Gå til innhold

Sonüs Pads, hvilken grovhet?


Matti

Recommended Posts

Jeg har Yellow og White Sonüs pads. Det jeg vil vite er... Hvor agrresive/grove de padene er?

Har ikke fått testet de enda, så om det er noen her som har det. fortell litt om de.

Hvordan er de og hva slags kombo brukte du...??

Blir noen av de Sonüs padene for grovt kombo med S03 Gold eller S17, for en Mazda og Toyota?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Gul sonus er cuttingpad, synes denne er endel grovere enn burgunder megs softbuff 1.0.

Hvit sonus er en medium pad. Syns denne er fantastisk å jobbe med, både med grov og finere polish.

Skjedde en endring for noen år siden, så de eldste jeg har er mye tjukkere og mykere enn de nye utgavene.

Liker den gamle typen best, så dem passer jeg godt på. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul sonus er cuttingpad, synes denne er endel grovere enn burgunder megs softbuff 1.0.

Hvit sonus er en medium pad. Syns denne er fantastisk å jobbe med, både med grov og finere polish.

Skjedde en endring for noen år siden, så de eldste jeg har er mye tjukkere og mykere enn de nye utgavene.

Liker den gamle typen best, så dem passer jeg godt på. =)

Ja okei... Leste litt på nette, men finner ikke så mye om hvor grove de er. Men de kjøpte jeg i fjort eller førfjor. Har ikke testet de enda og heller ikke Meg sine.

Men kan den hvite sammenlignes med f.eks den orange fra Hex-Logic? Den gule er veldig grov og helst brukes på typ lakk som BMW, Audi og VW, siden de er tykke og harde??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Har ingen erfaring med Hex-logic så kan ikke gjøre noen sammenlikning.

Pleier alltid å teste meg fram med forskjellige polisher og puter for å finne optimal kombinasjon for hver lakk jeg jobber med så vil ikke si at det finnes noen konkret fasit på noenting.

Men til informasjon så kan jeg nevne at 95% av mitt erfaringsgrunnlag er gjort med Flex DA.

Har bare brukt putene et par ganger på roterende, så jeg kan ikke si noe om hvordan putene virker på de forskjellige lakktypene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med Hex-logic så kan ikke gjøre noen sammenlikning.

Pleier alltid å teste meg fram med forskjellige polisher og puter for å finne optimal kombinasjon for hver lakk jeg jobber med så vil ikke si at det finnes noen konkret fasit på noenting.

Men til informasjon så kan jeg nevne at 95% av mitt erfaringsgrunnlag er gjort med Flex DA.

Har bare brukt putene et par ganger på roterende, så jeg kan ikke si noe om hvordan putene virker på de forskjellige lakktypene.

Ja okei. Nei jeg har en Kestrel DA jeg, ikke noe roterende heller. Skal teste hvertfall Sonüs White med S17 på en bil jeg skal ta snart, samt Yellow.

Men leste på nettet at den yellow er Heavy Cutting, mens den white er medium cutting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okei. Nei jeg har en Kestrel DA jeg, ikke noe roterende heller. Skal teste hvertfall Sonüs White med S17 på en bil jeg skal ta snart, samt Yellow.

Men leste på nettet at den yellow er Heavy Cutting, mens den white er medium cutting...

Tommelfinger-regelen over alle regler er at du starter alltid med en mild kombo og sjekker resultatet etterpå. Hvis den tar nok -> kjør på videre. Tar den ikke nok -> holder det med en ekstra runde med samme kombo, eller skal man kjøre grovere polish på samme pad, eller samme polish på grovere pad?

Dette siste er hakke plent umulig å besvare for deg, men er den berømte X-faktoren i alle polerings-jobber som du må finne ut av selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg hiver inn et spm her.

Ved testing av kombo ser jeg for meg at det brukes en del forskjellige kombinasjoner mtp pads og produkt. Vasker/renser dere paden eller har alle en ekstra som kan brukes for å finne riktig kombo? Kan produktet kjøres helt ut og siden det sannsynligvis er et "finere" middel, bruke samme pad til grovere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan den hvite sammenlignes med f.eks den orange fra Hex-Logic?

Såvidt jeg husker er den orange Hex-Logic deres nest groveste, så den hvite til Sonus er nok snillere.

Jeg har begge, men den orange kun i 3,5" pad så det blir vanskelig å sammenligne 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver inn et spm her.

Ved testing av kombo ser jeg for meg at det brukes en del forskjellige kombinasjoner mtp pads og produkt. Vasker/renser dere paden eller har alle en ekstra som kan brukes for å finne riktig kombo? Kan produktet kjøres helt ut og siden det sannsynligvis er et "finere" middel, bruke samme pad til grovere?

Jeg har f.eks to av hver. Og dagen etter jeg har jobbet på bilen, vasker jeg padene grundig, så de er fine, rene og klare til neste gang.

Som jeg har lært her fra, jo bedre man tar vare på padene, mf osv, jo lenger vil de vare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...