Gå til innhold

S40 etterlater seg holos ;<


Kim

Recommended Posts

Har prøvd forskjellige komboer med roterende på min egen bil.

Dette er en sort 96' A4. Har lest at disse skal være så harde i lakken, men hos meg så greier jeg ikke etterlate en flate uten holos.

Har prøvd med lilla og orange scholl-pad med S40 (som åpenlyst er for grove, men bare for å prøve)

Så har jeg prøvd med Meguiars Soft Buff 2.0 Foam Finishing Pad, 1000rpm, kun maskinens egenvekt som trykk.

Prøvd med forskjellige mengder med S40 også. Alt fra for mye til for lite på padden. Den sistnevnte komboen la igjen holos som er så små at de ikke vil vises etter voks, men det er fortsatt sinnsykt irriterende.

Noen som har forslag hva jeg kan gjøre her? Har prøvd på høyere rpm også med samme kombo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er lavesterpm på maskinen din? Mulig du må kjøre DA på din lakk, men du kan prøve spre på aller laveste, opp til 1000-1100 2-3 pass minimalt med press, ned til 700 1-2 pass og løfte litt på pad (dvs ekstremt lite press)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Du er sikker på at du lager holos, dvs at problemet er at du ikke klarer å fjerne de med s40?

Prøv å kjøre motsatt av veien hologrammene går og så om de endrer rettnigen da..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De endrer retning ja. Er typiske kjørespor ;< Har meldt meg på gruppekjøp av Scholl sin nye DA, så får jeg bare ta siste steget med den. Er det kanskje en annen myk pad dere anbefaler? Eller skal den jeg har nå være god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit på samme måte med toyotaen til kvinnfolket, lav hastighet, rød he pad(mykere enn mykt) og null press med S40, lagde spøkelser som bare juling, var nede på scandicshine mange ganger for å mase om tips og andre produkter iløpet av den bilen du gitt.. Det endte vel opp med at det beste tipset for å få fiksa problemet var 5L bensin og en fyrstikk, men fikk ikke lov av kvinnfolket, så fikk lov å kjøpe meg DA :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA fjernet alt av holos?

Etter en del krangling så var den såpass holofri at vertua bond tok det siste faktisk, så vil tro at en runde til med S40 istede for VB ville gjort jobben også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker til Scholl sin nye DA er leveringsklar.. Er bare å vente da, tenker eg. Holder Schol sine pads i Medium til DA? eller blir disse for små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...