 30 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2011 Henger meg på de andre, godt jobba!! Cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjetilR 12 Skrevet 30 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2011 Flott utført. Nydelig bil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 30 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2011 Dette så kjempe bra ut, du kan trygt være stolt over både jobben og S&S Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TunkX 11 Skrevet 30 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2011 Flott jobb på en fin bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maarten 3 Skrevet 30 Mai, 2011 Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2011 Dette ble jo helt knall! Godt å se du har kjøpt inn gode produkter for å pleie bilen din (fruens). Blankt og fint ble det også, skulle ønske jeg hadde en så ny bil! Cred avgitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 30 Mai, 2011 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 30 Mai, 2011 Flott arbeid på en flott familietraver Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.