Gå til innhold

Avfetting, hva blir borte på bilen?


Hans Marius

Recommended Posts

Hans Marius

Har en del asfaltprikker på bilen og har tenkt til å bruke prick bort på dem. Bilen skal også poleres i nærmeste fremtid, men ikke helt med en gang. Jeg har aldri lagt på no voks eller lignende på bilen (har ikke hatt den så lenge heller ;) ) og det har sikkert ikke de forrige eierne heller... Så hvis jeg bruker prick bort på den nå, blir det borte noe av det laget med beskyttelse som ble lagt på fra fabrikken? Hadde ikke tenkt til å legge på voks før jeg har polert den, men det kan som sagt ta fra 1 til 2 uker før jeg får gjort. Kan dette bli et problem hvis jeg bruker prick bort nå? Eller går det siden det ikke blir så lenge den blir uten beskyttelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Hvis du mener din Opel Omega 98mod så er det nok ikke noe igjen av beskyttelsen fra fabrikken hehe..

Det eneste jeg vet som bruker å bli lagt på fra fabrikk er vell noe transport fett for å beskytte bilen under transport, så blir den vasket og kanskje lagt på noe beskyttelse av en bilklargjører hos de som selger bilen, som varer ca noen uker.

Så du minster ikke noe beskyttelse da den er borte for lenge siden så bare å kjøre på med pricbort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...